اقتصادی 16:13 - 29 مرداد 1396
تقدیر رهبر انقلاب از تیزر تبلیغی صرفه‌جویی در مصرف برق

زنده کردن خاطره بابابرقی



تیزر تبلیغی صرفه‌جویی در مصرف برق مورد تقدیر رهبر انقلاب قرار گرفته است. مدیرکل روابط عمومی توانیر می‌گوید شنیدن این خبر خستگی را از تن‌مان خارج کرد.





 به گزارش «صبح‌نو» جمعه گذشته بود که کانال تلگرامی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای، ضمن انتشار کلیپی از رضایت خاطر رهبر انقلاب نوشت: «کار خوب و تاثیرگذاری بود. از قول من تقدیر شود.» محصول مورد اشاره یک تیزر تبلیغاتی برای دعوت به صرفه‌جویی در مصرف برق بود که مدتی است از شبکه‌های سیما در حال پخش است. این تیزر با نمایش کشیدن تعدادی از نوجوانان دختر و پسر، در‌حالی‌که مشغول هم‌خوانی یک سرود هستند، مردم را با نمونه‌هایی از مصادیق مصرف بهینه آشنا می‌کند.



برای آشنایی و اطلاع از و کم‌و‌کیف چگونگی ساخت این تیزر، سراغ آقای بیژن قاسمی مدیرکل روابط عمومی شرکت توانیر رفتیم. قاسمی در ابتدای گفت‌وگوی خود با «صبح‌نو» به این مطلب اشاره می‌کند که بعضی از دست‌اندرکاران به‌دلیل وجود لوکیشن مدرسه و اینکه پخش این تیزر در فصل تابستان و تعطیلی مدارس صورت می‌گیرد، انتقاداتی به آن داشتند اما به تعبیر قاسمی، فضای این کار نمادین است و ارتباطی با فصل تعطیلی مدارس ندارد. چرا که به گونه‌ای نمادین، بزرگسالان هم مخاطب این تیزر محسوب می‌شوند.

 

کار مشترک توانیر و شبکه سه سیما



آقای مدیرکل در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود اعلام می‌کند که این کار، محصول مشترک روابط عمومی توانیر و شبکه سوم سیماست: «زحمت اتاق فکر این تیزر در شبکه سوم سیما و همکاران خوش‌فکر این شبکه بود که با ما همکاری کردند. با هم نشستیم و روی ایده کار کردیم و در نهایت خروجی آن به این حالتی رسید که شما در تیزر می‌بینید.» او در ادامه تأکید می‌کند که این اصل را همیشه در اتاق فکر مد نظر داشته‌اند که در حال تولید محصول فرهنگی برای مخاطبانیِ بالاتر از خود هستند: «به مردم نگاه از بالا به پایین نداشتیم. نکته بعدی مورد اهمیت هم اینکه کاری را به مردم ارائه دهیم که در جمع خودمان و خانواده‌مان بتوانیم آن را ببینیم و تحمل کنیم.»



از قاسمی در مورد بازخورد فعالیت‌های توانیر پرسیدیم: «سازمان صداوسیما و مسوولان آن بارها عنوان کرده‌اند که کارها و محصولات توانیر از فاخرترین آثاری است که در حوزه فرهنگ‌سازی در بخش‌های مختلف صداوسیما پخش می‌شود. البته اشاره به این تیزر خاص نشده است اما در مجموعه این مطلب را بارها به ما انتقال داده‌اند. حتی بعضاً خود آقای علی‌عسگری شخصاً این مطلب را به وزیر نیرو اعلام کرده‌اند که بهترین و فاخرترین کارهای ما در این حوزه‌ها، در حوزه صنعت برق ساخته شده است.»

 

از بابابرقی چه خبر؟!



از آقای مدیرکل حال بابابرقی را می‌پرسیم. کاراکتری که در سال‌های دور از شخصیت‌های محبوب تلویزیونی بود و مردم را به صرفه‌جویی در مصرف برق دعوت می‌کرد: «روی کاراکتر بابابرقی هم خیلی بحث شد. چند وقت قبل هم مجدداً یک بررسی جدی روی این کاراکتر انجام دادیم که او را دوباره احیا کنیم.



 با مجموعه اتاق فکر و همکاران‌مان در وزارت نیرو هم جلسه مشترکی داشتیم ولی در نهایت به نتیجه مشخصی نرسیدیم. شاید تکرار بعضی کاراکترها از نظر هنری باعث شود که خاطره خوب‌ آنها از بین برود.»



قاسمی اما این وعده را می‌دهد که شاید در آینده، سراغ بابابرقی بروند: «سعی کردیم شخصیت بابابرقی را حفظ کنیم و خاطره خوبش را از بین نبریم تا به یک ایده خیلی خوب و جذاب برسیم. ایده‌های زیادی هم گرفتیم ولی هیچ یک ما و اتاق فکر را راضی نکرد. البته آن کاراکتر در مقطع زمانی خودش به مشکلاتی هم برخورد که مسوولان وقت تصمیم گرفتند دیگر از آن استفاده نکنند.»



قاسمی درباره علت این موضوع می‌گوید: «دقیقاً اطلاع ندارم چون آن مقطع در توانیر حضور نداشتم ولی یکی از علت‌هایش مثلاً این بود که شخصی که با آن کاراکتر اجرای برنامه می‌کرد، دیگر تمایلی به ادامه این همکاری نداشت. البته مالکیت معنوی آن کاراکتر به‌طور کامل برای شرکت توانیر بود.

 با همه اینها سعی ما این بوده است که آن کاراکتر را زمانی مورد استفاده قرار دهیم که دقیقاً مثل آن سال‌ها بتوانیم آن را با همان درخشش و موفقیت احیا کنیم.»

 

امتداد کارمان حتمی است



مدیرکل روابط عمومی توانیر در مورد مدل کارهایی که برای فرهنگ‌سازی در این حوزه در پیش گرفته‌اند، می‌گوید: «حدود 15 تا 20 سال است که در این بخش مشغول فعالیت هستیم. تداوم این موضوع برای این است که این موضوع در یادها بماند. حالا دیگر ما در شرایطی نیستیم که صحبت از خاموشی کنیم. هدف اصلی ما در این برهه، مصرف بهینه است.

 ما در حال حاضر دو ماه در سال با پیک مصرف مواجه هستیم و کمبود داریم. دلیل اصلی این کمبود هم استفاده بالا از وسایل سرمایشی است. در غیر از این دو ماه حدود 20 هزار مگاوات اضافه داریم. این مقدار برای تأمین یک کشور کفایت می‌کند. بنابراین سرمایه‌گذاری جدید چندان به صرفه نیست. برای کشور ما مقرون به صرفه نیست که سرمایه‌گذاری کلانی انجام دهد تا برای مصرف دو ماه 20 هزار مگاوات برق تولید کند. بنابراین اگر مصرف توسط مردم مدیریت شود، کشور نیازی به احداث نیروگاه جدید ندارد. به جای این سرمایه‌گذاری کلان برای استفاده از یک تا دو ماه در سال آن را در بخش‌های دیگری مانند بهداشت و درمان انجام دهد. بنابراین امتداد کار ما حتمی است.»

 

هشدارها روی مصرف اثر گذاشت



از قاسمی درباره بازخوردهای مردمی این تیزر و دیگر فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگ‌ساز توانیر پرسیدیم. پاسخش قابل توجه است: «جا دارد از همکاری مردم تشکر کنیم. در تابستانی که روزهای آخر آن را می‌گذرانیم با همکاران من در توانیر کمال همکاری را داشتند. جالب آنکه درست از زمانی که هشدارها شروع شد، روی مصرف اثر گذاشت. به عبارت دیگر، تأثیر این تیپ کارها و فرهنگ‌سازی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها محسوس بود. از صمیم  قلب از همه مردم تشکر می‌کنیم.»



او درباره همکاری صداوسیما با شرکت برق و توانیر می‌گوید: «صداوسیما به‌خصوص شبکه سوم سیما همکاری کاملی با ما داشت. در چند سال گذشته همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.»

 

9377145
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است