بین‌الملل 00:59 - 05 اسفند 1395
شیخ نعیم قاسم در گفتگو با المیادین:
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه مقاومت از توانمندی های بیشتری نسبت به جنگ تموز (۳۳ روزه) برخوردار است ایران را حامی مقاومت فلسطین، لبنان و حق حاکمیت سوریه برشمرد.

حزب الله نسبت به جنگ ۳۳ روزه قدرت بیشتری دارد/ایران حامی مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان بر آمادگی همیشگی مقاومت برای حمایت از فلسطینی ها در مقابل رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد.

شیخ نعیم قاسم در گفتگو با شبکه «المیادین» در تهران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از بسیاری از توانمندی های مقاومت اطلاع ندارد، گفت: ما در مورد کمیت و کیفیت سلاح مقاومت صحبت نمی کنیم و آن را به مردم واگذار می کنیم تا در نبرد به این امر پی ببرند. بدیهی است که مقاومت توانمندی های بیشتری از جنگ تموز سال ۲۰۰۶ (۳۳ روزه) دارد.

معاون دبیرکل حزب الله همچنین با اعلام اینکه فلسطین به دست فرزندان قهرمان این کشور آزاد می شود، بر آمادگی مقاومت برای حمایت بیشتر از فلسطینی ها تاکید کرده و افزود که حزب الله با تمام گروه های فلسطینی بدون تفاوت گذاشتن بین آنها همکاری کرده است.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: حزب الله از همان روز اول فعالیت خود رویکردش را به سمت فلسطین تعیین کرده و اسرائیل قدر حتمی در منطقه نیست و می توان آن را شکست داد.

وی که ریاست هیات حزب الله در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران را برعهده داشت، افزود: کنفرانس تهران رویکرد جدیدی برای حمایت از مقاومت در برابر تمام توطئه ها بشمار می رود. میزان حضور در این کنفرانس نشانگر آمادگی برای همکاری بیشتر در زمینه مقاومت است.

شیخ نعیم قاسم همچنین تاکید کرد که ایران علاوه بر حمایت رسانه ای به حمایت مالی و تسلیحاتی از فلسطین و مقاومت ادامه خواهد داد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان از سوی دیگر با بیان اینکه حزب الله زمان خروج از سوریه را تعیین می کند این امر را به توافق سوری ها و بازگشت سوریه از دست تروریست ها به دست مردم این کشور منوط دانسته و گفت: وقتی بقای سوریه را تضمین کردیم، آن وقت است که مقاومت از این کشور خارج می‌شود.

وی گفت: نیروهای سوریه، روسیه و حزب الله بر اساس همکاری با یکدیگر در صحنه سوریه مبارزه می کنند. روسیه تا حد زیادی به مواضع حزب الله نزدیک است اما این رابطه در سطح اتحادی که فراتر از لبنان و سوریه امتداد داشته باشد، نیست.

معاون سید حسن نصرالله افزود: سعد الحریری نخست وزیر لبنان چاره‌ای به جز موضع گیری علیه حزب الله ندارد.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه در منطقه اختلاف مذهبی وجود ندارد بلکه شاهد اختلاف سیاسی هستیم هدف از سخن گفتن درباره ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی با کشورهای سنی را بکارگیری بعد مذهبی این موضوع دانست.

وی همچنین تاکید کرد که این ائتلاف از مدت ها پیش وجود دارد اما آنها امروز می خواهند آن را به شکل پر رنگ تری بروز دهند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با متهم نمودن ائتلاف آمریکا-اسرائیل-عربستان به تجاوز به غزه، لبنان، یمن و بحرین افزود: عربستان سعودی مرتکب اشتباه شده و به یمن تجاوز کرد اما وقتی رفتارهای خود را تغییر دهد، آنگاه می‌گوییم که این کشور تغییر کرده است. 

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: علیرغم اینکه تهران دست تفاهم دراز کرده است ریاض همواره علیه ایران مواضع خصمانه اتخاذ می کند. ایران از مقاومت فلسطین، لبنان و حق حاکمیت سوریه حمایت می کند در حالی که عربستان از القاعده و داعش حمایت می نماید.

وی همچنین تاکید کرد که حزب الله در زمین سخت قدم برمی دارد و نسبت به گام های خود به خوبی واقف است و هر دولتی که در آمریکا روی کار باشد برایش فرقی ندارد. وی همچنین طرف هایی را که به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دل بسته اند دعوت کرد تا منتظر شوند وی آرام شود و در مورد آنچه از وی انتظار دارند تامل نمایند.

شیخ نعیم قاسم درباره سفر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به لبنان نیز اعلام کرد که اطلاعاتی در خصوص محورهایی که ابومازن با مقامات لبنانی بررسی خواهد کرد ندارد. وی گفت: کمیته گفتگوهای لبنان نقشه راهی را در خصوص سلاح فلسطینی ها خارج از اردوگاه های فلسطینی ترسیم کرده است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه خصومتی بین حزب الله و تشکیلات خودگردان وجود ندارد و اختلاف دو طرف سیاسی و مربوط به فلسطین است هدف از پرداختن به این موضوع را منحرف کردن انظار از موضوع توسعه و گسترش شهرک سازی های صهیونیستی و دیگر امور برشمرد.


8845990
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است