علمی فناوری 14:25 - 24 تیر 1398
کاهش ساعت فعالیت سالن مطالعه و رایانه مرکزی دانشگاه فردوسی که با اعتراض دانشجویان مواجه شده در انتظار تصمیم‌گیری نهایی مسئولین دانشگاه است.

اعتراض دانشجویان به کاهش ساعت فعالیت سالن مطالعه دانشگاه فردوسی

به گزارش ایسنا، ساعت فعالیت سالن مطالعه و رایانه مرکزی دانشگاه فردوسی در گذشته از ساعت ۸ -۲۳ بوده و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز فعالیت می‌کرده اما به دلیل برخی قوانین جدید این بازه زمانی قرار بود از روز چهارشنبه به ۸-۱۷ تغییر کند و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز تعطیل باشد که به دلیل اعتراض دانشجویان این تغییرات فعلاً عملی نشده است.

یکی از دانشجویان معترض در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روز سه‌شنبه، ۱۸ تیرماه من به همراه دوستانم در سالن مطالعه مرکزی دانشگاه فردوسی بودیم که یکی از مسئولان اعلام کرد از امروز ساعت فعالیت سالن تا ساعت ۱۷ خواهد بود و پنحشنبه و جمعه نیز تعطیل است.

وی ادامه داد: به همین دلیل روز چهارشنبه، ۱۹ تیرماه نسبت به کاهش ساعت فعالیت سالن مطالعه و رایانه مرکزی دانشگاه فردوسی اعتراض کردیم و برای اعتراض نزد دکتر سالاری، مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی رفتیم. او در پاسخ به اعتراضات ما گفت سالن مطالعه و رایانه مرکزی دانشگاه فردوسی در گذشته زیر نظر نهاد کتابخانه‌ها بوده اما در حال حاضر زیر نظر نهاد خوابگاه‌ها قرار گرفته و به همین دلیل در نحوه فعالیت آن تغییراتی ایجاد شده است.

این دانشجو تصریح کرد: آقای سالاری به ما گفت یکی دو روز دیگر هم طبق روال گذشته تا ساعت ۱۱ شب می‌توانیم در سالن مطالعه باشیم و برای اعتراضات ما با مسئول مورد نظر جلسه‌ای برگزار خواهد کرد تا در صورت امکان نحوه فعالیت سالن مطالعه و رایانه مرکزی دانشگاه فردوسی همچون گذشته باشد.

پاسخ مسئولان دانشگاه

دکتر امیر سالاری، مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با ایسنا و با اشاره به برگزاری جلسه در مورد نحوه فعالیت سالن مطالعه و رایانه مرکزی دانشگاه فردوسی در روز گذشته اظهار کرد: طی جلسه‌ای که در روز یکشنبه، ۲۳ تیرماه برگزار شد، دانشگاه فردوسی مشهد تصمیم گرفت تا زمان تصمیم‌گیری نهایی در مورد نحوه فعالیت سالن مطالعه و رایانه مرکزی دانشگاه فردوسی، فعلاً مانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: بنابراین سالن مطالعه و رایانه مرکزی مانند گذشته از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۳ شب به فعالیت خود ادامه خواهد داد و نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه هم فعالیت خود را از سر می‌گیرد تا مسئولان دانشگاه هر چه زودتر تصمیماتی در مورد سازوکار این سالن در نظر بگیرند، اما تلاش می‌کنیم که خیلی شرایط را تغییر ندهیم و نحوه فعالیت همچون گذشته باشد.

وی افزود: علت کاهش ساعات فعالیت سالن مطالعه و رایانه مرکزی به دلیل کمبود نیرو بود زیرا در آن مکان به انتظامات و خدمات نیاز است. در قرارداد خدمات، ساعت‌های فعالیت در سالن مطالعه ذکر نشده و این عوامل باعث فشار کاری مضاعف به مجموعه ما می‌شود اما به هر حال باید جوابگوی دانشجو باشیم و نمی‌توانیم مسئولیت و وظایف‌مان نسبت به دانشجو را از خودمان سلب کنیم. باید این دو مشکل و همچنین جایگزینی برق سیستم‌های یارانه‌ای که بعضی از آن‌ها فرسوده هستند مرتفع شود.

چرا سالن مطالعه و رایانه مرکزی زیر نظر نهاد خوابگاه‌ها رفته؟

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا سالن مطالعه و رایانه مرکزی که در گذشته زیر نظر کتابخانه مرکزی بود اما اکنون زیر نظر خوابگاه‌ها قرار دارد، تصریح کرد: علت آن تصمیمی بود که در سال گذشته توسط مسئولین مربوطه گرفته شد و اینکه این مکان به عنوان سالن‌های مطالعه سراهای دانشجویی بیشتر مطرح شود و دانشجویانی که در خوابگاه سکونت دارند، بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

سالاری اضافه کرد: تمام دانشکده‌های دانشگاه فردوسی مشهد از سالن مطالعه و رایانه برخوردار هستند. همچنین سالن مطالعه و رایانه مرکزی در مجاورت سراهای دانشجویی قرار دارد و به همین خاطر بیشتر دانشجویان خوابگاهی به این مکان مراجعه می‌کنند. با این استدلال مسئولین مربوطه تصمیم گرفتند سالن مطالعه زیر نظر خوابگاه‌ها قرار گیرد اما عملاً این اقدام انجام نمی‌شود و کم‌ترین خدمات را به دانشجویان خوابگاهی ارائه می‌دهند.

سالن مطالعه و رایانه مرکزی باید به مجموعه کتابخانه‌های مرکزی برگردد

مدیر رفاه و سلامت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: ما نظرمان این است که سالن مطالعه و رایانه مرکزی به همان حالت اول برگردد که بیشتر با ساختارهای آن مکان سازگار است اما اکنون زیر نظر خوابگاه‌ها قرار دارد و ما می‌گوئیم که به مجموعه کتابخانه‌های مرکزی برگردد.

انتهای پیام


10177964
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبان‌های خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است