اجتماعی 17:43 - 01 شهریور 1393
استاندار مرکزی:
اراک- ایرنا- استاندار استان مرکزی گفت: کاهش نرخ طلاق در این استان و مهار روند رو به رشد این آسیب اجتماعی نیازمند مساعدت فعالانه نخبگان علمی حوزه و دانشگاه است.

ˈمحمدحسین مقیمیˈ روز شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی افزود: دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید برای فرهنگ سازی و ریشه یابی عمیق این آسیب چند وچهی که به سایر آسیبها نیز دامن می زند آستین بالا بزنند.



وی ادامه داد: دانشگاه ها با اختصاص نیم درصد از پایان نامه های حوزه اجتماعی و روانشناختی خود به امر ازدواج، می بایست شناخت مشکلات جوانان و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه را در اولویت کار خود قرار دهند و ترغیب به ازدواج و معیارهای انتخاب آگاهانه شریک زندگی را در بین جوانان بسط دهند.



استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: علت اصلی تمایل نداشتن جوانان به ازدواج به سایر بخشها نظیر مشکل مسکن و اشتغال باز می گردد و نیاز است با برنامه ای منسجم و حساب شده در سامان این موضوعات اعتماد سازی و مشکل یابی جوانان در صدر برنامه ها قرار گیرد



مقیمی با بیان اینکه نهاد ها و دستگاها باید اشتغالزایی را جایگزین اهدای جهیزیه به جوانان کنند گفت: رویکرد دولت در سامان مشکلات فقر فزایش تعداد مستمری بگیران و حمایت گیران مستقیم نیست بلکه مهارت آموزی و ایجاد زمینه های درآمدزایی و شان اجتماعی برای افراد ملاک اصلی است.



وی عنوان کرد: با اهدای جهیزیه به صورت آشکار به دختران و یا برخی حمایتهای مستقیم تنها عزت نفس جوان زیر سووال رفته و ز آنان را در دوره های بعد زندگی با مشکلات عدیده مواجه خواهد کرد و در این حوزه نیز باید با استفاده از تدبیر، برنامه هدفمند و نظارت با کمک خیران فرصت سازی اشتغال کرد.



وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حدود 47 درصد دختران و پسران در استان مرکزی مجرد هستند که این رقم 46 درصد آقایان و 48 درصد دختران را در استان مرکزی شامل می شود.



استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: همچنین در استان مرکزی از هر چهار و سه دهم ازدواج یک مورد آن به طلاق ختم می شود درحالی که این رقم در کشور از هر پنج مورد یک طلاق است.



مقیمی تاکید کرد: سامان معضل طلاق کاری فرابخشی و بزرگ است که باید با همکاری هدفمند همه بخشهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در استان پیگیری شود.



مشاور جوانان استانداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: برخی از کلاس هایی که برای اوقات فراغت جوانان برگزار می شود با نیازهای آنان مطابقت ندارد و بعد از اتمام دوره جوانان قادر به بهره گیری عملی از مهارتها در راستای اشتغال و یا پیشبرد اهداف زندگی خود نیستند.



ˈ زهرا آقا خانی ˈ افزود: کلاس های آموزشی باید به گونه ای برگزار شود که نیازهای جوانان را برطرف و آنان راحت تر بتوانند جذب بازار کار شوند و این مهم به همخوانی بیشتر سیاست بین دستگاهی و تقویت نظارت نیاز دارد.



مشاور جوانان استانداری استان مرکزی خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای موجود از هر چهار ازدواج در استان یک مورد آن به طلاق می انجامد و این رقم برای شهرستان اراک از هر سه ازدواج ثبت یک واقعه طلاق است.



مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی در این نشست از برگزاری ششمین جشنواره و نمایشگاه ˈ پیوند آسمانیˈ از چهارم تا 10 مهر ماه سالجاری در این استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف الگوسازی ازدواج جوانان از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار می شود.



ˈسعید ملکیˈافزود:موج آفرینی برای همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان، فرهنگ سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جوانان و والدین، هم افزایی دستگاه های اجرایی برای حمایت از ازدواج جوانان و معرفی مراکز، مؤسسه ها و دستگاه های فعال در امر تولیدات فرهنگی ازدواج جوانان از دیگر اهداف این جشنواره است.



وی در بخش دیگری از سحنان خود گفت: 267 هزار و 125 نفر از جوانان استان مرکزی مجرد هستند که از این تعداد 162 هزار و 666 نفر پسر و 104 هزار و 459 نفر دختر هستند.



مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: سه هزار و 505 نفر از جوانان استان در سه ماه نخست امسال ازدواج کردند و 804 واقعه طلاق نیز در این مدت ثبت شده است.



مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در این نشست گفت: در سالجاری دو کانون دائم در اراک و ساوه و 12 کانون موقت در استان به پنج هزار و 380 نفر آموزش های تخصصی ارائه کردند.



ˈ محمد مهدی ناصری ˈافزود: این کلاس ها با خواسته دانش آموزان و خانواده های آنان در زمینه تعمیرات فنی ، آموزش تابلو فرش، حفظ و قرائت قرآن و آموزش خیاطی برگزار شده است.



در این نشست بر اولویت های نیاز آموزشی و راهبری موضوعات آسیب های نوین اجتماعی جوانان استان مرکزی نقد و تحلیل شد.ک/2



716/560/

انتهای پیام /*


4544342
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری تهران در برگزاری دومین جایزه ملی جوانی جمعیت با دبیرخانه دائمی این جشنواره همکاری می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت از ابتدای سال تاکنون ۵ روز هوای پاک داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اختلاف یک میلیارد تومانی مرد دلال زمین و خودرو با مدیر شرکت آرایشی بهداشتی به جنایت ختم شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در ۹ استان، از امدادرسانی به بیش از ۲۵ هزار نفر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیشترین تصادفات فوتی عابرین در شهر تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ترافیک در بزرگراه‌های شهید حکیم، همت، نواب، چمران، زین الدین و بابایی پرحجم است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بزرگراه‌های حکیم، همت، آبشناسان، نواب، چمران، زین الدین، بابایی و میدان سبلان پر حجم ،آزادراه و بزرگراه سعیدی فعلا خلوت هستند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت، ۱۶ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و از امروز اول اردیبهشت اجرا می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه‌های ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت، ۱۶ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و از امروز اول اردیبهشت اجرا می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است