استانی 02:43 - 02 مهر 1400
ایسنا/خراسان رضوی پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر با اعلام برگزیدگان از سوی هیأت داوران به کار خود پایان داد.

برگزیدگان پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی معرفی شدند 

عباس محمدیان، دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی، در اختتامیه پنجمین دوره این جشنواره که شامگاه گذشته، اول مهر ماه، در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خراسان قطب ولایت، رسانه و فرهنگ است. همچنین این خطه زادگاه دلیرمردان و شاعرانی چون فردوسی، عطار، خیام، حکیم سبزواری، بهلول و خاستگاه انقلاب و شهداست، به طوری که شاخص‌های انقلاب را باید در مشهد جست‌وجو کرد. امروز نیز در خراسان جشنواره رسانه‌ای ابوذر به یک درخت تنومند تبدیل شده و افتخار می‌کنیم که چنان ظرفیت رسانه‌ای خوبی در استان وجود دارد که می‌تواند در ترویج فرهنگ آل‌الله، رضوی، زیارت و انقلاب مؤثر باشد. 

وی با اشاره به مطالبات اهالی رسانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ساختار رسانه‌ای کشور در دولت مردمی و انقلابی نیازمند تغییر و تحول است و امیدوارم تمام خبرنگاران این موضوع را مطالبه کنند تا قانون مطبوعات اصلاح شود چراکه از تصویب قانون کنونی چندین دهه گذشته و این قانون نیازمند به‌روزرسانی است‌. امروز فضای مجازی بازیگر اصلی جریان رسانه‌هاست که متاسفانه هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد و در دولت‌های گذشته نیز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفت. 

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی تصریح کرد: یک بُعدی بودن صندوق هنر سبب شده که به حقوق اصحاب رسانه، چه در اعطای امتیازها و چه در موارد دیگر ظلم شود. امیدواریم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این درخواست اصحاب رسانه را به صورت جدی دنبال کند و نسبت به تفکیک صندوق هنر و رسانه پیشگام باشد چراکه اصحاب رسانه هیچ حق و حقوقی در صندوق هنر ندارند. همچنین یارانه‌هایی که به مطبوعات اختصاص داده شده باید به‌روزرسانی شود و خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری نیز مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد و در روش اجرای یارانه به مطبوعات تجدیدنظر شود. 

محمدیان ادامه داد: در دهه اخیر نهضت آموزش خبرنگاران به فراموشی سپرده شده که لازم است به آن توجه شود. همچنین تمام آگهی‌های دولتی محل فساد باقی مانده‌اند و هیچ روشی نیست که در ثبت آگهی‌های دولتی اصلاحاتی صورت گیرد. مشکلات بیمه، معیشت و حقوق خبرنگاران نیز به فراموشی سپرده شده و لابی‌های عجیب و غریب در حمایت از رسانه‌ها و خط‌کشی‌های سیاسی وجود دارد. امروز حتی در رابطه با صدور کارت خبرنگاری دچار مشکل هستیم و برای یک کارت خبرنگاری که صرفا برای هویت‌بخشی به اصحاب رسانه مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید گرفته شود چراکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجازه صدور آن را ندارد و مسیر سختی را برای صدور کارت خبرنگاری باید طی کرد.

در ادامه این نشست اسامی برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف به شرح زیر اعلام شد: 

در بخش یادداشت غلامرضا بنی اسدی به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد و مهدی مقصودی رتبه اول را در این بخش دریافت کرد. ایمان صلواتی و معصومه مومنیان رتبه دوم، وحید اکرمی و سعید برند نیز رتبه سوم بخش یادداشت را کسب کردند.

در بخش مصاحبه الهام مهدی‌زاده و مجید حسین‌زاده علاقه‌بندان شایسته تقدیر معرفی شدند؛ محدثه شوشتری رتبه اول، علی قدیری نوفرست و صدیقه رضوانی‌نیا رتبه دوم و محسن فاطمی‌نژاد و صادق جهانی نیز حائز رتبه سوم در این بخش شدند. 

در بخش گزارش خبری مریم اصغری، محمدعلی میرشکار و فاطمه سهامی حصاری شایسته تقدیر معرفی شدند و مهدی عسکری، سمیرا شاهیان رتبه دوم و فاطمه غلامی و مهناز اصغری نیز حائز رتبه سوم شدند. این بخش رتبه اول نداشت. همچنین در بخش گزارش غیرخبری نیز حمید دلاوری هروی بعنوان نامزد شایسته تقدیر شناخته شد و الهام مهدی‌زاده رتبه اول، معصومه مومنیان رتبه دوم و حسین شعبانی و لیلا جان‌قربان رتبه سوم این بخش را کسب کردند.

در بخش عکس احمد فیاض شایسته تقدیر معرفی شد و حسن صلواتی رتبه اول، احمد حسنی و مهدی رحمانی مطلق رتبه دوم و میثم دهقانی و امیر عنایتی نیز رتبه سوم را کسب کردند. همچنین در بخش آثار نمایشی، تیزر و نماهنگ نیز امید ملایی شایسته تقدیر شناخته شد و حامد پویان رتبه اول، علیرضا باغشنی رتبه دوم و رضا بهرام‌نژاد حائز رتبه سوم شدند. در قالب انیمیشن نیز مهدی پور پیله‌کش رتبه اول، شهرام بیگی رتبه دوم و سعید شفیعیان رتبه سوم را کسب کردند. 

در بخش ویژه سردار سلیمانی از حسین شجاع و مریم تکافی تقدیر به عمل آمد و در بخش برنامه‌های تلویزیونی نیز از مجتبی احسانی قدردانی شد. همچنین در بخش گزارش تلویزیونی علیرضا محبی و مهدی رهنما شایسته تقدیر شناخته شدند و سیده تکتم سیدی رتبه اول، اعظم فریدون مقدم رتبه دوم و محسن تقی‌زاده و محمود سعیدی مقدم رتبه سوم را کسب کردند. 

در قالب پادکست و آثار رادیویی صادق هاشمی و سید مهران کاظمی به همراه لیلی کیانی شایسته تقدیر معرفی شدند و مرضیه رحیمی، سارا اکبری و وحید اسدی به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند. همچنین در بخش مستند نیز مسعود قادری، سید صادق غفوریان و حامد پویان به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در قالب موشن‌گرافی نیز حسن نیکنام، شهرام بیگی و محمدمهدی خالقی بایگی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

انتهای پیام


11241635
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است