بین‌الملل 05:31 - 27 اردیبهشت 1401

«محمدبن سلمان» به ابوظبی رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، دفتر پادشاهی سعودی روز دوشنبه اعلام کرد، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان برای تسلیت درگذشت «شیخ خلیفه بن زائد»، به دستور ملک سلمان بن عبدالعزیز، عازم امارات شد.

شیخ خلیفه، رئیس پیشین امارات متحده عربی روز جمعه در سن ۷۳ سالگی درگذشت و «شیخ محمد بن زائد»، روز شنبه پس از جلسه شورای عالی فدرال به عنوان رئیس جدید امارات انتخاب شد.

محمد بن زائد همچنین روز یکشنبه با هیئتی از شاهزادگان سعودی دیدار کرد که این هیئت شامل برخی فرزندان بن سلمان، شاه سعودی نیز بود. شاهزادگان سعودی در این دیدار همچنین انتخاب شیخ محمد را به عنوان رئیس جدید امارات تبریک گفتند و برای او آرزوی موفقیت کردند.

به گزارش مهر، روز گذشته همچنین امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که برای حضور در مراسم بزرگداشت «خلیفه بن زائد آل نهیان» رئیس فقید امارات متحده عربی به این کشور سفر کرده است، حمایت کامل خود را از «محمد بن زائد آل نهیان» به عنوان رئیس جدید امارات اعلام کرد.

ماکرون در صفحه عربی توئیترش با انتشار عکسی از خود در کنار محمد بن زائد در ابوظبی نوشت: برای بزرگداشت شیخ خلیفه بن زائد که به علت ارج نهادن به ارزش‌های انسانی، تسامح و گفتگو مورد احترام همگان بود، در ابوظبی حضور دارم.

رئیس جمهور فرانسه در پایان توئیت خود تأکید کرد: حمایت خود را از برادرِ شیخ خلیفه بن زائد یعنی شیخ محمد بن زائد که به عنوان رئیس جدید امارات انتخاب شده است و همچنین از همه مردم این کشور اعلام می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، «شورای عالی اتحاد» به ریاست شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نایب رئیس و نخست‌وزیر امارات و حاکم دبی در جلسه صبح شنبه، «شیخ محمد بن زائد آل نهیان» را به عنوان رئیس جدید این کشور انتخاب کرد. او جانشین شیخ خلیفه شد که روز جمعه در ۷۳ سالگی درگذشت.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور ریاستی امارات متحده عربی منتشر شد، آمده است که بر اساس اصل ۵۱ قانون اساسی، شیخ محمد بن زائد آل نهیان به اتفاق آرا به عنوان رئیس دولت امارات و جانشین شیخ خلیفه بن زائد آل نهیان انتخاب شد.

شورای عالی اتحاد امارات از ۷ حاکم امارت‌های ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، رأس‌الخیمه و ام‌القوین تشکیل شده است.


11563696
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تعدادی از دانش آموزان پایتخت آمریکا به دلیل مخالفت مدیر خود با برگزاری مراسم حمایت از فلسطین، از او شکایت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد وعده‌های اوکراین برای استفاده نکردن از تسلیحات آمریکایی علیه روسیه مضحک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله بامداد پنجشنبه گفت: آمریکا و انگلیس از مقابله با حملات ارتش یمن ناتوان هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته دانشگاه‌های متعددی در آمریکا اردوگاه‌هایی برای آگاهی‌رسانی و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی برگزار کردند که علل گوناگونی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است