علمی فناوری 23:47 - 31 تیر 1393

آموزش سی‌شارپ – بخش ۵۶
  • مقدمه

در آخرین قسمت از آموزش زبان برنامه‌نویسی سی‌شارپ که بخش ۵۵ام آن بود، در رابطه با چند رویداد در سی‌شارپ صحبت کردیم. فعلاً از بحث رویداد خارج می‌شویم و می‌خواهیم در این قسمت از آموزش که بصورت کوتاه تهیه شده است، نحوه ساخت یک مرورگر وب بسیار ساده را به شما بیاموزیم. پس همراه با ما باشید.

  • ساخت مرورگر خاص به خودمان

نرم‌افزار Visual Studio را باز کرده، سپس یک پروژه جدیدی را بسازید. فرم جدیدی که ایجاد شده است را کمی بزرگ‌تر کرده و سایز آن را افزایش دهید. به Toolbox مراجعه کرده و TabControl را پیدا کنید:

toolbox_tabcontrol

یکی از این TabControlها را به فرم خود اضافه کرده، سعی کنید که ظاهر برنامه‌تان شبیه به شکل زیر شود:

form_tabcontrol

TabControl بصورت پیشفرض برای شما ۲ سربرگ را ایحاد خواهد کرد. ما تنها از یک سربرگ می‌خواهیم استفاده کنیم، پس دیگری را حذف می‌کنیم. برای حذف سربرگ دوم، از پنجره Properties آن را انتخاب می‌کنیم؛

properties_tab2

در هرکجا از داخل قسمت سربرگ دوم (به‌جز خود عنوان آن) راست کلیک کرده و گزینه Delete را برگزینید. اگر احیاناً با انجام این کار، همه TabControl مخفی شد، از منوی Edit فوق، گزینه Undo را انتخاب کنید.

پس از حذف سربرگ اضافه، مجدد به Toolbox مراجعه کرده و دنبال WebBrowser بگردید.

toolbox_webbrowser

آن را انتخاب کرده و در داخل محتوای سربرگ tabPage1 قرار دهید؛ یعنی در واقع Drag & Drop کنید. نتیجه زیر حاصل خواهد شد:

form_browser

این WebBrowser که اضافه شد، یک نمونه از مرورگر Internet Explorer می‌باشد و کاملاً‌ تنظیماتش را از Internet Explorer به ارث می‌برد. حال یک TextBox و یک Button قرار داده تا بتوانیم با تایپ کردن آدرس و فشردن این Button، وارد سایت مورد نظرمان بشویم.

نام Textbox را txtAddress و نام Button را btnGo قرار دهید. (یعنی مقدار Name هرکدام را از Propertiesشان این‌ها باشد) شکل فرم شما باید شبیه به زیر شده باشد:

form_textboxl

حال بر روی Button دوبار کلیک کنید تا وارد بخش کد نویسی آن شوید. شیء WebBorwser دارای یک متد با نام Navigate() می‌باشد که توسط آن می‌توانید آدرس مورد نظرمان را به آن ارجاع داده تا بارگذاری کند.

کد های زیر را اضافه کنید:

string WebPage = txtAddress.Text.Trim();

webBrowser1.Navigate(WebPage);

کدها کاملاً واضح‌اند. مقدار وارد شده در جعبه متن از کاربر دریافت شده، در یک متغیر ذخیره می‌شود و با استفاده از متد Navigate به سایت مورد نظرمان ارجاع داده می‌شود. حال کافیست که برنامه خود را اجرا و آن را امتحان کنید. وارد سایت گوگل بشوید. خواهید دید:

form_web_page


4302161
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبان‌های خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که ساخت یک خانه تک طبقه به روش سنتی ممکن است چند ماه طول بکشد، اما بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان که توسط مهندسان دانشگاه مین (Maine) ساخته شده است، می‌تواند این پروژه را در کمتر از چهار روز به پایان برساند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی سلامتی‌محور حلقه‌ی هوشمند خود تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به گزارش وبگاه خبری Reuters، مدیر اجرایی تیک‌تاک امید دارد در چالشی قانونی برای ادامه حیات و فعالیت در ایالات متحده، برابر دولت آمریکا پیروز شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کاربران تردز از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون افزایش کاربر داشته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است