استانی 14:46 - 03 تیر 1396
معاون تربیت بدنی آموزش پرورش گلستان:
گرگان- معاون تربیت بدنی آموزش پرورش گلستان گفت: ابزار غربالگری اعتیاد دانش آموزن در دسترس نیست .

ابزاری برای غربالگری اعتیاد دانش آموزن نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بهشتی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: چشم‌انداز ما در آموزش و پرورش شعار رهبر معظم انقلاب «تحصل، تهذیب و ورزش» است و معتقدیم باید دانش‌آموزان آگاهی در این زمینه تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه آمارها حاکی از پایین آمدن سن خشونت و افزایش رفتارهای پرخطر در بین نوجوانان است، افزود: مصرف‌گرایی و مدگرایی، شکاف بین نسلی، افزایش بی‌هویتی در برخی از جوانان، گسست روانی، افزایش رو به رشد طلاق از جمله آثار نامطلوبی است که بر خانواده‌ها گذاشته می‌شود.

بهشتی با اشاره به آمار اعتیاد در دنیا و کشور اظهار کرد: در سال ۲۰۱۴ میلادی حدود ۲۴۷ میلیون نفر بین رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال در کل دنیا برای یک بار حداقل مواد مخدر را مصرف کرده‌اند.

بهشتی در رابطه با آمار دانش‌آموزان مصرف‌کننده مواد مخدر اظهار کرد: آمار دقیقی از این میزان در دسترس نیست چرا که ما ابزار غربالگری مناسب این تست و پایش از دانش‌آموزان را در اختیار نداریم.

وی تصریح کرد: به دلیل هم جواری کشورمان با افغانستان و دلایلی از جمله تهاجم فرهنگی، کمبود نشاط اجتماعی، توطئه استکبار، عوامل فرهنگی، کم شدن مبانی و فرهنگی و ... مصرف مخدرها و روان‌گردان‌ها جایگاه خاصی در بین خانواده‌ها داشته است.

بهشتی اظهار کرد: ما انتظار داریم با توجه به خسارت‌های ناشی از مصرف مواد مخدر در حوزه اقتصادی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی و با مشارکت مردم کاهش ۲۵ درصدی مصرف مخدر و اعتیاد را در برنامه ۶ ام توسعه شاهد باشیم.

وی از اجرای طرح نماد (نظام مراقبت دانش‌آموزی) در استان گلستان خبر داد و گفت: این طرح سال گذشته در هشت استان اجرا شد و در سال جاری در استان‌های بیشتری اجرایی می‌شود.

بهشتی ادامه داد: در این طرح هر مدرسه باید آسیب‌های خود را رصد و شناسایی و با برنامه‌ریزی سعی در رفع آن کند.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش پرورش گلستان در رابطه با اولویت‌های اداره مراقبت در رابطه با آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: گسترش و افزایش نرخ پوشش طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و مدارس استان، توسعه برنامه‌های مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی و گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس جزو اولویت‌های این اداره برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

استفاده نامناسب از موبایل در صدر آسیب های مدارس

وی در رابطه با الویت آسیب‌های اجتماعی مدارس استان گلستان گفت: استفاده نامناسب از موبایل، استفاده از ماهواره، فقر، دوستی با جنس مخالف، مصرف سیگار و قلیان و ... از جمله اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی در مدارس گلستان شناسایی شده است.

بهشتی گفت: طرح توانمندسازی دانش‌آموزان اول متوسطه با رویکرد پیشگیری از اعتیاد در استان انجام‌شده و در این طرح ۱۷ هزار و ۷۵ نفر از دانش‌آموزان پایه دهم در ۲۲۰ مدرسه، ۱۱ هزار و ۹۶۳ نفر از والدین و دو هزار و ۲۴۹ نفر از دبیران تحت آموزش قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: طرح شهید شوشتری با رویکرد پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی به منظور خدمات‌رسانی به مدارس واقع در مناطق پر خطر استان، ارائه خدمات آموزشی فرهنگی و توانمندسازی والدین و معلمان در مدارس اجرا می‌شود.


9200292
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است