فرهنگی‌هنری 07:11 - 06 آذر 1393
معاون وزیر ارشاد:
بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه با نظر مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد 20 درصد از اعتبارات مرکز به استانها اختصاص می یابد گفت: این موضوع اصل سیاست گذاری در این نهاد است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی اصغر کاراندیش چهارشنبه شب در جمع اصحاب فرهنگ و هنر خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: در سال آینده رقم بیشتری به حوزه فرهنگ و هنر استانها تخصیص یابد.



وی با انتقاد از اینکه بودجه کم وزارت فرهنگ و ارشاد به خوبی مدیریت بهینه نمی شود، ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب و دیگر جشنواره ها بسیار خوب است اما اعتباراتی که از سوی مرکز به استانها اختصاص می یابد باید به برنامه های فرهنگی اختصاص یابد تا از وظایف اصلی باز نمانند.



وی برگزاری فیلم فجر را اقدامی خوب ذکر کرد و گفت: اختصاص اعتبارات حوزه سینما و تئاتر برای اکران فیلم ها دراین جشنواره موجب می شود که استانها در حوزه سینما و تئاتر رشد نکنند.



کاراندیش گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد ضمن استقبال از برگزاری جشنواره ها و برپایی نمایشگاهها؛ در تلاش است تا برپایی و واگذاری این نمایشگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کند و به وظیفه اصلی خود که آموزش است، بپردازد.



معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین از فعالیت 19 هزار باب کانون فرهنگی و هنری زیر نظر ستاد عالی کانونهای مساجد کشور وابسته به وزارت ارشاد خبر داد.



وی ادامه داد: بر اساس بررسی ها و ارزیابی های انجام شده از شهرستان ها و استانها و با توجه به شناخت و آشنایی با برخی استانها، به یک جمع بندی رسیدیم که علی رغم بودجه کم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اما همین بودجه کم؛ عمده آن در تهران هزینه می شود.



وی با اشاره به اینکه سالانه سه هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی کشور به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص می یابد، گفت: اما تنها 29 درصد از این رقم سهم وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمانهای تابعه آن است و 71 درصد دیگر این اعتبار به سازمانها و نهادهای دیگر پرداخت می شود.



کاراندیش با بیان اینکه این موضوع مشکلاتی در خدمات رسانی به جامعه فرهنگ و هنر ایجاد کرده است، ادامه داد: باید حداقل 50 درصد بودجه حوزه فرهنگ و هنر کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص یابد.



وی با بیان اینکه چهاردهمین سفر استانی خود را برای بازدید از پروژه ها، دیدار با مسئولان استانی و اصحاب فرهنگ و هنر و همکاران ادارات کل فرهنگ و ارشاد و مدیران به خراسان جنوبی انجام داده ام، گفت: از تمامی انجمن هایی که در حوزه فرهنگ و هنر فعال هستند حمایت مالی می کنیم و امیدواریم این رقم در سالهای آینده افزایش یابد.



وی تاکید کرد: همچنین در سفر به خراسان جنوبی حمایت های مالی از شهرستان ها می شود و اگر اثر ارزشمند هنری در استان وجود داشته باشد در بخش های مختلف (کتاب، تئاتر، موسیقی و قرآن) حمایت می شود.



کاراندیش یادآور شد: اگر هنرمندی از اصحاب فرهنگ و هنر دچار مشکلی باشد، وزارت فرهنگ و ارشاد حمایت ویژه می کند.



وی خاطرنشان کرد: در جهت آموزش، شناسایی نخبگان فرهنگی و هنری و استعدادیابی و شکوفایی استعدادهای آنها حمایت های مادی و معنوی انجام خواهد شد.



معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: به هر انجمن استان 10 میلیون تومان داده می شود و بر اساس گزارشات کار رسیده، اگر کار شاخصی انجام شده باشد، حمایت های مالی ادامه می یابد.665

انتهای پیام /*


5280944
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هشتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» با عنوان «لال باید بشوم از تو اگر دم نزنم» با استناد به آیات قرآن به معرفی خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است