استانی 12:48 - 25 فروردین 1400
ایسنا/کرمانشاه مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پایش مرتب مزارع کلزای استان برای مقابله با آفت سنک، از کلزاکاران خواست برای مبارزه با این آفت گوش به زنگ باشند.

کلزاکاران کرمانشاه برای مبارزه با آفت سِنَک گوش به زنگ باشند

فرهاد شریفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز مبارزه با آفت سنک در مزارع مناطق گرمسیر استان گفت: تاکنون در سطح حدود 20 هکتار از اراضی کلزای مناطق گرمسیری مبارزه با این آفت انجام شده و بعید است دیگر این سطح افزایش خیلی زیادی داشته باشد.

 شریفی با اشاره به احتمال شیوع آفت سنک در مزارع مناطق معتدل استان از حدود دو هفته آینده، گفت: آفت سنک در همه مزارع همزمان شایع نمی شود، لذا برای جلوگیری از شیوع آفت کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت مرتب کار پایش مزارع علیه این آفت را انجام می دهند تا اگر میزان آفت در مزرعه ای به حد مبارزه رسید، سریعا کلزاکاران را برای مبارزه در جریان بگذارند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: کارشناسان از طریق نصب کارت زرد در داخل مزرعه و تورزنی سنک ها را شمارش کرده و وقتی جمعیت آفت در مزرعه ای به حد مبارزه برسد، کشاورزان کلزاکار را برای انجام مبارزه مطلع می کنند.

 شریفی در ادامه اشاره ای هم به مبارزه با آفت سنک در مزارع کلزای استان در سال گذشته داشت و گفت: سال گذشته مبارزه با این آفت را در سطح 4167 هکتار انجام دادیم که در برخی مزارع دو و گاها سه بار کار مبارزه با آفت انجام شد.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت مزارع کلزای استان احتمالا امسال کار مبارزه با این آفت در مزارع استان حداقل در سطح سه هزار  هکتار اجرایی شود، با این حال اگر نیاز به مبارزه با آفت در سطح بیشتری باشد، مشکلی برای تامین سموم مورد نیاز برای مقابله با این آفت در استان نداریم.

انتهای پیام


11025467
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است