استانی 16:57 - 03 آذر 1393
مولوی عبدالحمید:
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: امروز از تکفیر و افراط‌گرایی رنج می‌بریم و نگران هستیم، چراکه اسلام دین وسیعی بوده و تا قیامت ماندگار است.

جهان اسلام نیازمند وحدت حول مشترکات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مولوی عبدالحمید عصر امروز در کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با اشاره به حرکت قابل تقدیر جمهوری اسلامی در برگزاری این کنگره بیان کرد: امروز علمای مذاهب و فرق مختلف جهان اسلام بدون تنش که خواست دشمنان است در کنار هم قرار گرفته‌اند و این گردهمایی موجب ناراحتی دشمن شده است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به اینکه جهان اسلام امروز از تفرقه، تکفیر و افراط‌گرایی رنج می‌برد، گفت: امروز افراط‌گرایی به اوج خود رسیده است و زمان می‌طلبد چنین کنگره‌ای برگزار شود، مکان برگزاری کنگره نیز در شهر قم که یکی از مراکز علمی جهان اسلام و مرکز ثقل جهان تشیع است، موثر بوده و امروز شیعه و سنی در این شهر کنار هم جمع شدیم.

مولوی عبدالحمید بیان کرد: امروز از تکفیر و افراط‌گرایی رنج می‌بریم و نگران هستیم، چراکه اسلام دین وسیعی است و تا قیامت ماندگار بوده و دینی است که همه ادیان را منسوخ کرده و قرآنی کتابیست که سایر کتاب‌های آسمانی را منسوخ کرده و شاهدیم امروز افرادی می‌خواهند گستره این دین را کم کنند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های تنگ‌نظر و بی‌علم می‌خواهند این دین را در جمعی که خودشان اعتقاد دارند محدود کنند، گفت: فتنه تکفیر فتنه خطرناکی است و این در حالی بوده که با مراجعه به قرآن در می‌یابیم که قرآن، نماز، روزه و زکات را ذکر کرده که اگر کسی به اینها اعتقاد داشته باشد، مسلمان است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر اینکه گفتن کلمه لا اله الا الله برای ثابت شدن مسلمانی کافی است، ابراز کرد: کسی که به سمت قبله نماز می‌خواند و مسلمان را مسلمان می‌داند مال و جانش مصون است و کسی نمی‌تواند به بهانه تکفیر به مال و جان او تعرض کند.

مولوی عبدالحمید با بیان اینکه فتنه تکفیر از صدر اسلام وجود داشته است، بیان کرد: آنها حضرت علی (ع) را نیز تکفیر کردند، امروز شیعه و سنی و سایر گرایش‌های اسلامی نیاز به وحدت و اخوت دارند، وحدت ما ایمانی و سیاسی نیست، وحدت اسلامی و وحدت روایات است، آن قدر مشترکات داریم که نیاز نیست به اختلافات مراجعه کنیم.

وی افزود: قرآن، رسول اکرم (ص) و اهل بیت ایشان مشترکات ماست و ما به اهل بیت (ع) عشق می‌ورزیم، همه ما به اهل بیت (ع) محبت داریم و به آنها عشق می‌ورزیم و این می‌تواند جمع‌کننده مشترکات ما باشد.

امام جمعه اهل سنت گفت: نه تنها در توحید بلکه در مشترکات زیادی متحد هستیم و در فرق و مذاهب نیز همچنین است و باید در همه شرایط متحد باشیم، جهان اسلام نیاز به وحدت دارد، ما باید دشمن‌شناسی داشته باشیم و اهداف دشمن را بشناسیم، دشمنی‌شناسی و شناخت واقعیت و ریشه‌یابی پدیده‌های تکفیر برای برون‌رفت از آن بسیار موثر است.

مولوی عبدالحمید با اشاره به اینکه نظام ما جمهوری اسلامی و در راس آن رهبر انقلاب اسلامی قرار دارند، بیان کرد: علمای اسلام اعم از شیعه و سنی از دایره خودشان بیرون بیایند و نقش علمایی خود را ایفا کنند، حرف علما خریدار دارد و می‌شود با حجت و دلیل تکفیری‌ها را بازگرداند.

وی گفت: گروه‌های تکفیری اهدافی همچون امنیت اسرائیل را دنبال می‌کنند و امروز با بیداری اسلامی فرهنگ غربی که سال‌ها برای ترویج آن در کشورهای اسلامی تلاش کردند، فرو ریخته و باید با اتحاد و پرهیز از اهانت‌های مذهبی و توهین به مقدسات یکدیگر پرهیز کنیم و به حق و حقوق یکدیگر و به آزادی‌های مشروع و قانونی توجه کنیم و به یکدیگر و در مقابل کسانی که می‌خواهند علیه اسلام توطئه کنند، ید واحد باشیم.


5261176
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است