سیاسی 21:11 - 30 مهر 1395
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تا قیام امام زمان(عج) باید با یزیدیان در منطقه و جهان بجنگیم.

تا قیام امام زمان باید با یزیدیان جهان بجنگیم
به گزارش فرهنگ نیوز، حسن رحیم‌پور ازغدی پیش از ظهر امروز در همایش «ظرفیت فرهنگی و تمدنی زیارت اربعین» در محل سالن اجتماعات دانشگاه امام رضا(ع)، با بیان اینکه نام تعیین‌ شده برای این جلسه بسیار مهم و حساس است، اظهار‌ داشت: دلیل این اهمیت تمدن‌سازی پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی است که فضای وسیعی را ایجاد کرده است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این موضوع از ابعاد محتوا و روش، قابل‌ بحث است.
 
وی تأکید کرد: این پیاده‌روی می‌تواند تبدیل به یک ظرفیت جهانی شود، البته برای تمدن‌سازی در این موضوع ابتدا باید چگونگی حرکت جمعیت مورد بررسی قرار گیرد.
 
رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین یک رکورد جهانی است که در تاریخ سابقه نداشته است، افزود: در برخی کشورها مثل چین و هند با آن جمعیت بزرگ راهپیمایی‌هایی وجود داشته اما تاکنون راهپیمایی به این عظمت در هیچ جای جهان شکل نگرفته است.
 
وی تأکید کرد: نظمی که به‌ صورت خودجوش در این راهپیمایی به وجود می‌آید از میزان جمعیت مهم‌تر است، به‌ گونه‌ای که میلیون‌ها زائر بدون اینکه تاکنون آموزشی دیده باشند یا هم را بشناسند منظم و هماهنگ حرکت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه از دیگر ادیان نیز برای زیارت امام حسین(ع) در این راهپیمایی شرکت می‌کنند، گفت: باید محتوای این حرکت بررسی شود تا دریابیم اساس این راهپیمایی عظیم چیست.
 
رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه این محتوا را می‌توان از زیارت اربعین استخراج کرد تصریح کرد: این جمعیت عظیم نماد امت است، یک امت موقت که در یک سفر گرد هم آمده‌اند؛ امت به معنای یک جمع هدفمند است که همه افراد با رهبری مشخص به سمت رسیدن به یک هدف مشترک حرکت می‌کنند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تمام تعریف امت در این جمعیت وجود دارد، پس می‌توان به این جمع یک امت واحده گفت.
 
وی با اشاره به اینکه کسی برای این جمعیت عظیم برنامه‌ریزی نکرده، گفت: این راهپیمایی به‌ صورت خودجوش شکل‌ گرفته است و این خودجوش بودن باعث شده است حلال تمام مشکلات و منشاء خیر و برکت باشد.
 
رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: بخشی از این امت شکل‌ گرفته در پیاده‌روی اربعین مردم عراق هستند که مستضعف هستند و خدمت به زائران حسینی را افتخار خود می‌دانند که این ثمره خون پاک امام حسین(ع) است.
 
وی گفت: شیعه دو سلاح مظلومیت و شهادت را در اختیار دارد؛ همه جای دنیا مظلومیت و کشته شدن را نماد شکست می‌دانند اما شیعه به برکت این دو سلاح توانسته مسیر تاریخ را تغییر دهد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: شیعیان از شهادت به‌ عنوان یک فرصت استفاده می‌کنند با این منطق که شهادت نشانه کرامت خداوند به انسان است، امام حسین(ع) نیز مدافعانه در مسیر شهادت گام گذاشت و ما نیز امروز ادامه‌ دهنده راه ایشان هستیم.
 
وی تصریح کرد: ادامه‌ دهنده راه امام حسین(ع) کسی است که وقتی عدالت و حق به خطر افتاد تماشاگر نیست و برای دفاع از مظلوم و ضعیف اقدام می‌کند.
 
رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه شیعه واقعی کسی است که با تأسی از امام حسین(ع) جهاد می‌کند، گفت: امام حسین(ع) برای دعوت مردم به توحید سنگ تمام گذاشت و امروز صدای ایشان جهانی شده است.
 
وی با اشاره به سانسور راهپیمایی عظیم حسینی(ع) در اربعین توسط رسانه‌های جهان افزود: همه فهمیده‌اند که حرکت خودجوش پیاده‌روی اربعین مردم دنیا را آگاه می‌کند و به دنبال شناساندن امام حسین(ع) به همه است.
 
وی تأکید کرد: گاندی می‌گفت «من هرچه دارم از حسین بن علی(ع) آموختم چراکه حسین با 72 تن یار از 30 هزار نفر نترسید» که اگر این پیام را جهانی کنیم، دنیا زیرورو می‌شود.
 
رحیم‌پور ازغدی افزود: طبق زیارت اربعین کسانی که در مقابل امام حسین(ع) صف‌آرایی کردند خودفروخته بودند و آخرت خود را از دست دادند.
 
وی با اشاره به سرگذشت شمر در این وقایع گفت: شمر کسی بود که پیاده به حج رفته بود و در رکاب حضرت علی(ع) با معاویه جنگیده بود، اما خود را فروخت.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امروز داعش هم کسانی هستند که فریب‌ خورده‌اند و گرفتار جهل شده‌اند تصریح کرد: این‌ها کسانی هستند که دین خود را فروختند، امروز شیعه لندنی هم به‌ دنبال تفرقه و شکاف در شیعیان است و با قمه‌زنی و تمسخر شیعه با نفاق و ریا به دنبال اهداف خود هستند.
 
وی تأکید کرد: در زیارت اربعین بر همه‌ کسانی که نسبت به ظلم بی‌طرف بودند، کسانی که در مقابل ظلم کوتاهی کردند لعنت می‌فرستیم.
 
رحیم‌پور تصریح کرد: تا قیام امام زمان(عج) باید با یزیدیان در منطقه و جهان بجنگیم.
 
 

8238731
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است