استانی 05:13 - 28 آذر 1393
فارس گزارش می‌دهد
داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد با ایجاد بازارچه خیریه‌ای در خانه داوطلب شهر آجین به بیماران صعب‌العلاج این شهر کمک کردند.

ایجاد بازارچه خیریه داوطلبان هلال احمر آجین برای کمک به بیماران صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، عصر پنجشنبه به همت داوطلبان جمعیت هلال احمر در شهر آجین بازارچه خیریه‌ای در خانه داوطلب این شهر برگزار شد.

در این بازارچه انواع ترشیجات، مرباها و پوشاک عرضه شد تا با فروش آن‌ها بخشی از هزینه‌ درمان بیماران صعب‌العلاج این شهر تأمین شود.

در کنار این بازارچه سفره‌ای از غذاهای محلی از جمله آش دوغ، آش ترشی و حلوا توسط مسئول خانه داوطلب شهر آجین گسترده شده بود که عطر هلال مهربانی می‌داد.

شهردار آجین به همراه جمعی از مردم و اعضای شورای اسلامی این شهر از بازارچه بازدید و میهمان این خانه داوطلبی شد.

آنها با پوشیدن لباس‌هایی با آرم جمعیت هلال احمر خود را به عنوان داوطلب این جمعیت معرفی کردند.

شهردار آجین در حاشیه این بازارچه خیریه در گفت‌وگو با فارس در اسدآباد اظهار کرد: افتخاری برای من است که به عنوان داوطلب جمعیت هلال احمر فعالیت داشته باشم.

نبی‌الله معصومی هدف خود را از داوطلبی در این نهاد کمک و حمایت نیازمندان خواند و گفت: امیدواریم با همکاری خوب جمعیت هلال احمر حمایت‌های مفیدی را به نیازمندان داشته باشیم.

وی قول مساعد ایجاد محلی برای استقرار خانه داوطلب در شهر آجین داد و گفت: از سوی شهرداری محلی به صورت استیجاری برای ایجاد این خانه تهیه خواهد شد.

کارشناس امور داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان اسدآباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به اینکه خانه داوطلب شهر آجین در طول سه سال گذشته فعالیت کرده، اظهار کرد: در این خانه 73 داوطلب فعالیت دارند.

لیلا مرادی با بیان اینکه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در چهار شاخه مهارت، هدایت، حمایت و مشارکت فعالیت دارند، افزود: در شاخه مهارت گروه افراد غالباً متخصص در زمینه حرفه‌های مختلفی مانند نجاری، نقاشی ساختمان، رانندگی و یا پزشکی هستند.

وی ادامه داد: در شاخه هدایت، افراد تحصیل‌کرده فعالیت دارند و در شاخه حمایت نیز تعدادی کمک‌های مالی به نیازمندان جامعه ارائه دادند.

کارشناس امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان اسدآباد گفت: داوطلبان در شاخه مشارکت هم با وجودی که توان مالی برای کمک ندارند، با شرکت در برنامه‌های مختلف جمعیت بسته‌های حمایتی این نهاد را به افراد نیازمند می‌رسانند.

وی با بیان اینکه خانه داوطلبی شهر آجین در منزل مسئول این خانه مستقر است، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان این شهر بتوانیم محلی را برای استقرار و فعالیت داوطلبان آماده کنیم.

مرادی هدف از ایجاد خانه‌های داوطلبی را حلقه اتصال بین توانمندان و نیازمندان دانست و یادآور شد: با ایجاد این خانه‌ها نیازمندان به نهادهای حمایتی کمتر مراجعه و مشکلات خود را با توانمندان آن محل طرح و حل می‌کنند.

کارشناس امور داوطلبان جمعیت هلال احمر اسدآباد هدف از برپایی بازارچه‌های خیریه داوطلبی را کمک به نفع نیازمندان، بیماران خاص و صعب‌العلاج خواند و افزود: البسه و مواد غذایی که در بازارچه وجود دارد، به نفع بیماران به فروش می‌رسد و هزینه درمان آنان تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهر آجین چهار بیمار صعب‌العلاج به جمعیت هلال احمر شهرستان مراجعه کرده، افزود: امسال هیچ بیماری از این شهر به جمعیت مراجعه نکرده است.

همچنین مسئول خانه داوطلب شهر آجین ایجاد بازارچه خیریه را در منزل خود یک کار فرهنگی خواند و اظهار کرد: این بازارچه را در راستای کمک به نیازمندان شهر خود برپا کرده‌ایم.

سکینه نادری با بیان اینکه 200 نوع از انواع ترشیجات و 150 نوع مربا در این بازارچه برای فروش به نفع نیازمندان عرضه شده، افزود: همچنین در کنار این بازارچه یکی از خیاطان شهر، پوشاک برای فروش عرضه کرده است.


5446785
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است