اجتماعی 12:15 - 31 شهریور 1393
حجت الاسلام والمسلمین حسینی در جمع خبرنگاران بیان کرد
مشاور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اختصاص بزرگترین جایزه بین المللی ادبی کشور با برگزاری مسابقه شعر امام علی(ع) خبر داد.



به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله حسینی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به مناسبت برگزاری جایزه بزرگ شعر امام علی(ع) با حضور اصحاب رسانه در محل معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه شعر یکی از هنرهای اصیل ایرانی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز با برگزاری جلسات مستمر سالیانه در طول بیست سال گذشته اهتمام ویژه‌ای در این زمینه داشته‌اند، افزود: از سویی ملت ایران نیز شاعرترین ملت جهان بوده که اشعار آن قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر نیست که به همین منظور جهت شهرداری تهران در نظر دارد با برگزاری جشنواره بزرگ بین المللی در زمینه سرودن یک شعر فارسی با محوریت امام علی(ع) به جایگاه شعر در جهان ارتقا بخشد.



وی با بیان اینکه متاسفانه علی رغم برخورداری کشورمان از شعرای بزرگ تنها دو شاعر خیام و مولانا در جهان شناخته شده‌ هستند، افزود: این درحالی است که پرداختن و اهمیت بیشتر به شعر فارسی  می‌تواند سبب شناخت شدن کشور در جهان و در کنار سایر دستاوردهای علمی، فرهنگی و ورزشی دیگر شود.



مشاور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این مسابقه به صورت بین المللی و با مشارکت تمامی فارسی‌زبانان جهان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: پراکندگی ایرانیان در نقاط مختلف جهان و نیز آشنایی بسیاری از کشورهای همسایه نظیر هند، افغانستان، تاجیکستان و پاکستان با زبان فارسی می‌تواند زمینه‌ساز حضور گسترده شاعران فارسی در جهت سرودن شعری با مضمون واحد گردد چرا که هم اکنون شعر زبان 300میلیون نفر در جهان است.



حجت الاسلام و المسلمین حسینی با عنوان اینکه هرچند جایزه اختصاص یافته به این جشنواره و مسابقه بزرگ ادبی هنوز به طور قطع مشخص نشده است،‌ اما با توجه به مشارکت بخش خصوصی جهت برگزاری این مسابقه بزرگ ادبی و پرداخت تمامی بودجه لازم برای برپایی آن قطعاً جایزه اختصاص یافته به آن بزرگترین جایزه ادبی کشور تاکنون خواهد بود.



وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت در این مسابقه بدون هیچ محدودیتی از نظر نژاد، ملیت، جنسیت، دین، انگیزه، خط مشی فکری و قالب ادبی خواهد بود، افزود: با توجه به افتتاحیه این مسابقه بزرگ شعر ادبی از عید غدیر امسال در ایوان شمس تا اختتامیه آن در شب میلاد حضرت علی( ع) یازده اردیبهشت ماه سال 94 علاقمندان در سراسر جهان می‌توانند آثار ادبی خود را تا سی بهمن ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند ضمن اینکه در روز افتتاحیه که همزمان با عید غدیر ( 15مهرماه) در ایوان شمس برگزاری می شود به 5 نفر از شاعران معاصر که بهترین اشعار در زمینه امام علی (ع) را سروده‌اند جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.



مشاور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه کدبندی آثار و حذف نام شاعر به محض وصول آثار ارسالی مانع از هر نوع اعمال نفوذ و تخلف در زمینه انتخاب اثر برتر خواهد شد، تصریح کرد: داوری آثار در چهار مرحله پیچیده و با حضور ده نفر از شاعران منتخب معاصر صورت خواهد پذیرفت.



حجت الاسلام و المسلمین حسینی اظهار داشت: با توجه به نمایش آثار ارسالی در صفحات مجازی نظر شهروندان و نیز سایر مردم از نقاط جهان از طریق سایت اینترنتی WWW. Bonyade shr.ir پرسش شده که این موضوع نیز در انتخاب اثر برتر بی تأثیر نخواهد بود.



وی با بیان اینکه شاعر برگزیده به عنوان شهریار شعر سال شناخته خواهد شد، افزود: معافیت از خدمت سربازی درصورت مذکر بودن برگزیده این مسابقه، تحصیل بدون کنکور و ترجمه شعر به ده زبان برتر دنیا از جمله موارد در نظر گرفته شده برای برگزیده این مسابقه است که با حضور دبیر کل سازمان یونسکو و نیز 1600 شاعر منتخب جهان در برج میلاد و در بزرگترین رویداد جهان معرفی خواهد شد ضمن اینکه این شخص به عنوان سفیر فرهنگی برای انتقال فرهنگ به سایر نقاط دیگر جهان اعزام می‌شود.



مشاور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: که شعر برگزیده بر روی یکی از دیوارهای سنگی شهر و با خط یکی از خطاطان برجسته معاصر حک خواهد شد تا با توجه به برگزاری هر ساله این مسابقه این مکان فضایی جهت آشنایی بیشتر شعر فارسی تا پایان تاریخ گردد.



حجت الاسلام و المسلمین حسینی تصریح کرد: شعر برگزیده با توجه به موضوع آن در خصوص مقام والای حضرت علی( ع) در حرم مطهر ایشان نصب خواهد شد.



وی با عنوان اینکه با توجه به شرکت فارسی زبانان تمامی کشورهای جهان در این مسابقه این جشنواره سبب وفاق بین المللی میان فارسی زبانان خواهد شد، ضمن اینکه اطلاع‌رسانی‌های جامع و کاملی نیز از طریق شبکه بین المللی جام جم، تیزرهای تلویزیونی و نیز سفارتخانه‌ها و انجمن‌های ادبی و نیز سایتهای مرتبط صورت خواهد پذیرفت.



مشاور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان در پاسخ به سوال  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه انگیزه بخش خصوصی جهت مشارکت و پرداخت تمام هزینه‌های این جشنواره بین المللی چه خواهد بود، با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشارکت مشروطی شرط همکاری بخش خصوصی در این جشنواره نیست، افزود: تنها لوگوی این بخش خصوصی به عنوان اسپانسر در طول هشت ماه برگزاری این مسابقه از زمان افتتاحیه تا اختتامیه آن در تمامی تبلیغات مرتبط با این مسابقه حک خواهد شد.



حجت الاسلام و المسلمین حسینی در پاسخ به سوال دیگر  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، که آیا برگزاری این مسابقه به نوعی دیپلماسی فرهنگی از سوی شهرداری تهران قلمداد خواهد شد با بیان اینکه نگاه ویژه شهرداری تهران تبدیل شهرداری از یک مرکز خدماتی به فرهنگی و اجتماعی بوده و موضوع انسان و پرداختن به مسائل و نیازهای آن نظیر آسیب های اجتماعی، پرورش استعداد از مهمترین موضوعات این دوره مدیریت شهری است، اظهار داشت: قطعاً برگزاری این جشنواره به عنوان یک اتفاق فاخر ادبی و بین المللی سبب وفاق بیشتر میان فارسی زبانان توسط شهرداری تهران خواهد شد.



انتهای پیام/


4770859
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که با همدستی دو نفر از دوستانش به اتهام قتل پای میز محاکمه ایستاده بود، مدعی شد فقط قصد داشته مقتول را بترساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت:به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت:سرعت زیاد در معابرخلوت برابر با حادثه است پس با سرعت مقرره برانید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شفیقی از به تعویق افتادن آزمون استخدامی طرح «شهید زین الدین» خبر داد و گفت: زمان آزمون به ۱۱ خرداد ماه موکول شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جوهری از برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران به صورت تمام الکترونیک خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم به مردم و عوامل اجرایی ارائه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بازنشستگی کشوری گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق طبق مصوبه هیات دولت همراه با ۲۰ درصد افزایش، پرداخت می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۳ تهران از آغاز نصب تله‌های فرمونی در راستای مدیریت آفت پوستخوار درختان کاج در بوستان جنگلی سرخه حصار خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است