ورزشی 10:46 - 09 اسفند 1398

اصرار داریم انتخابات فدراسیون برگزار شود/ منتظر پاسخ فیفا هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شکوری درباره بحث انتخابات فدراسیون فوتبال و ایراداتی که فیفا به اساسنامه ایران گرفته است، گفت: ابتدا انتخابات قرار بود ۱۸ اردیبهشت برگزار شود ولی به خاطر شرایطی که فوتبال دارد و استعفای مهدی تاج تصمیم خوبی گرفته شد که انتخابات زودتر برگزار شود. این شاید به ضرر بنده باشد چون تیم جدید شاید دوست نداشته باشد با من کار کند.

فیفا و AFC ایراداتی را گرفتند

وی افزود: روز ۹ فوریه نامه ای را به فیفا و کنفدراسیون آسیا ارسال کردم که انتخابات را طبق اساسنامه مصوبه سال ۱۳۹۰ روز ۲۵ اسفند برگزار می کنیم. آنها یکسری ایرادات را گرفتند که ما هم پاسخ دادیم سه انتخابات و سه مجمع عمومی با این اساسنامه برگزار شده است. باتوجه به شرایطی که فوتبالمان دارد، اگر رئیس انتخاب شود کارها را با آرامش مدیریت می کند.

اصرار داریم انتخابات زودتر برگزار شود!

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در نامه ارسالی گفتیم که اصرار داریم انتخابات زودتر برگزار شود ولی فیفا و کفدراسیون آسیا نهاد بالادستی ما هستند. امیدواریم جواب آنها طوری باشد که روند انتخابات بر هم نخورد زیرا در فدراسیون زحمت زیادی برایش کشیدیم.

عده ای در حال شیطنت از داخل هستند

شکوری در پاسخ به این سئوال که آیا عده ای از داخل ایران در حال تحریک فیفا و AFC برای برگزار نشدن انتخابات هستند؟ تاکید کرد: ما اسم این را شیطنت می گذاریم. ما و تیم اجرایی فدراسیون برای انتخابات دو ماه شبانه روز زحمت کشیدیم. دعوتنامه ها و دستور جلسه هم ارسال شده است. حتی جدول زمانی مجمع آماده شده و از ساعت ۹:۳۰ شروع می شود. امیدوارم از داخل کشور کسی شیطنت نکند.

منتظر نظر فیفا هستیم

وی در پاسخ به این سئوال که چرا وقتی فیفا و کنفدراسیون آسیا نمایندگانی را برای اصلاح اساسنامه به ایران فرستادند، پنهانکاری صورت گرفت و چیزی در این ارتباط اعلام نشد؟ گفت: دو نفر از فیفا و یک نفر از کنفدراسیون آسیا آمده بودند. من در این جلسه حضور داشتم. بنده فقط در حد همان جلسه اطلاعات دارم. اطلاعات اخیر من طی روزهای گذشته به دستم رسیده است. فیفا از طریق ایمیل در ارتباط بوده و از آن اطلاعی نداشتم! به صورت رسمی خبری را به ما نداده اند. مکاتبات از طریق دبیر کل و رئیس فدراسیون صورت می گیرد. ما همه مسئول هستیم. تمام تلاشمان را می کنیم تا انتخابات برگزار شود. بازهم منتظر نظر فیفا و کنفدراسیون هستیم.

در ۹ بند پاسخ فیفا را دادیم

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ما جواب فیفا و AFC را در ۹ بند دادیم و منتظر پاسخشان هستیم. گفته بودند دستورالعمل اجرایی نداریم در حالی که مراحل انتخابات را در گذشته بر اساس همین پیش برده ایم. اساسنامه در کل دنیا همین بحث را دارد. فیفا هر سال اساسنامه اش را به روز می کند. تمام تلاشمان را می کنیم تا انتخابات را برگزار کنیم.

از ته قلبم دوست دارم انتخابات برگزار شود!

شکوری یادآور شد: پاسخ بسیار خوبی به فیفا دادیم. با همین اساسنامه سه بار انتخابات برگزار شده و شرایطمان عادی نبوده است. در نامه ای که به فیفا اعلام کردیم گفتیم اجازه بدهید اساسنامه بعد از برگزاری انتخابات به روز شود. از ته قلبم می گویم که دوست داریم انتخابات برگزار شود!

واکنش به احتمال لغو لیگ به خاطر کرونا

وی درباره احتمال تداوم برگزاری لیگ بدون تماشاگر به خاطر ویروس کرونا گفت: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسئول برگزاری بازی هستند و نهادهای دیگر در این خصوص تصمیم گیرنده می باشند بخصوص در بحث بهداشت و امنیت. منتظر نظر و مصوبات آنها هستیم. وزارت بهداشت مصوب کرده بازی بدون تماشاگر برگزار شود. ما هم از تصمیم دوستان تبعیت می کنیم. امیدواریم این اتفاق از کشور ما ریشه کن شود. بنده خودم می دانم بازیکنان و خانواده آنها چه حسی دارند. مطمئنا استرس دارند و وقتی به زمین می روند تمرکز ندارند. فوتبال ما سمبل خیلی از چیزها در فوتبال است و پویا بودن آن می تواند به مردم امید بدهد!

جریمه ۱۲۰ هزار دلاری برای سال ۲۰۱۸ بود

به گزارش خبرنگار مهر، شکوری که در برنامه «شب های فوتبالی» حضور یافته بود، در خصوص جریمه ۱۲۰ هزار دلاری فدراسیون فوتبال ایران از سوی کنفدراسیون آسیا و جعل اسناد حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: این جریمه ربطی به امسال و پارسال ندارد و برای سال ۲۰۱۸ است. آن زمان یک تیم ممیزی از AFC به ایران آمد و چهار باشگاه پیکان، پرسپولیس، ذوب آهن و سپاهان مورد بازنگری قرار گرفت. گزارش ۷۰ صفحه ای برای ما درباره مشکلات ورزشگاه ها و زمین های تمرین آمد. شاید سال بعد ما بازهم این جریمه را داشته باشند.

قبول کنیم باشگاه‌ها حرفه‌ای نیستند

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال اظهار کرد:  باید قبول کنیم باشگاه های ما حرفه ای نیستند و استادیوم ندارند. استادیوم های ما در اختیار باشگاه ها نیستند و زیرساخت نداریم. یا باید از باشگاه ها کنار بکشیم و یا کنار آنها باشیم و در لیگ قهرمانان حضور یابند. یکسری ایرادات گرفته اند که با بحث حرفه ای سازی مغایرت دارد.

وحید هاشمیان ملاحظاتی برای حضور در تیم ملی دارد

شکوری در پاسخ به این سئوال که دستیاران ایرانی اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران چه کسانی هستند؟ گفت: اسکوچیچ دو دستیار خارجی و دو دستیار ایرانی خواهد داشت. در حال مذاکره با دستیارانش هستیم. یک نفر از دستیاران ایرانی، وحید هاشمیان است. در حال مذاکره با او هستیم. هاشمیان یکسری ملاحظات دارد که در حال نهایی شدن است. امیدواریم ایشان هم بیاید و کمک کند. حضور او ۹۵ درصد قطعی است.

بحث دستیار اول و دوم نیست

وی درباره اینکه بحث دستیار اول و دوم در تیم ملی برای هاشمیان مطرح است؟ تاکید کرد: ما سه چهار ماه بسیار مهم و حساس داریم. در این شرایط نباید دنبال این مباحث باشیم.

بازیکنان باید مربی تیم ملی را دوست داشته باشند

شکوری درباره دیگر گزینه ایرانی مدنظر فدراسیون تصریح کرد: تلاش می کنیم یک ملی پوش سابق باشد که در جام جهانی حضور داشته است. این گزینه باید در بالاترین سطح فوتبالمان باشد و بازیکنان دوستش داشته باشند. من خودم بازیکن بوده ام. می دانم اگر بازیکنان یک مربی را دوست داشته باشند هرکاری برایش می کنند.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در خصوص احتمال حضور مارکار آقاجانیان در تیم ملی گفت: اجازه بدهید راجع به فرد خاصی صحبت نکنم ولی فردی که انتخاب می شود، بازیکنان و اعضای تیم قبولش دارند.

محرومیت شهرخودرو برای من هم سنگین بود!

شکوری همچنین درباره گلایه فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهر خودرو از احکام کمیته تعیین وضعیت و محرومیت و جریمه باشگاه و بازیکنان شهرخودرو، گفت: دبیر کل بحث اجرایی دارد و تصمیم گیری با هیات رئیسه و کمیته ها است. دبیر کل فقط بحث ارجاع و ابلاغ آرا را دارد. کمیته انضباطی (تعیین وضعیت) تصمیم گرفته این رای را بدهد. به شخصه فکر می کنم این رای یک مقدار سنگین است ولی باتوجه به اتفاقی که افتاده است. دو بازیکن از یک تیم جدا شده اند بدون رعایت اساسنامه. اگر این اتفاق در دنیای فوتبال رخ بدهد همین رای صادر می شود. شاید چون تا حالا این رای را نداشتیم برای من هم سنگین است! باید از یک جایی شروع کنیم این قضیه از یک جایی کات شود که قراردادهای صوری و بیخودی نبندیم. شاید این شروع قضیه و روند باشد و شروعش با تیم شهرخودرو باشد.

پیشنهاد برای برگزاری جام حذفی با لغو مسابقات آسیایی

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره لغو مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و احتمال برگزاری مرحله نیمه نهایی جام حذفی در فرصت ایجاد شده، گفت: پیشنهاد خوبی است و ما آنرا مطرح می کنیم.امیدواریم دوستان در سازمان لیگ آنرا لحاظ کنند.


10417541
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: شک نکنید که اتفاقات خوبی می‌افتد و این تیم به جایگاه اصلی اش برمی گردد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است