استانی 18:48 - 25 شهریور 1400
ایسنا/گیلان روابط عمومی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با اشاره به اخباری در خصوص «تسریع در ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک آستارا» توضیحاتی ارائه کرد.

دلیل اصلی رسوب کالاها در محوطه انبارهای عمومی آستارا تشریح شد

روابط عمومی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران حسب انتشار اخباری مبنی بر «تسریع در ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک آستارا» و نقل مطالبی مبنی بر گلایه تجار از دپوی کالا در گمرک مرزی آستارا از سوی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا و نبود تجهیزات لازم در پدافند غیر عامل در بارانداز ریلی آستارا، جهت رفع ابهام و تنویر اذهان عمومی با تکیه بر قوانین جاری کشور و با توجه به ماده ۲۳ قانون مطبوعات، تشریح کرد:

الف: رسوب کالاها در محوطه مرزی گمرک آستارا:

دلیل اصلی رسوب کالاها در محوطه انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا به عنوان مرجع تحویل گیرنده و مستاجر گمرک آستارا مربوط به ماندگاری کالاهایی است که در حال انجام تشریفات قانونی توسط سازمان های مرتبط از قبیل بانک مرکزی برای تامین منشاء ارز، مجوزهای مربوط به دامپزشکی، استاندارد، قرنطینه و... برای ترخیص محموله های خاص می باشد.

حال از سویی برخی از صاحبان کالا، کالاهای تجار را تا زمان متروکه شدن(بازده زمانی قانونی) در اماکن گمرکی نگهداری می کنند و از سوی دیگر کالاهای متروکه شده که توسط شرکت انبارهای عمومی آستارا به گمرک اجرایی و سازمان اموال تملیکی استان در موعد مقرر اعلام داشته است، ولیکن سازمان مذکور به دلیل کمبود فضای نگهداشت کالاهای متروکه، نسبت به خروج کالاهای متروکه اقدام نداشته است و همین امور مذکور موجب افزایش حجم رسوب کالاهای تجاری در محوطه گمرکی در اختیار آن شرکت شده است.

همانطور که اشاره گردید، مالکیت در محوطه گمرکی مرزی در اختیار گمرک آستارا بوده و کاهش تعداد انبارها بر اساس سیاست‌های گمرک اجرایی محل نیز مکمل بر موضوع فوق نیز بوده است.

ب: عدم تجهیزات پدافند غیرعامل در بارانداز راه آهن آستارا:

از آنجایی که شرکت تابعه انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در شهرستان آستارا به عنوان اپراتور تخلیه و بارگیری در محدوده بارانداز راه آهن بوده است، هرگونه ایجاد زیرساخت و موارد مربوطه در حوزه راه آهن می باشد.

انتهای پیام


11231462
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است