اقتصادی 23:10 - 02 مرداد 1393
معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تا پایان 31 تیرماه و آخرین مهلت ارسال اظهارنامه‌ها، افزون بر پنج میلیون و 200 هزار اظهارنامه الکترونیکی به این سازمان ارسال شده است.

ارسال بیش از 5 میلیون اظهارنامه الکترونیکی تا پایان تیرماه

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، حسین وکیلی در جریان افتتاح پروژه طرح جامع مالیاتی (p.s.d) در شهرستان ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، از رشد 10 درصدی میزان ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در کل کشور خبر داد.



وی با بیان اینکه در تیرماه سال جاری بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان مالیات در کل کشور وصول شد، اضافه کرد: با وصول این میزان مالیات حدود 95 درصد بودجه‌ای که سازمان امور مالیاتی برای چهار ماهه اول سال جاری پیش‌بینی کرده بود تحقق یافت.



وکیلی با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه به موجب قانون تعیین شده و قابل تمدید نیست ادامه داد: تاریخ در قانون معین شده است و تمدید آن در دست سازمان امور مالیاتی نیست و تنها افرادی که ثبت نام آنان تکمیل نشده می‌توانند تا پایان شهریورماه مطابق قانون ثبت نام خود را تکمیل کنند.



وی درخصوص وضعیت افرادی که در این مهلت اقدام به ارسال اظهارنامه نکرده‌اند، گفت: در مورد کسانی که اظهارنامه ارسال کرده‌اند رسیدگی‌ها براساس اظهار خودشان انجام خواهد شد اما رسیدگی به فعالیت افرادی که از ارسال اظهارنامه در مدت تعیین شده خودداری کرده‌اند براساس تحقیقات، اسناد و مدارک واصله، شواهد و قرائن موجود انجام می‌شود.



وکیلی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی ظرف یکسال به پرونده تمام افرادی که مشمول پرداخت مالیات می‌شوند اعم از افرادی که اظهارنامه ارسال کرده‌اند و کسانی که نکرده‌اند رسیدگی خواهد کرد.



وی بیان کرد: اجرای طرح جامع مالیاتی تأمین‌کننده تمام تغییرات اقتصادی در کشور است و اجرای این طرح به قدری اهمیت دارد که باعث اصلاح کامل نظام مالیاتی در کشور می‌شود.



وکیلی با بیان اینکه در گذشته مراجعین به امور مالیاتی می‌بایست کارهای خود را حضوری و با نظر یک سرممیز انجام می‌دادند، افزود: با اجرای این طرح دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و تمامی کارهای مالیاتی از طریق الکترونیکی انجام شده و باجه‌های پیش بینی شده در این طرح به طور یکسان به تمام مردم که از نقاط مختلف کشور مراجعه کنند خدمات ارائه خواهند داد.



این مقام سازمان مالیاتی کاهش ارتباط مردم و مؤدیان با سازمان امور مالیاتی را از نتایج اجرای این طرح بیان کرد و افزود: شعار ما این است که مؤدی باید محور کار در سازمان امور مالیاتی باشد و بتواند شرایط تسهیل امور مرتبط با این سازمان را فراهم کند.



این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه با بیان اینکه مالیات در جایگاه کمک به دولت قرار دارد، تصریح کرد: مالیات نیاز کشور است و در سایه پرداخت مالیات است که دولت می‌تواند کشور را اداره کند./ایسنا/110


4318915
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب با بی‌سابقه دانستن بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان در ۳ روز اتفاق افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر کاهش نرخ‌های اجاره دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بنیاد مسکن روستایی گفت: تمامی واحدهای مسکن روستایی در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی همزمان با پرداخت تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به رفع محدودیت‌های پروازی و بازگشت حالت عادی مسافران حتما از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک گفت: میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ به لحاظ ارزش ۳۲.۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ۲۵ محور شریانی و غیر شریانی در تمامی محور‌های جنوبی کشور همچنان به دلیل سیل و آبگرفتگی مسدود است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت میوه های نوبرانه را اعلام کرد و گفت: مغازه داران برمبنای فاکتور رسمی تنها مجاز به لحاظ حداکثر ۳۵ درصد سود هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر صمت گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه سرمایه‌گذاری انتقال آب به شهرک‌های صنعتی مورد تقاضا در نظر گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد گفت: با توجه به عدم تغییر حقوق و عوارض گمرکی و تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، تغییر قیمت کالا‌های اساسی تخلف است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است