علمی فناوری 08:15 - 13 فروردین 1394
معاون پرستاری وزارت بهداشت؛
دکتر میرزا بیگی با تاکید بر تثبیت موقعیت و جایگاه پرستاران در سال جدید از ایجاد پنج انجمن علمی پرستاری برای حمایت ویژه از پرستاران طی امسال خبر داد.

دکتر محمد میرزا بیگی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های ویژه وزارت بهداشت کشور برای ارتقاء جایگاه علمی و مهارتی پرستاران و حمایت بیش از پیش از جامعه پرستاری، افزود: به همین منظور طی امسال پنج انجمن علمی تخصصی ایجاد می‌شود زیرا در حال حاضر در  بعد علمی و مهارتی انجمن های پرستاری در  تخصص‌های مختلف این رشته تبدیل به حلقه‌های مفقوده در نظام پرستاری شده است.


هم اکنون تنها  دو الی سه انجمن علمی همچون انجمن‌ علمی قلب و یا انجمن علمی و عمومی پرستاری فعال هستند که باید هرچه سریع‌تر برای ساماندهی بیشتر در این خصوص اقدامات لازم انجام شود. 


وی با بیان اینکه توسعه انجمن‌های پرستاری در سراسر جهان موجب ترقی و بهبود جایگاه پرستاران شده، تاکید کرد:‌ این در حالی است که در کشور هر ساله تعداد قابل ملاحظه‌ای در بیش از 11رشته عملی و تخصصی پرستاری فارغ التحصیل می‌شوند و اکنون نیز بالغ بر 150هزار پرستار در ایران فارغ التحصیل شده‌اند ولی با این وجود تعداد انجمن‌های علمی پرستاری بسیار محدود است، از سوی دیگر فعالیت‌های انجمن‌های علمی پرستاری موجود در کشور همچون برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی ویژه، چاپ نشریات کاربردی و اثر گذار و اقداماتی نظایر آن به  خوبی نیاز به  توسعه  انجمن ها و نقش آفرینی موثر آن‌ها را در این زمینه نشان داد.


انتظار می‌رود که هر پرستار از زمان فارغ التحصیلی تا بازنشستگی تحت حمایت علمی و مهارتی متولیانی در قالب انجمن‌های  علمی قرار گیرد و در همین راستا نیز در قدم اول انجمن‌های علمی پرستاری کودکان،  ارتوپدی، روان درمانی و سایر تخصص‌های رشته ایجاد می‌شود. 
 
دکتر میرزا بیگی اظهار داشت:‌نبود حمایت‌های مهارتی و علمی از جامعه پرستاری نقص بسیار بزرگ این نظام است که با تدابیر وزارت بهداشت و اجرا برنامه‌های مذکور این مورد نیز برطرف می‌شود و معاونت پرستاری وزارت بهداشت نیز در این راستا حمایت خود را از جامعه پرستاری اعلام می کند. 


انتهای پیام/ 



6124667
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس در حال تدوین است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کمیسیون اروپا اعلام کرد که به پلتفرم اجتماعی تیک‌تاک ۲۴ ساعت فرصت داد تا ارزیابی مخاطرات برنامه جدید خود، تیک‌تاک لایت را ارائه دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در پی تصادف شدید دو خودرو در اتوبان تهران-قم، کارشناسان اورژانس استان تهران فقط در ۱۴ دقیقه خود را با بالگرد به محل حادثه رساندند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ظاهراً پس از دریافت آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، یک خط باریک سبز رنگ روی نمایشگر گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ نمایان می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرستاری وزارت بهداشت از افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص بیماری‌ها هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: تقلب سازمان یافته در آزمون سراسری سال گذشته رخ نداده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا پایان فروردین توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است