به گزارش رو شنبه روابط عمومی دانشگاه مازندران ' ریاحی ' مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در این نشست مشترک گفت: در سند چشم انداز 1404، پیشرفت و توسعه کشور بر مبنای دانش استوار گردیده و یکی از اهداف مهم این سند در حوزه علم و فناوری، دستیابی به جایگاه نخست در منطقه می باشد. بدیهی است نیل به این جایگاه رفیع علمی و بویژه معماری جامعه ای دانش محور نیازمند شناخت دقیق وضع موجود، تعیین وضعیت مطلوب و برنامه ریزی دقیق جهت حرکت از وضع موجود به سمت وضع مطلوب می باشد.
مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با اشاره به این مطلب که نظام آموزشی و بویژه آموزش عالی از مهمترین عناصر تعیین کننده می باشند؛ افزود: آموزش عالی، رفیع ترین بخش آموزش و پژوهش در هر جامعه ای محسوب می گردد. دانشگاهها و موسسات اموزش عالی به عنوان ارکان نظام فکری و معرفتی جهت تولید و توزیع دانش و مهارت می توانند سهمی بی بدیل در رشد و توسعه پایدار جامعه ایفا نمایند.
ریاحی با اذعان به این نکته که امروزه دانشگاهها صرفا به انجام امور آموزشی و پژوهشی نمی پردازن گفت: با عنایت به نقش مهم دانشگاهها در فرهنگ سازی، این مراکز علمی سعی دارند تا انسانهایی بپرورند که نه تنها دانش و مهارت علمی را فرا گرفته باشند، بلکه دارای هویت ملی و دینی قوی نیز باشند. به تعبیری دیگر، علاوه بر تربیت انسان متخصص، باید انسان متعهد نیز پرورش دهد.
عضو شورای فرهنگی دانشگاه مازندران در پایان خاطر نشان کرد: در مسیر این رسالت جدید دانشگاه، نهادهایی همانند انجمنهای علمی دانشجویی تشکیل شده اند و طبعاً انتظار می رود تا در این فرایند علمی و فرهنگی، انجمن های علمی دانشجویی نقش عمده ای را ایفاء کنند و طبعا برنامه ریزی و تفکر علمی جز با همت آنان و همکاری شایسته اساتید و اعضای هیات علمی و دانشکده ها تحقق نمی یابد.
وی یادآور می شود: دانشگاه مازندران با وجود 37 انجمن علمی هر ساله شاهد برگزیده شدن تعدادی از انجمن ها در جشنواره حرکت؛ در میان انجمن های علمی دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور می باشد.ک/1
608
5457699