علمی فناوری 13:05 - 01 مهر 1393
به منظور گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی بین ایران و فرانسه، دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با برونو فوشه سفیر فرانسه در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

همکاری‌های علمی و فناوری ایران و فرانسه گسترش می‌یابد

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر احمدی در این دیدار گزارشی از پیشرفتهای علمی ایران ارائه کرد و با تاکید بر این نکته که همکاری های علمی بین المللی صرفاً نباید به چارچوب های آموزشی محدود شود، گفت: در دنیای فعلی بحث دیپلماسی علمی ابزار قدرتمندی است که می تواند به تعمیق روابط میان کشورها کمک کند و نه تنها محور آموزش، بلکه باید محور پژوهش و فناوری را نیز در بر بگیرد.

احمدی افزود: ما به دنبال ساز و کاری و طراحی مدلی هستیم که میان بدنه علمی و پژوهشی دو کشور ارتباط برقرار کند.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، اعزام استادان و دانشجویان دکترا به فرصتهای مطالعاتی، تشکیل کارگاه‌های آموزشی، تبادل استاد و دانشجو، برقراری ارتباط میان پارکهای علم و فناوری دو کشور، راه اندازی تورهای علمی و ایجاد دوره‌های مشترک را از راهکارهای افزایش ارتباط و همکاری‌های علمی عنوان و اظهار کرد: انتظار ما این است که شبکه‌ای ایجاد شود که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های ایران، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های متناظر خود را پیدا کنند و ستادهای دولتی هم تسهیل کننده این ارتباط باشند.

برونو فوشه، سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن اظهار خرسندی از افزایش تبادلات علمی میان ایران و فرانسه به مبادلات علمی طولانی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو هزار دانشجوی ایرانی در فرانسه به تحصیل مشغول هستند و سطح علمی این دانشجویان هم خیلی بالاست و این امر نشان از پتانسیل بالای دانشگاه‌های ایران دارد.

سفیر فرانسه در تهران در ادامه با اشاره به این نکته که مبادلات علمی میان دو کشور نباید به مبادله دانشجو محدود شود و باید محورهای پژوهش و فناوری را نیز در برگیرد، گفت: فرانسه در ایران به دلایل ادبی و حقوقی شهرت دارد، ولی این تصویر باید تغییر کند و شامل مباحث علمی نیز بشود.

سفیر فرانسه با اعلام آمادگی در تبادل دانشجو در سطح تحصیلات تکمیلی و تبادلات پژوهشی، گفت: فرانسه برای تشویق و افزایش همکاری‌های علمی آمادگی کامل دارد.

بر اساس این گزارش، در این نشست مقرر شد جزئیات موارد همکاری بعد از بحث و تبادل نظر میان مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم و رایزن علمی فرانسه مشخص و تدوین شود.

انتهای پیام


4778563
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهندس سابق ناسا نوعی موتور را برای موشک ابداع کرده است که به سوخت نیاز ندارد و می‌تواند به اکتشافات فضایی انسان کمک کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در ایکس اعلام کرد با 6هزار ماهواره در مدار زمین، شواهدی از وجود بیگانگان ندیده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است