ورزشی 00:07 - 19 اسفند 1399
سارینا ساعدی می‌گوید در دوومیدانی اهداف بزرگی را دنبال می‌کند که اصلی‌ترین آن رسیدن به المپیک است.

قهرمان ۱۷ساله پرش سه‌گام زنان: آرزوهای بزرگی دارم/ به المپیک فکر می‌کنم

به گزارش ایسنا، سارینا ساعدی در سن ۱۷ سالگی موفق شد رکورد داخل سالن پرش سه گام زنان ایران را بشکند. او که چندین سال است تمرینات خود را به صورت حرفه‌ای زیر نظر زهرا نبی‌زاده دنبال می‌کند، آرزوهای بزرگی مثل حضور در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک دارد.

ساعدی در گفت‌وگو با ایسنا به حضور در دوومیدانی اشاره و بیان کرد: متولد ۱۳۸۲ هستم و تقریباً ۷-۸ سال است که دوومیدانی را آغاز کرده‌ام اما حدود ۴-۵ سال می‌شود که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنم. خوشبختانه در مسابقات فضای بازی که سال ۹۹ برگزار شد، باحد نصاب ۱۲.۶۸ متر رکورد نوجوانان را ارتقاء دادم و در مسابقات داخل سالن نیز با حد نصاب ۱۲.۵۳ متر رکورد بزرگسالان را جابه‌جا کردم.

او در مورد نحوه ورود خود به این رشته گفت: سال پنجم ابتدایی بودم که معلم ورزشم برای دوومیدانی استعدادیابی کرد. از همان زمان وارد مسابقات منطقه ای و بعد از آن کشوری شدم و این رشته را ادامه دادم.  قبل از این ماجرا شناختی از دوومیدانی نداشتم اما از ۶ سالگی رشته‌های مختلفی مثل شنا، سوارکاری، والیبال، فوتسال و بسکتبال را امتحان کردم.

او افزود: خوشبختانه از انتخاب دوومیدانی راضی هستم. این رشته‌ای انفرادی است و موفقیت‌ها و مدال‌هایی هم که به دست می‌آید انفرادی است.

ساعدی با بیان اینکه زیر نظر زهرا نبی‌زاده تمرین می‌کند، ادامه داد: در تهران زندگی می‌کنم و برای تمرین به ورزشگاه آفتاب انقلاب می‌روم. البته در زمان کرونا که باشگاه‌ها مدتی بسته بودند در پارک هم تمرین می‌کردم. تقریبا ۶ روز در هفته ورزش می‌کنم، هیچ زمانی را از دست نمی‌دهم و خوشبختانه در سال ۹۹ رکوردشکنی کردم.

او در مورد تلاش برای شکستن رکورد فضای باز جوانان و بزرگسالان بیان کرد: هنوز نوجوان هستم و رکورد جوانان و بزرگسالان فضای باز را نزده‌ام. رکورد جوانان ۱۲.۷۴ متر و بزرگسالان هم ۱۳.۲۳ است. می‌خواهم آنها را هم ارتقاء بدهم. اگر مسابقات بین‌المللی مشهد برگزار شود حتماً شرکت می‌کنم و امیدوارم بتوانم رکورد خوبی بزنم.

رکورددار پرش سه گام نوجوانان ایران در مورد حمایت‌ فدراسیون و باشگاه پلیمرخلیج فارس گفت: خوشبختانه در سال ۹۹ پلیمر خلیج فارس از من حمایت کرد که از آقای حسین رحمتی تشکر می‌کنم.  در این یک سال از نظر مالی و امکانات ورزشی مثل کفش میخی و لباس کمکم کردند و خوشبختانه مشکلی ندارم. از طرفی بعد از برگزاری انتخابات با تلاش فدراسیون مسابقات به خوبی برگزار شد. البته همچنان هزینه‌هایی مثل مربی، مکمل و رفت و آمد بر عهده خودم است.

او به اهداف خود در این رشته اشاره و بیان کرد: آرزوهای بزرگی دارم. ابتدا می‌خواهم رکورد جوانان و بزرگسالان را بشکنم. علاوه بر این در سال ۱۴۰۰ مسابقات جوانان جهان برگزار می‌شود و امیدوارم ورودی آن (۱۲.۹۰ متر) را کسب کنم. بعد از آن هم به  حضور در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک فکر می‌کنم.

رکورددار پرش سه گام داخل سالن زنان ایران خواستار حضور در مسابقات بین‌المللی شد و گفت: با اینکه سال سختی را پیش رو دارم و باید در کنکور سراسری شرکت کنم  اما امیدوارم بتوانم مسابقاتم را هم به خوبی پشت سر بگذارم. خیلی دوست دادم که در مسابقات و اردوهای بین‌المللی شرکت کنم تا تجربه به دست بیاورم و در رقابت با نفرات برتر این ماده آمادگی بیشتری کسب کنم تا به المپیک بعدی برسم.

ساعدی در پایان گفت: درس خواندن برای کنکور را از تابستان شروع کرده‌ام. در کنار آن ورزشم را به صورت حرفه‌ای پیش می‌برم و سال ۹۹ در چند رقابت شرکت کردم. کلاس‌های کنکورم را هم که ساعت ۶ برگزار می‌شود، بعد از تمرینم دنبال می‌کنم و تا ۱۲ شب درس می‌خوانم.  برنامه فشرده‌ای دارم امیدوارم بتوانم در هر دو زمینه خوب پیش بروم.

انتهای پیام 


10983353
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیتش توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتیجه ۳ بر هیچ یک نتیجه عالی در فوتبال حساب می‌شود و از عملکرد بازیکنانم واقعا رضایت دارم.  
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت داور مسابقه پرسپولیس و صنعت نفت آبادان توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس تهران با شکست سه بر صفر میزبان خود موقتا صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازی تیم‌های گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازی پیکان و هوادار در هفت بیست و چهارم لیگ برتر با تساوی ۲ -۲ به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون رای خود را درباره شکایت باشگاه ذوب آهن از پرسپولیس اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا در کیش با اعلام کنفدراسیون مچ اندازی آسیا لغو شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان تمرینات خود را در شهر بیشکک قرقیزستان پیگیری کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است