استانی 13:59 - 08 اسفند 1399

تبعیض در ارائه کالا در جامعه قابل‌قبول نیست/تزریق عادلانه واکسن

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: با توجه به وجود قانون در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده باید کالاها در جامعه به گونه‌ای توضیح شوند که هیچ‌گونه تبعیضی در میان آحاد مختلف مردم وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر احتکاری در راستای توزیع کالایی وجود داشته باشد نهادهای مسئول مکلف اند در کوتاه‌ترین زمان با محتکرین برخورد کرده و کالاهای کشف شده را در اختیار آحاد مختلف مردم قرار دهند.

امام جمعه شیراز یادآور شد: اما اگر کالایی کمیاب شد مسئولین بایستی با برنامه ریزی نسبت به توزیع عادلانه کالا اقدام کنند و هیچ‌گونه تبعیضی میان مسئولین و مردم در این گونه موارد قابل قبول نیست.

او با اشاره به واکسن کرونا تصریح کرد: اکنون در هیچیک از مناطق جهان امکان تولید بیش از ۸ میلیارد واکسن کرونا وجود ندارد در جمهوری اسلامی ایران نیز پس از خرید واکسن نسبت به تزریق این واکسن‌ها به کادر درمان که اولویت با آنان است اقدام شد و به ترتیب به سایر آحاد جامعه نیز تزریق می‌شود.

او ادامه داد: اگر مردم بدانند هیچ گونه تبعیضی میان آنان و مسئولین وجود ندارند در صورتی که کالایی کمیاب شود مردم همچنان صبر خواهند کرد تا توزیع عادلانه کالا صورت بگیرد.

امام جمعه شیراز گفت: مسئولین درک صحیحی از وضعیت بازار و همچنین حمایت از حقوق مصرف‌کننده دارند از این رو انتظار می‌رود که اگر جای شاهد ایجاد تبعیض و ضایع کردن حقوق مصرف کننده به آن ورود کنند.

وی تاکید کرد: جامعه روحانیت زبان گویای مردم بوده و در تلاش است تا مطالبات مردم را به نزد مسئولین برده و مشکلات افراد جامعه کاهش یابد این در حالی است که گاهی دیده شده که برخی از افراد جامعه روحانیت از عامه مردم در حوزه اقتصاد عقب ترند.


10967693
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است