اجتماعی 16:27 - 09 اسفند 1395
در برخی مواقع در بدن کودکان علائم غیرعادی بروز می‌کند که اغلب مشکل‌زا نیست و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

علائم جسمی در کودک که نباید نادیده گرفته شوند

به گزارش ایسنا، با این حال برخی از این علائم از مشکل بزرگتری ناشی می‌شوند و در صورت تداوم یافتن، حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

سایت هلث لاین به برخی از این موارد اشاره کرده که به شرح زیر است:

عدم واکنش به صداهای بلند: نوزادان قادر نیستند در مورد این که به درستی صداها را نمی‌شنوند، صحبت کنند. علاوه بر این آنان به هر عامل محرکی مطابق با انتظارات بزرگسالان واکنش نشان نمی‌دهند. در بسیاری از این موارد لازم است قدرت شنوایی نوزاد مورد توجه و بررسی قرار گیرد. در صورتی که متوجه شدید کودک‌تان به صداهای بلند واکنش نشان نمی‌دهد یا از شنیدن آن اذیت نمی‌شود برای بررسی وضعیت سلامت شنوایی‌اش با پزشک مشورت کنید.

از دست دادن قدرت شنوایی: با بزرگتر شدن کودک او با منابع صوتی مختلفی روبه‌رو می‌شود که می‌تواند سلامت قدرت شنوایی‌اش را به خطر اندازد. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا حدود ۱۲.۵ درصد کودکان و نوجوانان شش تا ۱۹ سال به دلیل قرار گرفتن در معرض صداهای بلند به آسیب‌های دائمی شنوایی مبتلا هستند. بنابراین لازم است هنگام استفاده کودک از هدفون، تماشای فیلم و انجام‌ بازی‌های ویدیویی به سطح صدا توجه داشته باشیم.

مشکل در تمرکز کردن: نوزادان همچنین قادر نیستند در صورت تاری دید یا عدم توانایی در متمرکز کردن چشم‌ها موضوع را به والدین اطلاع دهند، اما والدین می‌توانند با توجه به نکاتی این مشکل را بررسی کنند. در صورتی که نوزاد به اشیاء توجه ندارد یا برای پیدا کردن اجسام نزدیک با مشکل روبه‌رو می‌شود لازم است به پزشک مراجعه شود. همچنین در صورتی که کودک در خواندن مشکل دارد، از فاصله نزدیک تلویزیون تماشا می‌کند و عملکرد خوبی در کلاس درس ندارد باید با متخصص بینایی مشورت کرد.

تب بالا و سردرد شدید: کودکان اغلب به دلیل بیماری‌هایی همچون ویروس‌های معده و عفونت‌های جزیی دچار تب می‌شوند. زمانی که تب بالا با سردرد همراه باشد و کودک نمی‌تواند چشمان خود را باز نگه دارد نشانه‌ای از وجود مشکل بزرگتری است و خطر ابتلا به مننژیت وجود دارد. در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده شود درمان آن از بروز مشکلات جدی‌تر و مرگ بیمار جلوگیری می‌کند.

درد شکمی: دل درد برای بیشتر کودکان بخصوص در مواقع مصرف خوراکی‌های جدید یا هله هوله امری طبیعی است. هرچند در صورتی که بی‌قراری کودک بیش از حد باشد و با علائمی از قبیل درد شکم در سمت راست و قسمت پایین، استفراغ و اسهال همراه شود باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد.

خستگی مفرط: اگر علائم خستگی در کودک ظاهر شود و انرژی کافی همچون قبل را نداشته باشد باید نسبت به بررسی وضعیت کودک اقدام کرد. عوامل متعددی برای بروز احساس خستگی مفرط وجود دارد. پزشک موارد متعددی از جمله کم‌خونی، سردرد و افسردگی را بررسی می‌کند.

مشکلات تنفسی: مشکلات تنفسی از بیماری آسم ناشی می‌شود به گونه‌ای که کودک هنگام بازی کردن یا ورزش کردن دچار تنگی نفس می‌شود. روش‌های درمان به رفع مشکل آسم منجر نمی‌شود اما به کاهش علائم آن یا متوقف کردن حملات آسمی کمک می‌کند.

کاهش وزن: پایین آمدن بی‌دلیل وزن در کودک نگران‌کننده است. به گفته پزشکان نوسانات جزیی در وزن طبیعی است اما کاهش ناگهانی آن می‌تواند نشانه وجود مشکل جدی‌تری باشد.

احساس تشنگی مفرط: در صورتی که متوجه شدید کودک نیاز مفرطی به نوشیدن آب دارد و احساس تشنگی او رفع نمی‌شود، در مورد احتمال ابتلای او به دیابت با پزشک مشورت کنید. احساس تشنگی مفرط تنها یکی از علائم دیابت است. تکرر ادرار، گرسنگی غیرطبیعی، کاهش وزن و خستگی از دیگر نشانه‌های این بیماری هستند.

انتهای پیام


8865191
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است