بین‌الملل 11:25 - 17 مهر 1394
سخنگوی وزارت کشور افغانستان:
سخنگوی وزارت کشور افغانستان همزمان با اعلام بهبود وضع امنیتی در شهر «قندوز» کارنامه 6 ماهه نیروهای پلیس را به مردم اعلام کرد.

8700 عضو  طالبان در 6 ماه گذشته کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان همزمان با اعلام بهبود وضع امنیتی در شهر «قندوز» کارنامه 6 ماهه نیروهای پلیس را به مردم اعلام کرد.

وی با اشاره به ناامنی‌های اخیر در شماری از ولایت‌های شمال افغانستان، گفت: دشمنان مردم افغانستان در 6 ماه نخست سال جاری فعالیت‌های تروریستی خود را نسبت به همین زمان در سال گذشته، بیش از 30 درصد افزایش داده‌اند.

وی افزود: نیروهای پلیس نیز با همکاری سایر نیروهای امنیتی کشور، 70 درصد عملیات‌ها و فعالیت‌های ضد تروریستی خود را افزایش داده و در این مدت ضربات کوبنده‌ای را بر دشمن وارد کرده و اجازه نداده‌اند که دشمنان مردم افغانستان به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند.

صدیقی تصریح کرد: در جریان 2 هزار و 637 عملیات مستقل و مشترک نیروهای پلیس، که در 6 ماه نخست سال جاری انجام شد، 5 هزار و 635 عضو طالبان کشته، 3 هزار و 102 نفر زخمی، 539 نفر دیگر اسیر و 631 نفر دیگر به ظن فعالیت‌های تروریستی بازداشت شده است.

وی گفت: در این جریان نزدیک به یک هزار و 300 سلاح سبک و سنگین دشمن همراه با مقدار زیادی مهمات و مواد انفجاری به دست نیروهای پلیس افتاده است.

سخنگوی وزارت کشور همچنین به دست آوردهای نیروهای پلیس در مبارزه با جرایم جنایی در این مدت اشاره کرد و گفت: نیروهای پلیس بیش از 12 هزار نفر را به اتهام 9 هزار و 538 واقعه جنایی بازداشت کرده و تلاش‌های خود را به هدف ردیابی عاملان قضایای جنایی دیگر ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در 6 ماه نخست امسال، بیش از 8 درصد افزایش در آمار جرایم جنایی مشاهده می‌شود.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله افزود: کشف بیش از 13 تُن تریاک، نزدیک به 14 تُن حشیش، نزدیک به 3 تُن هروئین، و مقدار زیادی مواد الکلی از دست آوردهای معاونت مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور است.

وی افزود: نیروهای پلیس به‌علاوه انجام مسئولیت‌های دشوار که در مبارزه با تروریسم متقبل شده‌اند، در مبارزه با جرایم جنایی نیز دست آوردهای چشم‌گیری داشته‌اند.


7181366
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است