گوناگون 16:11 - 05 بهمن 1398
پاور بی آی یکی از محبوب‌ترین ابزارهای شرکت مایکروسافت در زمینهٔ هوش تجاری است.

دوره آموزشی هوش تجاری با ابزار Power BI

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کار و کسب، برای مشاغلی که به دنبال قدرت گزارش دهی و تحلیلی بیشتری از آنچه که توسط اکسل ارائه می‌شود، هستند، Power BI سطح بالاتری از هوش تجاری را ارائه می‌دهند.

 با استفاده از Power BI، مشاغل می‌توانند داده‌ها را از سراسر شرکت جمع‌آوری، بررسی و تجسم کنند و به آن‌ها بینش بیشتری نسبت به عملکرد خود ارائه دهند و به آن‌ها اجازه دهند بر اساس داده‌های واقعی تصمیمات آگاهانه بگیرند.

در اینجا برخی از مزایای اصلی استفاده از Power BI آورده شده است:

_ مشاغل می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌ها را در Power BI وارد کنند که بسیاری از سیستم‌عامل‌های دیگر برای پردازش آن‌ها تلاش می‌کنند.

_ ویژگی‌های یادگیری ماشینی ساخته‌ شده  که می‌تواند در هوش تجاری داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کند و به کاربران کمک کند تا روندهای ارزشمند را تشخیص دهند و پیش‌بینی کنند.

_ اطلاعات را می‌توان با استفاده از قالب‌های قدرتمند تجسم کرد تا کسب‌وکارها بتوانند داده‌های خود را بهتر حس کنند.

_ ابزار Power BI مبتنی بر شبکه ابری است، بنابراین کاربران از قابلیت‌های اطلاعاتی و الگوریتم‌های قدرتمندی که مرتباً به‌روز می‌شوند، بهره می‌گیرند.

_ قابلیت‌های شخصی‌سازی قدرتمند به کاربران امکان می‌دهد داشبوردی ایجاد کنند تا بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود سریع دسترسی پیدا کنند.

_ هشدارهایی را می‌توان در KPI تنظیم کرد تا کاربران معیارها و اندازه‌گیری‌های مهم را به‌روز کنند.

‏_ ابزار پاور بی آی دارای یک رابط بصری است که باعث می‌شود محیط کاربرپسندتر و آسان‌تری نسبت به دیگر برنامه‌ها داشته باشد.

_ این پلت فرم با سایر ابزارهای مدیریتی محبوب مانند SharePoint، Office ۳۶۵ و Dynamics ۳۶۵ و سایر محصولات غیر از مایکروسافت مانند Spark ،Hadoop ،Google Analytics ،SAP ،Salesforce و MailChimp ادغام‌ شده است.



_ با توجه به امنیت داده‌ها به‌عنوان نکته‌ای مهم برای مشاغل مدرن، Power BI اطمینان می‌دهد که داده‌ها امن هستند و کنترل‌های شدیدی را در مورد دسترسی به داخل و خارج ارائه می‌دهد.

چه اجزایی Power BI را تشکیل می‌دهند؟ محصول Power BI از تعدادی برنامه تشکیل‌ شده است که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود رادارند.

این موارد شامل:

‏Power Query: یک ابزار اتصال داده که به شما امکان می‌دهد داده‌ها را از چندین منبع متحول، ترکیب و تقویت کنید.

‏Power Pivot: ابزاری برای مدل‌سازی داده‌ها است.

‏Power View: ابزاری برای تجسم داده‌ها که نمودارهای تعاملی، نمودارها، نقشه‌ها و سایر تصاویر را ایجاد می‌کند.

‏Power Map: یکی دیگر از ابزارهای تجسم برای ایجاد تصاویر بصری سه‌بعدی است.

‏Power Q&A: موتور سؤال و پاسخ است که به شما امکان می‌دهد سؤالاتی درباره داده‌های خود را به زبانی ساده بپرسید.



چه نسخه‌هایی از Power BI در دسترس است؟

بسته به بودجه، نیازهای شما و نحوه اجرای آن، تعدادی نسخه‌های Power BI وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. این نسخه‌ها از حالت ساده و سبک تا ویژگی‌های جامع، رایگان تا پریمیوم متغیر است، بنابراین کاربران می‌توانند نسخه‌ای را انتخاب کنند که به بهترین نحو نیاز آن‌ها را برآورده کند.

می‌توانید یک برنامه دسک تاپ ویندوز با نام Power BI Desktop، یک سرویس آنلاین SaaS (به معنی نرم‌افزاری به‌عنوان یک سرویس) به نام Power BI Service، یک برنامه کاربردی برای تلفن همراه و رایانه‌های شخصی و تبلت‌های موجود در نسخه iOS و اندروید انتخاب کنید. همچنین یک نسخه با برچسب سفید نیز برای توسعه‌دهندگان وب وجود دارد.



آیا Power BI برای هوش تجاری قابل تنظیم است؟

‏Power BI بسیار قابل تنظیم است و کاربران می‌توانند داشبورد و رابط‌ها را شخصی‌سازی کنند. ایجاد گزارش‌های سفارشی نیز آسان است. داده‌های خود را با استفاده از کتابخانه غنی از تجسم‌های داده کاملاً قابل تنظیم و منبع باز، تجسم کنید. با استفاده از SDK visual، می‌توانید بر اساس کتابخانه‌های مشهور JavaScript مانند D۳، jQuery و حتی اسکریپت های R-R، تجسماتی خیره‌کننده ایجاد کنید. آن‌ها تست و رفع اشکال کنید و تصاویر سفارشی قابل‌استفاده برای توزیع مجدد کلیه محصولات Power BI خود ایجاد کنید.

می‌توانید تصاویر دلخواه خود را که برای سازمان خود ایجاد کرده‌اید به اشتراک بگذارید، آن‌ها را به مشتری خود تحویل دهید یا آن‌ها را با دیگران در AppSource به اشتراک بگذارید.

پس اگر به حوزه هوش تجاری علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم دوره هوش تجاری با Power BI را در دستور کارآموزشی خود قرار دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی


10361501
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است