سیاسی 13:18 - 24 بهمن 1394
عضو کمیسیون کشاورزی:
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌هایی درباره پیمان پولی مشترک بین ایران و روسیه گفت که این پیمان پولی، تبادلات پولی بین دو کشور را تسهیل می‌کند.

پیمان پولی، تبادلات ایران و روسیه را تسهیل می‌کند

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا عنوان کرد: در دو سه سال‌ گذشته، اقدامات خوبی در بحث توسعه روابط تجاری بین ایران و روسیه انجام شده است. بنده به اتفاق وزیر جهاد کشاوزی، سفری به روسیه داشتیم که در آن تفاهم‌نامه‌های خوبی هم بین دستگاه‌های مختلف دو کشور امضا شد؛ هیات‌های مختلفی از دو کشور هم سفرهایی به ایران و روسیه داشتند و مقدمات خوبی فراهم شد.

او ادامه داد: به عنوان مثال، در بحث قرنطینه بین دو طرف تفاهمات خوبی برقرار شده است. همچنین از سرمایه‌گذاران روسی دعوت شده تا در ایران حضور پیدا کنند. علاوه بر این،‌ به دنبال این هستیم که پایانه‌های صادراتی با سرمایه‌گذاران مشترک داخلی و خارجی شکل بگیرد و این یک زیرساخت دائمی برای توسعه صادرات باشد.

این نماینده مجلس به مشکلات صادرات محصولات به روسیه نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی تا حدودی دچار مشکل هستیم که داریم تلاش می‌کنیم این مسائل را برطرف ‌کنیم. در نشست اخیری هم که با مدیر کل سازمان خوار و بار جهانی داشتیم این مساله را بررسی کردیم که در بحث بسته‌بندی و صنایع تبدیلی،‌ تکنولوژی لازم را در اختیار ما قرار دهند تا قدرت ماندگاری محصول ما برای صادرات افزایش پیدا کند.

پاپی‌زاده افزود: یکی از مسائلی که بین دو کشور وجود داشت، استفاده از ارز مرسوم بود. در این مسئله با توجه به تحریم‌هایی که هم برای ما و هم برای روسیه اتفاق افتاده بود دچار مشکل بودیم. اقداماتی صورت گرفته تا پیمان پولی را جایگزین این موضوع کنیم تا از پول رایج دو کشور استفاده شود. این کار، قسمت زیادی از تبادلات پولی بین دو کشور را تسهیل می‌کند و به بازرگانان ما کمک می‌کند.

انتهای پیام


7679007
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است