استانی 21:23 - 28 مهر 1398

۱۲ پهنه آبی برای اجرای طرح‌های آبزی پروری در گیلان شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، صمد درویشی عصر یکشنبه در جلسه بررسی پروژه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه مجموع تولیدات بخش شیلات گیلان ۶۵ هزار تن است، اظهار کرد: سهم گیلان از مجموعه تولیدات آبزی پروری کشور بیش ازپنج درصد است.

وی با بیان اینکه سهم اشتغالزایی شیلات در استان ایجاد ۴۶ هزار فرصت شغلی است، افزود: در این زمینه نیز سهم گیلان در مجموع اشتغال گیلان شش درصد است.

مدیرکل شیلات گیلان یکی از مهم‌ترین مزایای استان گیلان در حوزه آبزی پروری در مقایسه با سایر استان‌ها نسبت ۸۰ به ۲۰ است، گفت: در دنیا یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها در حوزه شیلات کاهش صید از دریا و حرکت به سمت آبزپروری است که خوشبختانه عملکرد استان در این زمینه قابل دفاع است.

وی در ادامه با بیان اینکه نخستین اقدام سازمان شیلات گیلان در حوزه اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی نوپا است و مطالعات آن از سال ۹۴ آغاز شده است، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح‌های آبزی پروری ۱۲ پهنه آبی با مجموع ظرفیت تولید به بیش از ۷۵ هزار تن در گیلان شناسایی شده است.

درویشی با اشاره به ۲۷ هزار هکتار سطح پهنه آبی، بیان کرد: بر این اساس سهم غرب استان ۹ هزار تن، مرکز استان ۴۱ هزار و ۵۰۰ تن و سهم شرق استان گیلان نیز ۲۵ هزار تن تعیین شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این طرح ۱۰۰ نفر مراجعه کرده و ۴۸ مورد با ظرفیت ۷۸ هزار تن موافقت اصولی صادر شده است، گفت: ۲۰ مورد پروانه تاسیس با ظرفیت تولید ۳۵ تن و یک مورد پروانه بهره برداری نیز صادر شده است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۵۰ تن ماهی قزل آلا در یک مرزعه تولید شد که یکی از مهمترین مزایای آن بازارپسندی بیشتر بوده است، افزود: امسال نیز میزان تولید در این زمینه با افزایش ۱۰ برابری به ۵۰۰ تن خواهد رسید.

وی به بهره برداری از دو مزرعه پرورش ماهی در قفس با ۱۲ قفس آماده استقرار در دریا اشاره و اظهار کرد: ظرفیت تولید این مزارع هزار تن است که این میزان در سال آینده به ۳۱ قفس افزایش خواهد یافت.


10271387
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است