استانی 11:45 - 19 مرداد 1399
ایسنا/یزد سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این‌ که در حال حاضر ۲۷۲ بیماری کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، از کاهش میانگین سنی مبتلایان در موج دوم شیوع کرونا نسبت به موج اول آن در این استان خبر داد.

کاهش میانگین سنی مبتلایان موج دوم کرونا در یزد

دکتر «ابراهیم سلمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌ که وضعیت استان یزد همچنان قرمز است، اظهار کرد:‌ بر اساس آخرین ارزیابی‌های انجام شده وضعیت شیوع ویروس کرونا در شش شهرستان استان یزد قرمز و تنها شهرستان بهاباد، زرد اعلام شده است.

وی با اشاره به پایین آمدن میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان یزد،‌ افزود:‌ در موج اول شیوع کرونا میانگین سنی مبتلایان در استان یزد ۶۸ سال بوده و در موج دوم میانگین سنی تا هشت سال کاهش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این‌که طی هفت روز گذشته روند بستری‌های کرونایی در این استان ثابت شده است، گفت:‌ در حال حاضر ۲۷۲ بیماری کرونایی در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مهمترین و موثرترین راهکار برای کاهش آمار مبتلایان در استان و کشور دانست و بیان کرد:‌ رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای تمام افراد جامعه ضروری است.

سلمانی در پایان کسب نتایج مطلوب در حوزه مقابله با کرونا را مستلزم همراهی تمام اقشار جامعه عنوان کرد و گفت:‌ توجه نکردن به دستورالعمل‌های بهداشتی به معنای بی‌توجهی به سلامت عمومی جامعه و خانواده‌هاست.

انتهای پیام


10658432
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است