ورزشی 09:19 - 08 آذر 1393
سومین دوره مسابقات ریس اتومبیلرانی؛
سومین دوره مسابقات قهرمانی سرعت کشور جمعه 7 آذر ماه در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد که دو کلاس آزمایشی خودروهای BMW و آزاد به آن اضافه شده بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مرحله سوم رقابت های ریس اتومبیلرانی جمعه 7 آذر ماه با بیش از 40 نفر اتومبیلران از تیم‌ها و استانهای تهران،  البرز، خراسان رضوی ،خوزستان، قـم ، گرگان در کلاس‌های پراید استاندارد، 206 اختصاصی ، 1400 جی تی و  1600 جی تی  در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.



از ویژگی های  بارز راند سوم مسابقات ریس اتومبیلرانی سال جاری ( پائیزه 2) نصب سنسورهای اختصاصی بر روی خوردروهای شرکت کننده بود که  نحوه زمانبندی و ثبت تایم های آزمایشی را برای خودروها رضایتمند کرده بود.



همچنین در این سری از مسابقات دو کلاس آزاد و خودروهای بی.ام.و نیز برگزارشد که با استقبال زیادی روبرو شد تا مسئولان برگزاری ازاضافه شدن دائمی کلاس BMW در دوره های بعدی مسابقات سرعت خبر دهند.



در پایان رقابت ها نفرات برتر هر کلاس مشخص شده و به آنها کاپ قهرمانی اهداء شد، در کلاس پراید استاندارد ارسلان علیزاده از البرز، مهدی صحافی پور از تهران، مجتبی مولوی از خراسان رضوی  به  ترتیب مقام اول تا  سوم را از آن خود کردند.



کلاس 1400جی تی  در حالی با 9 شرکت کننده قرار بود برگزار شود که در خط استارت داوود محمدی به دلیل اخراج در کلاس پراید  اجازه حضور در این مسابقه را نداشت و 8 راننده با نمایش پرچم  شروع  به رقابت پرداختند و همچون دو مرحله قبل پیشتازی سیامک موسوی ادامه داشت تا سومین عنوان قهرمانی خود را در این کلاس کسب کند.



میثم آه گل نیز با خودرو شماره 89 خود در چایگاه دوم ایستاد و با خروج خودرو فرشید طراح در دورهای ابتدایی مسابقه  از پیست جایگاه سوم به محمدرضا دهنوی با خودرو شماره 14 رسید.


مسابقه بعدی کلاس اختصاصی بی .ام.و بود که به صورت آزمایشی برگزار شد و مورد استقبال حاضرین قرار گرفت و هیجان خاصی را ایجاد کرد ، دقت و رعایت قوانین از سوی این شرکت کنندگان به همراه شتاب خودروها و سبقت های متوالی از نکات ویژه این رقابت بود و در پایان این کلاس به نفرات برتر کاپی به عنوان یاد بود اهداشد.







در کلاس بعدی 206 اختصاصی برگزار شد که با ورود 12 خودرو به پیست رو به آغاز می رفت که در دور مارشال بی دقتی و عدم  کنترل منجر به برخورد یک خودرو به دیواره لاستیکی پیست شد تا قبل از رسیدن به خط استارت از دور مسابقه خارج شود.



بعد از 15 دور گاز ؛ کلاژ و ترمزهای ممتد و پی در پی  در جایگاه های اول تا سوم تغییراتی ایجاد نشد و مانند خط استارت  شروین یگانه سومین قهرمانی متوالی خود را در مسابقات سرعت سال جاری رقم زد و علی ضمیری نیز دوم شد  همچنین اردلان غزنوی بعد از اتفاقاتی که در مرحله قبل رخ داد و منجر به محرومیت مهرداد صفری از سوی کمیته انظباطی شد در این رقابت ها جایگاه سومی را از آن خود کرد تا همچنان جز نفرات برتر رقابت های ریس اتومبیلرانی باشد. در این کلاس که همیشه اوج هیجان مسابقات ریس رقم میخورد و دچار حوادث زیادی می شود شاهد  اخراج سه خودرو به دلیل تخلفات متوالی از دور مسابقات بودیم که در نوع خود قابل تامل بود.



در کلاس 1600 جی تی  در ابتدای خط استارت یکی از خودروها دچار نقص فنی شد که بلافاصله تیم داوری پرچم زرد را به نشانه احتیاط نمایش دادند ولی خودرو مذکور باید با یدک کش از پیست خارج میشد و تیم برگزاری با نمایش پرچم قرمز مسابقه را بعد از دو دور متوقف کردند 
بعد از باز شدن مسیر مسابقه ادامه پیدا کرد و در پایان این کلاس سیامک موسوی ، میلاد آذرینی و فرشید طراح هر سه از تهران حایز رتبه‌های اول تا سوم شدند.



در پایان این رقابت ها کلاس آزاد مختلط از رانندگان با خودروهای آزاد و 1600 جی تی به طور آزمایشی برگزار شد که در همان دورهای ابتدایی دو تصادف شدید اتفاق افتاد که سسبب شد  تیم داوری پرچم قرمز را اعلام کنند رای به لغو مسابقه بدهند.



انتهای پیام/


5292193
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است