علمی فناوری 12:31 - 05 اردیبهشت 1397
دومین کنگره بین‌المللی و بیست‌وپنجمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران به منظور ارائه آخرین یافته‌های تحقیقاتی در حوزه علوم و صنایع غذایی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.

ارائه آخرین یافته‌های تحقیقاتی علوم و صنایع غذایی در ساری/لزوم توجه به سلامت جامعه دردانشگاه‌ها

به گزارش ایسنا، محمدعلی بهمنیار، رئیس دومین کنگره بین‌المللی صنایع غذایی ایران در دومین کنگره بین‌المللی و بیست و پنجمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران با تاکید بر لزوم توجه به سلامت جامعه در دانشگاه‌های کشور، اظهار کرد: بخش مربوط به صنایع غذایی از مهم‌ترین بخش‌های کشاورزی محسوب می‌شود که دانشکده علوم کشاورزی در جهت اهداف تولید در این زمینه اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر صنایع نتوانند به سمت تولید حرکت کنند، هیچ موفقیتی به دست نمی‌آورند و اگر این امر مهم صورت گیرد، می‌تواند برای انسان مفید باشد.

رئیس دومین کنگره بین‌المللی صنایع غذایی ایران اظهار کرد: کشوری می‌تواند استقلال پیدا کند که در زمینه غذایی موفق عمل کند و از نظر سیاسی و دیپلماسی برای کشورها بسیار حائز اهمیت است و ایران در پس از انقلاب اسلامی گام‌های خود را برداشته، اما هنوز این اقدامات کافی نیست.

بهمنیار گفت: با توجه به اینکه استان مازندران از نظر تولیدات صنایع غذایی سهم زیادی در کشور دارد، اما چالش‌های فراوانی بر سر راه این صنعت وجود دارد که نیاز است این مشکلات برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: این همایش باید در زمینه توسعه و تولید صنایع غذایی و سلامت انسان‌ها تاثیرگذار باشد چراکه هر انسانی باید تغذیه مناسبی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی ساری گفت: سلامت جامعه از مهم‌ترین بخش‌هایی است که وابسته به صنایع غذایی است و البته در دانشگاه‌های کشاورزی کمتر به آن توجه شد.

بهمنیار افزود: لازم است که دولت با حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از واردات بی‌رویه به بخش صنایع غذایی کمک کند تا نسبت به توسعه این امر مهم اقدامات لازم صورت گیرد.

ارسال 700 مقاله پژوهشی به دبیرخانه کنگره

رضا اسماعیل زاده کناری، دبیر برگزاری دومین کنگره بین‌المللی و بیست و پنجمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران در حاشیه برگزاری این همایش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این کنگره به صورت سالانه برگزار می‌شود و معتبرترین کنگره صنایع غذایی در ایران است.

وی با بیان اینکه انجمن علوم صنایع غذایی مازندران و دانشگاه علوم کشاورزی ساری میزبان این کنگره هستند، تصریح کرد: کشورهایی از لهستان، اسپانیا و اوکراین در این کنگره حاضر می‌شوند و جزو سخنرانان کلیدی هستند.

رئیس کارگروه تخصصی صنایع غذایی و صنایع تبدیلی اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران، در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 700 مقاله پژوهشی به این کنگره ارسال شد، گفت: بیش از 100 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که امروز و فردا پنجشنبه ارائه می‌شوند.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره ارائه آخرین یافته‌های تحقیقاتی در حوزه علوم و صنایع غذایی، ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه، حل مشکلات صنعت توسط دانشگاهیان، استفاده از نظریات ارزشمند صنعت در دانشگاه برای آینده در کنار ارتباط و مباحثه یافته‌های علمی ایران با سایر کشورهای دنیا است.

بر اساس  این گزارش، تولید پنیر لیقوان فراسودمند با استفاده از اینولین و بررسی خواص فیزیکوشیمیایی و حسی آن در طی رسیدن از سوی حمید خلیل زاده، تاثیر کاربرد پوشش خوراکی صمغ گوار بر ویژگی‌های میکروبی، حسی و پروفایل اسیدهای چرب پنیر چدار در طول نگهداری، استخراج لوتئین با استفاده از نانوفناوری تاثیر سورفاکتانت، کمک سورفاکتانت و پیش تیمار فراصوت، ارزیابی اثر فعالیت آبی بر کیفیت مغز بادام زمینی طی نگهداری تسریع یافته، بررسی خواص ضد میکروبی اسانس چویل (angulata Ferulago) علیه تعدادی از باکتری‌های بیماری‌زای با منشاء غذایی، تشخیص و طبقه‌بندی شکلات‌های تلخ با درصدهای متفاوت کاکائو با استفاده از یک سامانه ماشین بویایی و غیره بخشی از این دستاوردها و مقالات پژوهشی است که در این کنگره ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این همایش از امروز آغاز به کار کرده و تا فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

انتهای پیام


9757829
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است