فرهنگی‌هنری 10:03 - 06 مرداد 1394
برگزاری کنسرت در اواسط تیرماه توسط سامی یوسف در یکی از شهرهای فلسطین اشغالی، با واکنش هواداران او مواجه شد و رادیو و تلویزیون ایران نیز پخش آهنگ های وی را متوقف کرد.

به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، در همین زمینه شب دوشنبه ۶ ژوئیه ۲۰۱۵ سامی یوسف، خواننده ایرانی‌تبار ساکن بریتانیا در شهر ناصره فلسطین اشغالی کنسرتی عمومی را به مناسبت ماه رمضان اجرا کرد. در این کنسرت که به دعوت شهرداری این شهر برگزار شده بود جمعیت کثیری از بین عرب‌های ساکن این شهر که بیش از ۶۰ درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، هم حضور داشتند. مردمی که عموماً به عنوان متحدان عربی رژیم اشغالگر قدس مشهور شده‌اند.



سامی یوسف که از خوانندگان مورد علاقه صدا و سیمای ایران بوده است پس از انتشار «اولین سرود بین ادیان» بر اساس برخی از گزارش های رسانه های داخلی و خارجی، با ممنوع التصویری روبه رو شده و موزیک های وی دیگر از صدا و سیما پخش نخواهد شد.



ویدئو این ترانه در اردن و فلسطین و اسرائیل تصویربرداری شده و دلیل ممنوع التصویری، سفر اخیر سامی یوسف به اسرائیل و اماکن مقدس مسیحیان و یهودیان، از جمله محل غسل تعمید عیسی مسیح‌ است.



این ممنوعیت با واکنش این خواننده مواجه شد و در صفحه رسمی سایت خود گفته از شنیدن خبر ممنوعیت پخش موزیک هایش در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به دلیل اجراء کنسرت در شهر ناصره بسیار متعجب شده است.



وی در حالیکه با واکنش منفی بسیاری از کاربران عربی و فلسطینی شبکه های اجتماعی روبه رو شده در ادامه خاطر نشان کرده که نمی دانسته آوردن لبخند بر صورت برادران و خواهران فلسطینی اش از سوی دولت ایران جرم تلعقی می شود و بابت اجرای کنسرت در سرزمین های اشغالی نیز معذرت خواهی نخواهد کرد.



سامی یوسف در پایان پیام خود افزدوده که موسیقی ابزاری نفوذ پذیری است به مرزها محدود نمی شود و برای مقاصد سیاسی نیز استفاده نمی شود. وسیله برای انعکاس آزادانه در فضا و زمان است.



با این حال؛ سامی یوسف در هنگام برگزاری این کنسرت چفیه‌ای منتسب به فلسطینیان و عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی بر روی شانه‌های خود انداخته بود. با این حال کنسرت او با واکنش‌های متفاوتی در صفحات اجتماعی مواجه شده است. هر چند که تعداد زیادی از هواداران او از برگزاری این کنسرت ابراز خوشحالی‌ کرده‌اند اما در مقابل تعداد دیگری هم نسبت به برگزاری این کنسرت در شهر ناصره اعتراض داشتند. علت اعتراض آنان به واقع شدن شهر ناصره در خاک اشغال شده فلسطین توسط رژیم صهیونیستی برمی‌گردد. ناصره یکی از شهرهای اصلی فلسطین‌ اشغالی (اسرائیل) است که از آن به عنوان پایتخت عربی اسرائیل یاد می‌شود.



برخی از واکنش های کاربران شبکه اجتماعی به اجرای کنسرت سامی یوسف در سرزمین های اشغالی فلسطین:



«خیلی زیبا نشان می‌دهد.دعا می‌کنیم که روزی در آن سرزمین مقدس اجرا بروی که آنجا از وجود شیطان پاک شده باشد. خدا به ناصره رحم کند. خدا به فلسطین رحم کند.»



«خدا به فلسطینی‌هایی که بخاطر ایمانشان به سختی زجر می‌کشند، کمک کند. سامی لطفا آنها را در دعاهایت به یاد بیاور.»



«تو با صهیونیست‌ها بسیار عادی هستی. لعنت به تو و همه کسانی که به اسرائیل در اورشلیم حق می‌دهند.»

6821328
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است