استانی 23:12 - 01 اسفند 1396
استاد حوزه علمیه قم:
میامی - یکی از اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به آگاهی و بلوغ فکری مردم ایران، گفت: امروز توده مردم از خواص آگاه‌تر و با بصیرت تر هستند لذا باید قدردان مردم بود.

مردم آگاه‌تر از خواص هستند/ بصیرت سلاح اصلی

به گزارش خبرنگار مهر، سید شهاب‌الدین حسینی شامگاه سه‌شنبه در جمع عزاداران فاطمی میامی به میزبانی مسجد جامع این شهر، با اشاره به آگاهی بسیاری اقشار جامعه درباره مسائل روز و همچنین با تأکید بر اینکه روزگار کنونی بهترین دوره پیشرفت، اقتدار و سربلندی شیعیان است، تأکید داشت: توده‌های امروز بصیرتی دارند که خواص زمان ائمه(ع) نیز فاقد آن بودند و این نشان‌دهنده بلوغ فکری مردم زمان ما است.

وی با اشاره به قضایای جانشینی پس از شهادت امام رضا (ع) و گمراهی خواص بی‌بصیرت، افزود: در حال حاضر مردم به یک بلوغ فکری رسیده‌اند که بی‌سابقه است و از خواص زمان امیرالمومنان (ع) نیز امام شناس تر هستند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه به اعتقادات محکم ملت ایران اشاره کرد و ابراز داشت: زمانی پس از شهادت پیامبر اکرم (ص) زمانی رسید که تنها چهار شیعه باقی ماندند ولی جمعیت حدود ۲۰۰میلیونی شیعیان در ایران و منطقه نشان می‌دهد تغییرات زیادی در حال بروز است.

حسینی حضور مردم در هیئت‌های مذهبی و مراسم فاطمیه و محرم‌ را موجب بازگشت انسان‌ها به‌سوی دین دانست و گفت: وقتی مردم کمبود امام را احساس کنند و به دنبال او بگردند، آن روز زمان ظهور خواهد رسید و کسی نمی‌تواند با اجبار و زور اسلحه این اعتقاد را ایجاد کند و یا از بین ببرد.

وی به ایجاد حکومت اسلامی به‌عنوان تلاشی برای ظهور اشاره کرد و افزود: از شهید نواب صفوی نقل است که می‌گفت «من آرزو دارم روزی در ایران حکومت اسلامی تشکیل شود و من کوچه‌های آن را جارو کنم» لیکن باید گفت این شهدا با عشق، تمام کوشش خود را برای فراهم کردن شرایط ظهور کردند و لذا ما نیز موظف هستیم هر چه در توان داریم برای اعتلای جمهوری اسلامی انجام دهیم.

این کارشناس مسائل دینی همچنین بصیرت را سلاح اصلی در برابر ناآگهی و همچنین توطئه های دشمنان دانست و از مردم خواست تا اطلاعات دینی شان را بالا ببرند.

حسینی همچنین تاکید کرد: مبلغان امروز باید ترویج بصیرت افزایی را در سطح جامعه به مثابه یک اصل مهم در دستور کار قرار دهند.


9685676
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است