ورزشی 01:00 - 25 تیر 1398
در حالی که طبق گفته معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان قرار بود بعد از لیگ ملت‌ها تاریخ ثبت نام انتخابات ریاست فدراسیون والیبال اعلام شود، گردهمایی رؤسای هیات‌های استانی به بهانه برگزاری مجمع عمومی این فدراسیون شائبه‌هایی را درباره انتخابات پدید آورده است.

برگزاری مجمع شائبه برانگیز فدراسیون والیبال به جای انتخابات

به گزارش ایسنا، پس از برکناری احمد ضیایی رئیس سابق فدراسیون والیبال با استناد به قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در ۱۶ آذر ۱۳۹۷ افشین داوری به عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی شد. از تاریخ سرپرستی داوری حدود هفت ماه می‌گذرد و عملاً طبق قانون صریح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، مهلت شش ماهه داوری برای سرپرستی در انتخابات تمام شده است.

در تبصره ۲ ماده ۱۰ این اساسنامه که در سال ۱۳۸۱ به تصویب هیأت وزیران رسید، آمده است: «رئیس سازمان بلافاصله پس از عزل و یا قبول استعفای رئیس فدراسیون فردی را به عنوان سرپرست منصوب خواهد نمود. مجمع عمومی مکلف است حداکثر ظرف مدت ۶ ماه در مورد انتخاب رئیس جدید فدراسیون با رعایت مقررات اقدام نماید.»

قانون به صراحت اعلام کرده است که دوران حضور یک فرد به عنوان سرپرست در فدراسیون نباید بیش از ۶ ماه طول بکشد.

در جریان مسابقات لیگ ملت‌های والیبال، پاسخ محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان نسبت به ابهام به وجود آمده درباره سرپرستی این بود: "ما هفته بسیار خوبی در پیش داریم مردم از والیبال لذت می‌برند بعد از مسابقات در مورد مجمع والیبال تصمیم گیری می‌کنیم."

داورزنی پس از اتمام هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در ارومیه در جمع خبرنگاران گفت: " انتخابات فدراسیون والیبال بعد از اتمام لیگ ملت‌ها خواهد بود".

حالا سه روز پس از پایان کار والیبال ایران در لیگ ملت‌ها همچنان خبری از ثبت نام کاندیدا و برگزاری انتخابات این فدراسیون نیست. در عوض قرار است مجمع عمومی فدراسیون در سکوت خبری برگزار شود. چرا که با وجود ارسال دعوت نامه و بلیت برای رؤسای هیأت‌های استانی جهت شرکت در مجمع عمومی به میزبانی مشهد، هیچ خبری در این باره در سایت رسمی فدراسیون دیده نمی‌شود. قرار است این مجمع عصر روز پنج شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ برگزار شود.

آخرین مجمع عمومی فدراسیون والیبال روز ۲۷ آذر ۱۳۹۷ با سرپرستی افشین داوری برگزار شد. رؤسای هیأت‌های استانی در خلال میزبانی‌های ایران در لیگ ملت‌ها در اردبیل گردهم آمدند و حالا قرار است ظرف شش ماه بعد برای سومین بار با افشین داوری نشست داشته باشند.

تداوم فعالیت داوری با وجود پایان دوره سرپرستی از یک سو و اصرار او برای گردهمایی رؤسای هیأت‌های استانی از سوی دیگر، همچنین تأخیر وزارت ورزش و جوانان در برگزاری انتخابات شائبه‌هایی را درباره انتخابات این فدراسیون پدید آورده است.

چرا که افشین داوری برخلاف مصاحبه‌های خود در بدو دوران سرپرستی که گفته بود برای ریاست نیامده، اخیراً بارها تاکید کرده است در صورتی که جامعه والیبال بخواهند در انتخابات شرکت می‌کند.

صرف هزینه برای اقامت سه روزه روسای هیأت‌های استانی در هتل پنج ستاره مشهد به بهانه شرکت در مجمع عمومی آن هم در حالی که هیأت میزبان خودش رئیس ندارد، بر پرسش‌ها و ابهامات پیرامون انتخابات این فدراسیون می‌افزاید.

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی اینکه به رغم پایان مهلت قانونی ۶ ماهه افشین داوری برای سرپرستی فدراسیون والیبال، هنوز وی به عنوان سرپرست این فدراسیون فعالیت می‌کند و اینکه آیا سازمان بازرسی به موضوع ورود کرده است یا خیر افزود: به این موضوع ورود کردیم اما الان از نتیجه اقدامات صورت گرفته اطلاع ندارم.

با این وجود باید دید موضع رسمی وزارت ورزش و جوانان درباره تداوم فعالیت افشین داوری به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال و برگزاری مجمع عمومی به جای مجمع انتخاباتی چیست؟

انتهای پیام


10178577
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: شک نکنید که اتفاقات خوبی می‌افتد و این تیم به جایگاه اصلی اش برمی گردد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است