اجتماعی 17:15 - 03 بهمن 1395
رئیس اسبق سازمان ملی جوانان:
رئیس اسبق سازمان ملی جوانان گفت: در برنامه ششم توسعه هیچ حکمی جز احکام جانبی که الزامات مالی برای حوزه جوانان را تامین کرده نداریم و امور جوانان به صورت بخشی اداره می شود.

حوزه جوانان به صورت بخشی اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم عبادی افزود: مهمترین موضوع امروز در حوزه جوانان بحث مدیریتی و برنامه­ ریزی است.

وی ادامه داد: اگرچه رشد جمعیت کاهش پیدا کرده اما ترکیب سنی همچنان جوان است و میانه سنی جمعیت ۳۰ سال است که بیش از پنجاه درصد را شامل می­شود.

رئیس سازمان ملی امور جوانان گفت: به عبارت ساده تر جمعیت کشور در اول انقلاب سی میلیون نفر بود که الان به هشتاد میلیون نفر رسیده یعنی پنجاه میلیون نفر زیر چهل سال سن دارند.

وی جوانان را مانند همه اقشار دیگر دارای نیازهای طبیعی خواند و گفت: برآورده نشدن نیازهای طبیعی جوانان در زمان خود در ابتدا به مطالبه اجتماعی و پس از آن به بحران تبدیل می ­شود که نبود توجه مدیریت کشور، نهادها و دستگاه­های مسئول و سیاستگزار باعث ایجاد بحران در حوزه­های اساسی همچون اشتغال و ازدواج شده است.

عبادی تاکید کرد: مسائل اصلی جوانان طی ده سال شناسایی شد و در دهه هفتاد به عنوان گزارش ملی جوانان در اختیار عالیترین مسئولین قرار گرفت که یکی از همان چالشها، ازدواج بود. 

وی اضافه کرد: امور جوانان امور توصیه­ای نیست که با پند و اندرز حل شود بلکه امور حاکمیتی و وظیفه ملی و امور توسعه­ای نیازمند نگاه بلند مدت، برنامه­ریزی و سرمایه­گذاری است و نمی­شود به صورت اداری و مدیریتی با آن برخورد کنیم و همچنین فرابخشی و الزام­آور است که این امر در سال هشتاد و دو به عنوان یک سیاست تصویب و به تایید شورای عالی جوانان و شورای انقلاب فرهنگی رسید.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت یک علم و دانش است که دولت روحانی سعی کرده آن را به عنوان راهبرد انتخاب و آزمون و خطا را به حداقل برساند ، سه الگوی مدیریتی حوزه جوانان را عنوان پیشنهاد کرد و گفت: الگوی وضعیت موجود که بخشی از مسائل جوانان در حوزه ورزش ادامه پیدا کند خوب است ولی با توجه به کلیدی و اصلی بودن مسائل جوانان و عملکرد و تجربیات گذشته انتظارات در این بخش برآورده نشده و نمی توانیم به صورت اداری و مدیریتی با آن برخورد کنیم .

استاد دانشگاه با اشاره به خالی بودن برنامه توسعه در برنامه ششم در حوزه جوانان، افزود: در این برنامه هیچ حکمی جز احکام جانبی که الزامات مالی برای حوزه جوانان را تامین کرده نداریم و امور جوانان به صورت بخشی اداره می شود. باید قبول کنیم که مسائل جوانان باید از دل خانواده حمایت شود . سه نهاد دولت، نهادهای غیر دولتی و خانواده می توانند در کنار هم قرار گیرند و این سند چشم­انداز بیست ساله طراحی و برای آن سازو کاری طراحی شود.


8699199
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است