استانی 17:00 - 10 اسفند 1399
ایسنا/فارس مستند "نایب‌الام"، پیرامون زندگی و خدمات و مجاهدات آیت‌الله حاج سید نورالدین حسینی‌الهاشمی، سه‌شنبه ۱۳ اسفند در شیراز رونمایی خواهد شد.

رونمایی از مستند "نایب الامام"

کارگردان مستند "نایب الامام" یکشنبه ۱۰ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: در این مستند تلاش کرده‌ایم به شکلی جامع، ابعاد مختلف زندگی و شخصیت آیت‌الله العظمی حسینی الهاشمی را به عنوان یکی از مشاهیر روحانتی و از نام‌آوران فارس و ایران را به تصویر بکشیم.

محمدعلی یزدانی با بیان اینکه به تصویر کشیدن زندگی، آثار، خدمات و فعالیت‌های مشاهیر مختلف ایران، یکی از مهمترین وظایف فعالان سینما محسوب می‌شود، این مستند را معرفی کننده بخشی از تاریخ و یک چهره تاریخی و اثرگذار در بحث استکبارستیزی اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی دانست.

او با اشاره به انجام کار تحقیقی برای تولید این اثر مستند، گفت: این اثر مستند چهارشنبه ۱۳ اسفند در مجموعه سینماهنر شهر آفتاب شیراز، با حضور جمعی از شخصیتهای ملی و استانی اعم از روحانیون، فرهنگوران و دوستداران و اردتمندان آیت‌الله حسین‌الهاشمی و فرزند برومند آن شخصیت برجسته، اکران خواهد شد.

یزدانی گفت: استان فارس و دارالعلم شیراز طی قرون متمادی مرکز نشر علم و پرورش بزرگانی فراوانی در حوزه‌های مختلف بوده و معرفی این چهره‌های شاخص و مفاخر به نسل جوان، امری مهم و ضروری است که نباید از آن غافل شد.

کارگردان مستند نایب الامام، یادآور شد که در تهیه این اثر، ده‌ها هزار برگ اسناد موجود بررسی و بهره‌برداری شده است، گفت: برای این اقدام، عوامل و دست اندرکاران این اثر متحمل دشواری‌های فراوانی شده‌اند، هرچند که انتظار داشتیم افراد حقیقی و حقوقی بیشتری که می‌توانستند ما را در دسترسی به اسناد و مدارک بیشتر یاریگر باشند، همراه می‌شدند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید نورالدین حسینی‌الهاشمی شیرازی، از روحانیون متنفذ و شخصیت‌های اثرگذار اواخر دوران قاجار و اوایل عهد پهلوی اول بود که علاوه بر مبارزات و مجاهدات مستمر در زمینه استکبارستیزی، شاگردان فراوانی را نظیر حضرات آیات سید محمدهادی میلانی، سید عبدالعلی آیت‌اللهی، عبدالرحیم ربانی شیرازی، سید محمد حسینی شیرازی و احمد بهشتی، در مکتب خود پرورش داد.

آیت‌الله حسینی‌الهاشمی، فرزند روحانی محبوب عصر مشروطه "سید ابوطالب شیرازی(ره)" بود که سال ۱۲۷۴در شیراز متولد شد و سال ۱۳۳۵ در همین شهر درگذشت.

آرامگاه آن روحانی مبارز و مبرز که اکنون به آرامگاه نور شهرت دارد، در خیابان احمدی شیراز واقع شده است.

از آیت‌الله حسینی‌الهاشمی کتاب‌های اسلام و جهان امروز، ترکیب الاجسام، دیوان اشعار، شکست کسروی، حقوق سیاسی اسلام، تحفة الاحیاء فی لیلة القدر، اساس الاصول، بنیان الاصول، اصول فقه، احکام الانام فی شرح شرایع الاسلام، رقائق الحقایق، کتاب الحساب برجای مانده است.

انتهای پیام


10971075
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است