استانی 13:23 - 04 خرداد 1398
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در راستای نظارت بر واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی و بررسی آخرین وضعیت کیفیت مصالح تولیدی استان گشت مشترک اعضای کمیته مصالح ساختمانی شورای فنی در استان ایلام در حال اجرا است.

هشدار به پیمانکارانی که از مصالح غیراستاندارد استفاده می‌کنند

«مهناز همتی» در گفتگو با ایسنا، منطقه ایلام، اظهار کرد: گشت‌های مشترک و بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی سطح استان با حضور کارشناس نماینده این اداره کل به اتفاق کارشناسان سازمان مدیریت وبرنامه ریزی دفتر فنی استانداری، صنعت معدن و تجارت، راه وشهرسازی وآزمایشگاه مکانیک و خاک استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه امسال توسط کمیته مصالح ساختمانی استان از ۲۵ واحد تولیدی گچ، شن و ماسه و موزائیک در شهرستانهای دهلران و ایلام بازرسی و نمونه برداری شد، گفت: این بازرسی‌ها تا پایان سال ۹۸ درسایر شهرستان‌های استان واز واحدهای تولید کننده بتن آماده، آجر، سیمان، فوم پلی استایرن، گچ، شن وماسه، موزائیک و واحدهای صنفی مصالح ساختمانی ادامه دارد.

مدیرکل استاندارد ایلام در ادامه اظهار کرد: با تصویب شورای فنی استان ایلام کلیه پیمانکاران طرح‌های مهم و عمده و نیز پروژه‌های ملی ملزم به استفاده از مواد و مصالح ساختمانی استاندارد می‌شوند.

همتی تصریح کرد: «طبق تصویب نامه شماره ۷۹۸۸۰/ ت ۳۰۸۹ ه که در اسفند سال ۱۳۸۴ به تصویب هیأت دولت رسیده اغلب مواد و مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری بوده و در صورت عدم دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط این واحدها پروانه بهره برداری آنان لغو و سهمیه سوخت آنها نیز قطع خواهد شد و اقدامات حقوقی از قبیل لاک و مهر واحدها و معرفی به مراجع قضائی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به عملکرد کمیته مصالح ساختمانی در سال ۹۷ گفت :۱۹۴ مورد نمونه‌برداری و بازرسی از واحدهای تولیدی ومراکز عرضه مصالح ساختمانی ،۱۳۳ مورد اقدام حقوقی از جمله تذکر، اخطار، معرفی به دادگستری، معرفی به تعزیرات علیه واحدهای متخلف تولیدی و صنفی مصالح ساختمانی و۹۴۴ نفر ساعت آموزش به مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی از دیگر اقدامات این کمیته در سال ۹۷ بوده است.

انتهای پیام


10135943
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است