اقتصادی 18:47 - 03 آذر 1393
مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر خبر داد
مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی‌ از ساخت سه فروند شناور مسافر‌ی از محل وجوه اداره‌‏شده‌ سازمان بنادر‌ و ‌آب اندازی چند فروند شناور همزمان با شانزدهمین همایش صنایع دریایی‌ در بندرعباس خبر داد.

آب‌اندازی چند فروند شناور در حاشیه ‌همایش صنایع دریایی/ساخت سه شناور مسافر‌ی از محل وجوه اداره‌‏شده‌

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی انجمن مهندسی دریایی، عبدالکریم رزازان اظهار داشت: با توجه به اهمیت و نقش به سزایی که همایش صنایع دریایی در بحث رشد و توسعه صنعت دریایی دارد، ‌همواره سعی کرده‌‏ایم نگاه ویژه‏ای به این رویداد داشته باشیم.

وی افزود: در شانزدهمین دوره همایش‌‏های صنایع دریایی نیز، در تلاش هستیم بعضی از شناورهایی که با حمایت این سازمان در حال ساخت هستند، را به عنوان توان‌مندی صنایع دریایی کشور همزمان با همایش و با حضور مسئولان افتتاح کنیم.

رزازان ‌بیان کرد: با آب اندازی شناورها این احساس در نزد مسئولان به وجود می‏‌آید که یک کار صنعتی در داخل کشور در حال انجام است که نیاز به حمایت بیشتری دارد، علاوه بر اینکه سازمان بنادر نقش مهمی در پشتیبانی و حمایت این صنعت دارد، بخش‌‏های مختلف دیگر هم مانند بانک‏‌ها، بیمه‏‌ها‏ و همچنین وزارت صنایع نیز باید در این زمینه تلاش کنند، تا با حمایت مالی بیشتری این کار را انجام دهیم.

مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی‌ اعلام کرد:‌ شناورهای متعدد‌ تجسس، نجات، مسافری و تجاری داریم که در کارخانجات کشتی‏‌سازی داخل کشور ساخته شده و قرار است، در همان زمان همایش در بندرعباس افتتاح شوند.

وی ‌از ساخت سه فروند شناور مسافربری از محل وجوه اداره‌‏ شده سازمان بنادر خبر داد و گفت: ظرفیت دو شناور 60 نفر و یکی از آنها 100 نفره است که‌ به منظور تردد بین بندرعباس و قشم برای تعاونی قایق‌داران هرمزگان ساخته شده‌‏اند.

رزازان درباره ساخت شناور جمع‌‏آوری آلودگی‏‌ نفتی در مجتمع کشتی‌‏سازی ایزوایکو‌ توضیح داد: این شناور که از چند سال گذشته با مشارکت سازندگان معتبر جهانی و نروژی در ایزوایکو در حال ساخته شدن است‌، یکی از شناورهای منحصر به‌‏ فرد از لحاظ ساختار تکنولوژی و ارائه خدمات دریایی است.

وی افزود: اگر ساخت این شناور هم تا زمان همایش به پایان برسد، مراسم به‏‌آب ‏اندازی آن را انجام خواهیم داد.

مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: این شناور و همچنین بارج‏‌های جمع‌‏آوری آلودگی نفتی که در ایزوایکو ساخته می‏‌شود، در نوع خود در منطقه خاورمیانه بی‏ نظیر هستند که امیدواریم تا زمان همایش آماده آب‏ اندازی و بهره‌‏برداری شوند.

وی با بیان اینکه ‌شناور دیگری هم برای جمع‌‏آوری زباله در شرکت سیراف به اتمام رسیده است‌، گفت: همه این شناورها قبلا در خارج ساخته می‏‌شدند‌، اما در حال حاضر این شناورها با حمایت سازمان‏‌هایی مانند سازمان بنادر برای اولین بار در کشور ساخته می‌‏شوند.


5262042
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با نوسازی و بازسازی یک فروند هواپیمایی بویینگ ۷۳۷ به دست متخصصان ایرانی روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی به چرخه هوایی کشور اضافه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نیرو گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی طی دو سال گذشته به کنتور‌های هوشمند متصل شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیارد دلار در سال گذشته سرمایه گذاری مصوب و خارجی داشته ایم که طی سال‌های گذشته با پایش‌های صورت گرفته این میزان افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن برای تحقق شعار امسال بسیار حائز اهمیت است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بندر شهید رجایی گفت: با توجه به سرویس و تعمیرات تمامی شناور‌ها امسال از ابتدای اجرای طرح نوروزی هیچ شناوری از سرویس خارج نشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقدار صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس و محور هراز نیمه سنگین گزارش شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است