فرهنگی‌هنری 10:25 - 02 آبان 1393
شیراز – ایرنا- پیروزی انقلاب اسلامی و بدنبال آن کار بزرگی که امام راحل (ره) در خصوص اتحاد و وحدت مسلمین انجام داد: معادلات سیاسی مستکبران را برهم زد.

به گزارش ایرنا، آیت الله حسین نوری همدانی پنجشنبه شب در جمع مردم خنج فارس افزود: نامگذاری روز جهانی قدس که خمیر مایه وحدت در بین مسلمان جهان علیه مستکبران بوده و هست بوسیله امام خمینی (ره) در حقیقت توانست موجبات پریشانی مستکبرین و امیدواری مستضعفان جهان را در پی داشته باشد.



آیت الله نوری همدانی افزود: قرن ها بر مردم این سرزمین استبداد حکومت می کرد و عده ای کاخ نشین و لذت گرا، رژیم ارباب و رعیتی داشته و با سرسپردگی به قدرتهای استکباری روز بر مردم ظلم می کردند.



وی ادامه داد: هر چند هنوز برخی از کشورهای اسلامی، غلام حلقه به گوش مستکبران هستند، اما ایران اسلامی توانست به سلطه استکبار در مملکت پایان دهد و منزلت ایران اسلامی را ارتقا بخشد.



این مرجع تقلید افزود: حضرت امام (ره)، با اقدام فاخر خود در حقیقت اسلام ناب محمدی را به عرصه زندگی مردم وارد کرد.



وی اولین رکن انقلاب اسلامی را اسلام ناب و رکن دوم و سوم ان را بترتیب مردم سالاری و ولایت فقیه برشمرد که بقای خیمه انقلاب و نظام اسلامی به آنها است .



آیت الله نوری همدانی در ادامه به برکات انقلاب اسلامی اشاره داشت و گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی، برپایی نماز جمعه می باشد.



وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) ادامه داد: دشمن با راههای مختلف از جمله اختلاف شیعه و سنی، اختلافات قومیتی و دیگر منفذها سعی در ایجاد اختلاف در بین مسلمانان داشته اما بدانید رمز موفقیت ما، وحدت کلمه بوده است.



آیت الله نوری همدانی افزود: در سایه ولایت فقیه امنیتی که هم اکنون در ایران وجود دارد، در هیچ جای دنیا نبوده و عزتی که داریم نیز، در هیچ جای دیگری پیدا نمی شود.



وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت : ما باید همانند پیامبر اکرم (ص) در مقابل دشمنان، شدید و قوی برخورد نموده اما نسبت به همه مسلمانان، چه شیعه و چه سنی، الفت و مهربانی داشته باشیم.



آیت الله نوری همدانی ضمن اشاره به اینکه خداوند، خلقت را با هدایت توﺃم نموده است، گفت: خلقت جماد وگیاه وجانور وانسان همه براساس نظم وهدایت وانسان یک موجودی بسیار ممتاز بوده که هدایت آن به وسیله عوامل مختلفی می باشد.



وی عقل، کتاب های آسمانی، وجود پیامبران الهی، جانشینان پیامبر را از جمله عواملی برشمرد که به هدایت انسان کمک می کند.



این مرجع جهان اسلام ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) پس از آنکه توانست 23 سال اسلام را تثبیت و برقرار کند، پیش از آنکه از دنیا رحلت نماید اینگونه فرمود که من در میان شما دو سرمایه گرانبها می گذارم، از اینها تبعیت کنید تا دچار گمراهی نشوید و همیشه در راه هدایت گام بردارید.



وی ادامه داد: این دو سرمایه بزرگ، قرآن و اهلبیت (ع) بوده که راهنمایی برای هدایت انسان و محور هدایت می باشند.



شهرستان خنج در 265کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.ک/2



7367/ 667

انتهای پیام /*


5025390
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است