اقتصادی 02:48 - 21 مرداد 1399
متوسط نرخ تورم چین در ۱۲ ماه منتهی به ژوییه به ۲.۷ درصد افزایش یافت.

تورم چین روی دور صعودی

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، این نرخ تورم که ۰.۱ درصد بیشتر از  تورم ماه قبل و  ۰.۱ درصد بیشتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تأثیر افزایش تورم بخش مواد غذایی قرار گرفته که تورم آن از ۱۱.۱ درصد در ماه ژوین به ۱۳.۲ درصد در ماه ژوییه افزایش پیدا کرده است.

در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم آب و برق از منفی ۰.۶ درصد به منفی ۰.۷ درصد کاهش  پیدا کرده است. هم چنین نرخ تورم در بخش مراقبت‌های درمانی از ۱.۹ درصد به ۱.۶ درصد و بخش فرهنگ و آموزش از ۱.۹ درصد به ۰.۳ درصد کاهش یافته است. نرخ تورم در بخش حمل و نقل نیز منفی ۴.۴ درصد اندازه گیری شده است.

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آنها در نظر نمی‌گیرد، در ماه ژوییه به یک درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل ۰.۱ درصد کمتر شده است. متوسط نرخ تورم چین در بازه زمانی ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۱۳ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۸۹ با ۲۸.۴۰ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل ۱۹۹۹ با منفی ۲.۲ درصد بوده است.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم چین در ماه ژوییه به ۰.۶ درصد رسیده است که  ۰.۷ درصد بیشتر از تورم ماهانه ثبت شده این کشور برای ماه ژوین به حساب می رود.

به کاهش سرعت شیوع کرونا، روند بازگشایی کسب و کارها در چین شدت یافته است. یی گانگ- رییس بانک مرکزی چین با برشمردن برخی از اقدامات این بانک برای ثبات بخشی به بازارهای مالی این کشور  گفته است که تلاش ها برای حمایت بیشتر از بخش های مختلف اقتصادی ادامه خواهد یافت هر چند که به لطف زیرساخت های نیرومند، اقتصاد این کشور با وجود شیوع گسترده کرونا آسیب زیادی ندیده است. 

انتهای پیام


10661321
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت اعتبار با بهره کمتر از ۱۰ درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ‏- ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل ۳۸۰ روستا رفع شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: باید معافیت ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می کنیم در حوزه مورد نظر ببینیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۴ میلیون هکتار باید اجرا شود که نیازمند ۳ تا ۳.۵ همت اعتبار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است