بین‌الملل 16:06 - 10 آبان 1393
دموکرات‌های کنگره در یک قدمی سقوط
در حالیکه کمتر از یک هفته تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است، پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا موسوم به «هیل» گزارش کرد که رأی‌دهندگان آمریکا به شدت از وضعیت اقتصاد کشور ناراضی است.

هیل: آمریکایی‌ها با نارضایتی از وضع اقتصاد به پای صندوق رأی می‌روند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رأی‌دهندگان آمریکایی در حالی روز سه‌شنبه به پای صندوق‌های رأی برای شرکت در انتخابات میاندوره‌ای کنگره می‌روند که از وضع اقتصادی کشور ناراضی هستند و جمهوری‌خواهان امیدوارند که بتوانند کنترل سنا که هم‌اکنون در دست دموکرات‌ها است را به دست گیرند.

طبق این گزارش، در حالیکه نرخ بیکاری در آمریکا در حال کاهش است، اقتصاد رو به پیشرفت است و قیمت گاز زیر 3 دلار در هرگالن است، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر رأی‌دهندگان احساس می‌کنند که هیچ چیز از این احیای اقتصادی نصیب آنها نمی‌شود.

«آلک تایسون» محقق ارشد مرکز تحقیقاتی «پیو» در اینباره می‌گوید: «ما پی بردیم که اکثر مردم می‌گویند که حتی در بهترین حالت نیز باز هم از نظر اقتصادی عقب مانده‌اند. در حالیکه تصویر کلی اشتغال بهبود پیدا کرده است، مردم از دستمزدها و زندگی روزمره خود راضی نیستند.»

بر اساس این گزارش، نارضایتی مداوم در ششمین دوره ریاست‌جمهوری اوباما، یک علامت شوم برای دموکرات‌ها است ممکن است شکست بزرگ حزب دموکرات رئیس‌جمهور آمریکا در روز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را رقم بزند.

پایگاه هیل گزارش کرد، در حالیکه اوباما به صورت روزافزون تلاش می‌کند تا اخبار مثبتی از وضعیت اقتصاد آمریکا را در بوق و کرنا کند، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این پیام‌ها چندان در تغییر نظر رأی‌دهندگان موثر نبوده است.

«جاش بیونس» محقق و مدیر سیاسی موسسه سیاست اقتصادی در اینباره می‌گوید: «6 سال باید زمان کافی باشد که زندگی اقتصادی مردم بعد از رکود به مسیر اصلی بازگردد اما اینطور نبوده است. به طور واضح پیچ و خم‌ها کاهش یافته است و امور به ثبات رسیده است و حتی رشد اقتصادی هم بوده اما هنوز فاصله زیادی تا احیای کامل اقتصادی داریم.»

برخی کارشناسان بر این باورند که تأخیر زمانی بین پیشرفت‌های اقتصادی و بهبود حساب‌های بانکی مردم آمریکا وجود دارد.

«کاتلین هال جامیسون» مدیر مرکز سیاست عمومی «آننبرگ» در دانشگاه «پنسیلوانیا» درباره رونق اقتصادی آمریکا می‌گوید: «ما قبلاً نیز شاهد آن بودیم. هرچه به انتخابات نزدیک می‌شوید، یک دوره طولانی از اضطراب داشته‌اید، امور خیلی سریع پیش می‌رود و رونق به موقع صورت نگرفته که بتواند به نفع حزبی که در قدرت است، پیش رود.»

وی سپس این مثال را بیان کرد، اقتصاد در پایان کمپین ریاست‌جمهوری 1992 رونق گرفت اما رأی‌دهندگان هیچ مزیتی از این بهبود اقتصاد احساس نکردند و هیچ اعتباری به جرج بوش پدر ندادند.

جامیسون تصریح کرد، گرچه شاخص‌های اقتصادی ظاهراً پیشرفت‌هایی را نشان دهد اما عوامل دیگری هستند که به نارضایتی و ناخشنودی رأی‌دهندگان دامن می‌زند و از این جمله می‌توان به نوسانات شدید بازار سهام اشاره کرد.

طبق این گزارش، گرچه اقتصاد رو به پیشرفت است، اما رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های اخیر رویکرد سرسختانه‌ای را پیش گرفته است و این احیای اقتصادی را «واقعی» اعلام کرده است.

«باراک اوباما» روز جمعه (دیروز) در حین یک میزگردی در «رودآیلند» گفت: «هیچ اقدام اقتصادی نبوده که ما در این مدت، پیشرفت چشمگیری در خصوص آن حاصل نیاورده باشیم. ما بهتر از انتظار بودیم. بنابراین نگاه کنید، پیشرفت‌ها سخت بوده است اما استوار و واقعی بوده است.»

پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره با اشاره به این موارد ادامه داد که دموکرات‌ها در انتخابات سالهای گذشته، از این واقعیت به نفع خود بهره بردند که رأی‌دهندگان، «جرج بوش» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به دلیل سقوط اقتصاد مقصر می‌دانستند.

یک سری نظرسنجی‌هایی که تاکنون صورت گرفته نشان می‌دهد که اکثر رأی‌دهندگان آمریکایی در سراسر کشور همچنان اقتصاد و اشتغال را جزء نگرانی‌های مهم خود می‌دادند و پیدایش تکفیری‌های «داعش» و شیوع ابولا در مرحله بعدی قرار دارند یا اینکه اصلا هیچ اهمیتی برای آنها ندارد.

نظرسنجی هفته گذشته شبکه «سی بی اس» نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان احتمالی آمریکا، با اختلاف 7 درصدی، جمهوری‌خواهان را در مسائل اقتصادی به دموکرات‌ها ترجیح می‌دهند.

پایگاه «هیل» نوشت اگر جمهوری‌خواهان بتوانند در انتخابات میاندوره‌ای کنگره، اکثریت سنا را به دست آورند و اقتصاد نیز بیش از این پیشرفت کند، هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا با یکدیگر وارد این جدال می‌شوند که اطمینان حاصل کنند که در سال مهم انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 اعتبار کسب می‌کنند.


5091678
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمیت هالیوی در یک گزارش به پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد از زمان آغاز جنگ پس از هفتم اکتبر، جنبش حماس ده دستاورد محقق کرده است، در حالی که این رژیم فقط یک دستاورد داشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بزرگترین شرکت آب و فاضلاب انگلیس موسوم به «تمز واتر» در پی انصراف سهام‌دارانش برای تزریق ۵۰۰ میلیون پوند کمک اضطراری برای نجات این شرکت، با خطر ورشکستگی روبه‌روست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که اوکراین محدودیت زیادی درباره پوشش رسانه‌ای جنگ اعمال می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عناصر اشغالگر رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته دست کم ۲۵ فلسطینی از جمله یک کودک و اسرای سابق را از کرانه باختری بازداشت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس حزب راست افراطی فرانسه اعلام کرد که دولت پاریس برای جبران اشتباهات خود در جیب مردم دست می‌برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر لتونی تصریح کرد: اعضای ناتو هنوز آمادگی کافی برای مذاکره بر سر اعزام نیرو به اوکراین را ندارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرکت‌های خارجی که پس از جنگ اوکراین از روسیه خارج شدند، تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است