بین‌الملل 16:09 - 27 مهر 1397
نخست وزیر چین در دیدار با نخست وزیر انگلیس گفت: روابط پکن با لندن در حال ورود به «دورانی درخشان» است.

دیدار نخست‌وزیران چین و انگلیس و تاکید بر گسترش هرچه بیشتر روابط

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، لی کچیانگ نخست وزیر چین با ترزامی نخست وزیر انگلیس در جریان برگزاری اجلاس موسوم به نشست آسیا – اروپا (ASEM) در شهر بروکسل دیدار کرد.

تقویت روابط تجاری با چین از اولویت‌های سیاست خارجی دیوید کامرون نخست وزیر قبلی انگلیس بود و دولت وی اعلام کرده بود که «دوران طلایی» روابط گرم با این کشور بزرگ آسیایی در حال شکل‌گیری است.

لی کچیانگ که در سلسله مراتب مقام‌های حکومت چین بعد از شی جینپینگ رئیس جمهور چین در جایگاه دوم قرار دارد، خطاب به ترزامی گفت: سفر شما در ماه ژانویه به چین یک موفقیت بزرگ بود. ما از این دوران طلایی شادمان هستیم و در حال ورود به دوران «درخشان» است.

همچنین نخست وزیر انگلیس نیز از فرصت برگزاری اجلاس ASEM استفاده کرده تا دستور کار جهانی کشورش را در راستای برقراری روابط تجاری نزدیک‌تر با اقتصادهای آسیایی دارای رشد سریع برای دوران پس از بریگزیت به پیش ببرد.

ترزامی به کچیانگ گفت: از اینکه فرصت صحبت با شما را دارم، بسیار خرسندم تا درباره بسیاری از منافعی که ما داریم و اینکه چطور حتی دوران طلایی روابط چین و انگلیس را بتوانیم تقویت کنیم، صحبت کنیم.

او خاطرنشان کرد: من بسیار از سفر اوایل سال جاری خود به چین خرسند بوده و این برای من یک فرصت مهم برای تقویت شراکت جهانی راهبردی ما بوده و من مشتاق به بحث با شما در مورد اینکه چطور این شراکت را بیشتر تقویت کنیم، هستم.

چین ششمین بازار صادرات بزرگ انگلیس بوده و 22.3 میلیارد پوند را در سال 2017 برای واردات کالاها و خدمات انگلیسی هزینه کرد.

ترزامی در جریان نشست دو روزه ASEM همچنین مذاکراتی با نخست وزیرهای تایلند و سنگاپور و رئیس جمهور کره جنوبی داشته است.

این اجلاس که دوازدهمین سری آن است، بعد از نشست شورای سران اتحادیه اروپا در بلژیک برگزار می‌شود و در جریان اجلاس ASEM مقام‌های 51 کشور اروپا و آسیا در پایتخت بلژیک حضور به هم می‌رسانند.

از جمله اهداف آن، بهبود روابط دو قاره و همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، تقویت و توسعه پایدار و تقویت همکاری در حوزه‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی،‌ تروریسم، تهدیدهای سایبری، اشاعه تسلیحات هسته‌ای و مهاجرت است.

انتهای پیام


9947462
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابعی در حماس و رژیم صهیونیستی فاش کردند یحیی السنوار به دیدن نیرو‌های مقاومت در مناطق درگیری رفته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جهاد اسلامی با اشاره به کمک‌های مالی، نظامی و سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آمریکا مسئول جنایاتی است که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از مسوولان سازمان عفو بین‌الملل واکنش‌های سرکوبگرانه به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی تایید کرد که تحریم‌های آمریکا به تقویت کشورش کمک کرده است، کشوری که به توسعه سلاح‌های هسته‌ای ادامه خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با اشاره به چالش‌های نظامی و اقتصادی که برای اتحادیه اروپا وجود دارد، گفت: خطر نابودی اروپا وجود دارد، در حالی که برای رویارویی با آن تجهیز نیستیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم فلسطین و مبارزه آنان را به مبارزات دانشجویان آلمان نازی تشبیه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد روسی اعلام کرد در صورت استقرار تاسیسات هسته‌ای در لهستان، این تاسیسات هدف نظامی مسکو خواهند بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران پرواز فرودگاه‌های فرانسه در پی اعتصاب کارکنانشان به دلیل دستمزد کم، لغو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است