استانی 00:42 - 30 مهر 1393
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تاکنون درسطح 168 هزار هکتار گندم و 35 هزار هکتار جو با کشاورزان این استان قرارداد کشت منعقد شده است.

پیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون تن گندم و جو در گلستان

«محمدرضا عباسی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در گلستان، اظهار کرد: این میزان قرارداد در حالی است که برنامه استان گلستان در سال زراعی جاری کشت 365 هزار هکتار گندم و 75 هزار هکتار جو است و انعقاد قرارداد کشت این دو محصول هم‌چنان ادامه دارد.

وی افزود: زمان کشت جو در این استان از اول آبان و کشت گندم از 15 آبان آغاز می‌شود، و حداکثر زمان و مهلت کشت جو 15 آذر و کشت گندم پایان آن ماه است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: نهاده‌های کشاورزی میان بهره‌برداران توزیع شده که تاکنون 60 هزار تن انواع کود شیمیایی و مقدار 10 هزار تن دیگر نیز توسط کارگزاران و مراکز خدمات جهاد کشاورزی استان در حال توزیع است.

عباسی از ذخیره مقدار 35 هزار تن انواع کود شیمیایی دیگر در انبارهای استان خبر داد و گفت: برای بخش کشاورزی گلستان در سال زراعی جاری 230 هزار تن انواع کود شیمیایی پیش‌بینی شده که دو برابر سهمیه سال گذشته است.

به‌گفته‌ی وی، سازمان جهاد کشاورزی گلستان تاکنون 32 تن بذر اصلاح شده گندم و 3000 تن بذر اصلاح شده جو میان کشاورزان استان توزیع کرده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان، پیش‌بینی تولید گندم و جو سال زراعی 94 - 93 در این استان را براساس برنامه کشت ابلاغی، مقدار یک میلیون و 50 تن گندم و 180 تا 190 هزار تن جو اعلام کرد.

عباسی هم‌چنین بدون اشاره به میزان باران‌های مهر امسال از کاهش 53 درصدی میزان بارش های این ماه نسبت به دوره‌ی بلندمدت 30 ساله خبر داد و خاطرنشان کرد: روند خشکسالی در استان گلستان هم‌چنان ادامه دارد.

انتهای پیام


5008427
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است