اجتماعی 14:37 - 01 اردیبهشت 1398
فرمانده ناجا:
فرمانده ناجا همزمان با عید نیمه شعبان با بیان اینکه ۵هزار نیروی پلیس وظیفه تامین امنیت زائران و شهروندان را در شهر قم بر عهده دارند، گفت: تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی نداشتیم، البته باید با افزایش اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم در راستای هشدارهای پلیسی به زائران در این ایام، بیش از گذشته اقدام شود.

مشکل امنیتی در قم نداریم

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان - تولیت مسجد مقدس جمکران، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام زمان(عج) اظهار داشت: یکی از مناسبت‌های مهم در طول سال همین اعیاد شعبانیه است که خیل عظیمی از عاشقان ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت ولیعصر (عج) را به قم می‌کشاند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: تردد خودروهای سبک و سنگین اعم از سواری و اتوبوس نسبت به سال گذشته به استان قم حدود ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد و طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۰ هزار خودرو به قم تردد داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: کاروان‌هایی هستند که از اقصی نقاط کشور برای حضور در این ایام باشکوه سعی می‌کنند خود را به مسجد مقدس جمکران برسانند و گفتنی است از روز گذشته بیش از ۳ میلیون زائر به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند.  

فرمانده ناجا در ادامه گفت: طی دو هفته گذشته تاکنون تدابیر و اقدامات لازم توسط پلیس استان در موضوعاتی نظیر انتظامی، ترافیکی و ... صورت گرفته که همان طور که اشاره شد با وجود افزایش ۱۲ درصدی افزایش تردد به این استان، خوشبختانه شاهد کاهش ۳۰ درصدی تصادفات، طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ۵ هزار نیروی پلیس وظیفه تأمین امنیت زائران و شهروندان عزیز را در این شهر مقدس بر عهده دارند، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۱۲۰۰ نفر از مراکز آموزشی به کمک پلیس استان آمده اند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه برای تسهیل تردد خودروهای زائران عزیز در اطراف مسجد مقدس جمکران ۱۶ پارکینگ پیش بینی شده است، گفت: تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی نداشتیم، البته بایستی با افزایش اطلاع رسانی و آگاهسازی مردم عزیز در راستای هشدارهای پلیسی به زائران در این ایام که تأثیر بسزایی در کاهش یا پیشگیری از وقوع جرم و حادثه دارد بیش از گذشته اقدام شود.

اشتری عنوان داشت: اقدامات خوب و منظمی توسط فرماندهی انتظامی استان صورت گرفته و برای سال آینده پیش بینی های لازم با توجه به افزایش حجم جمعیت بایستی صورت گیرد که امیدواریم طی سال آتی بتوانیم با تشکیل دائمی قرارگاه قائم(عج) و پایش تصویری و مانیتورینگ، شاهد مشکلات ترافیکی نباشیم.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، در این دیدار نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان - تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: سپاسگزار خداوند متعالیم به خاطر همه نعمت‌ها که یکی از بزرگ‌ترین آنها نعمت ولایت بوده که هر چه داریم از برکت ولایت است.

تولیت مسجد مقدس جمکران عنوان داشت: در جمکران شاهد حضور تمام مسئولان در کنار مردم هستیم چون موضوع این کنگره عظیم، امام زمان(عج) است و همگی با اخلاص در این اجتماع بزرگ حاضر می شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت و ایثار در دوران شیخ فضل الله نوری بسیارغریب بود، اما امام خمینی(ره) توانستند فرهنگ شهادت را احیاء کنند به گونه ای که امروز شهدایی همچون شهید محسن حججی موجی از این فرهنگ را در کشور بر می‌انگیزند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه  نیروی انتظامی نماد پیشبرد نظام مقدس اسلامی در عرصه‌های مختلف کشور است، خاطر نشان کرد: پلیس نمونه‌ای از مجموعه‌های کوشا و خدمتگزار به مردم است که توانسته در اعیاد نیمه شعبان برای خدمت رسانی به مردم سنگ تمام بگذارد.   

وی حل مشکل پارکینگ را مسئله‌ای مهم دانست و بر ضرورت روان‌سازی ترافیک به خصوص در مسیرهای منتهی و نزدیک به مسجد مقدس جمکران تأکید کرد.

انتهای پیام


10108300
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از فوت ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی خبر داد و گفت:طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است