بین‌الملل 12:34 - 10 آبان 1393
تهران - ایرنا - 'محمد حجازی' سخنگوی ارتش لیبی، دولت قطر را مسوول تجهیز و تسلیح شبه نظامیان این کشور معرفی کرد .

به گزارش روز شنبه شبکه خبری 'اسکای نیوز'، حجازی افزود: نیروهای ارتش لیبی، یک هواپیمای قطری را هنگام تخلیه محموله سلاح و مهمات جنگی در فرودگاه 'مصراته' رصد کرده است.



از سوی دیگر این شبکه خبری از به دست گرفتن کنترل چهار پادگان نظامی در شهر 'بنغازی' از سوی ارتش لیبی خبر داد.



فرمانده نظامی لیبی در این ارتباط گفت: نیروهای ویژه ارتش توانستند کنترل چهار پادگان را از دست شبه نظامیان شهر بنغازی در شرق کشور پس از دو هفته درگیری شدید که دستکم 210 کشته بر جای گذاشت، خارج کند.



ارتش لیبی حمله علیه گروههای تکفیری در بنغازی دومین شهر بزرگ این کشور را در سایه هرج و مرج سه ساله پس از سرنگونی 'معمر قذافی'، آغاز کرده است.



'ونیس بوخماده' فرمانده گروههای ویژه ارتش لیبی نیز اظهار داشت: نیروهای ارتش کنترل جاده خروجی شرقی بنغازی و چهار اردوگاه نظامی از جمله مقر ارتش سابق و سه اردوگاه دیگر را که در آگوست گذشته در درگیری با گروههای تکفیری از دست داده بودند، دوباره به کنترل خود در آورند.



وی افزود: ارتش لیبی تروریست ها را از منطقه فرودگاه و اردوگاه 17 فوریه یکی از پناهگاههای آنها در شهر ساحلی بنغازی بیرون راند.



بوخماده اضافه کرد: ارتش لیبی کنترل 80 درصد شهر بنغازی را به دست گرفته و شماری از مناطق این شهر را از اعضای 'انصار الشریعه' وابسته به 'القاعده' که متهم به حمله به کنسولگری آمریکا در سال 2012میلادی و کشته شدن سفیر این کشور است، پاکسازی کرد.



'مهدی برغثی' فرمانده گردان تانک های ارتش لیبی هم گفت: تروریست های انصار الشریعه به بخش ساحلی بنغازی گریخته و درگیری ها در غرب این شهرهمچنان ادامه دارد.



امداد گران اعلام کردند که دستکم 18 نفر در دو روز گذشته در درگیریهای بنغازی کشته شده و آمار کشته ها در دو هفته اخیر به 210 نفر رسیده است.



لیبی پس از سقوط رژیم معمر قذافی میان قبایل و گروه های سیاسی درگیر، تقسیم شده و دو دولت از زمانی که یک گروه مسلح شهر مصراته در غرب این کشور کنترل طرابلس را به دست گرفت، با یکدیگر درگیرند.



با شروع این درگیری ها 'عبدالله الثنی' نخست وزیر لیبی که از سوی مجامع بین المللی به رسمیت شناخته شده، مجبور به مهاجرت به شرق کشور شده و کابینه خود را در این منطقه تشکیل داده است.



کشورهای غربی و همسایه های لیبی بیم آن دارند که درگیری های این کشور به عنوان یکی از تولید کنندگان نفت، منجر به جنگ داخلی تمام عیار شود.



خاورم** 1453**7074**1651

انتهای پیام /*


5089190
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) گفت که وزیر امنیت داخلی این رژیم تنها با یک کلمه «اسرائیل را مضحکه دنیا کرد.»
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» توئیت یک‌کلمه‌ای بن‌گویر وزیر امنیت ملی صهیونیست‌ها که نوشته بود؛ דרדל׳ה! در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدا از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که چهار فرد و دو نهاد صهیونیست را به دلیل اعمال خشونت علیه فلسطینیان کرانه باختری تحریم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور‌های گروه هفت به اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که با روسیه همکاری می‌کنند، تهدید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقام‌های اروپایی در واکنش به گزارش‌های منتشر شده پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان و شنیده شدن صدای انفجار، عنوان شد که این اقدام ناشی از مقابله با چند ریزپرنده بوده و خسارتی در پی نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا درباره حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران تاکید کرد که واشنگتن در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه روسیه گفت تهدیدات ادعایی که به ایران نسبت داده می‌شوند به قصد منحرف کردن توجهات از جنگ غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان همکاری اسلامی وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است