سیاسی 08:08 - 02 اردیبهشت 1394
جنایت های آل سعود علیه مردم یمن که واکنش سازمان ملل و بسیاری از سیاستمداران فعالان حقوق بشری را نیز به همراه داشته، بهانه یک پایگاه آمریکایی برای درس آموزی به دولت اوباما شده است.

آمریکا از عربستان درس قاطعیت بگیرد!

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، پایگاه خبری تحلیلی تاون هال آمریکا (Townhall) ضمن حمایت از قتل عام مردم یمن توسط عربستان، از دولت کشورش خواسته که از آل سعود درس قاطعیت بگیرد!

 

 

این موضع گیری در شرایطی صورت می پذیرد که خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters) از شکست تهاجم عربستان و درخواست این کشور برای آتش بس در یمن خبر داده است. روزنامه رای الیوم (Raialyoum) چاپ لندن هم نوشته، پس از مخالفت رسمی پاکستان با جنایات ریاض علیه مردم یمن، مصر و اردن با تردیدهایی مواجه شدند و ادامه کار برای سعودی ها ناممکن شد.

 

 

با این حال، "تاون هال" گزارشی زیر عنوان "عملیات طوفان قاطعیت: درس هایی برای سیاست آمریکا در قبال ایران" تنظیم و از آنچه "انفعال دولت اوباما دربرابر ایران" می خوانَد، گلایه کرده است. در ابتدای این نوشتار می خوانیم: عربستان سعودی در اقدامی چشمگیر که "عملیات طوفان قاطعیت" نامیده شد، حملات هوایی را علیه حوثی های یمن که مورد حمایت ایران هستند راه اندازی کرد.

 

 

تاون حال، با بیان اینکه "هیچ تردیدی در حمایت تسلیحاتی ایران از شبه نظامیان حوثی وجود ندارد" از افزایش نفوذ و قدرت ایران در سراسر منطقه از جمله سوریه، عراق و لبنان ابراز نگرانی کرده است. این پایگاه آمریکایی می نویسد که ایرانی ها هیچ زبانی را جز زبان "استحکام و قاطعیت" نمی فهمند.

 

 

استفاده از سلاح شیمایی در سوریه دیگر مطلبی است که در این تحلیل به آن استناد شده است. در همان زمان، بسیاری از رسانه ها و تحیلگران غربی گفتند این سلاح ها از مناطق تحت کنترل داعش شلیک شده و ردپای تروریست ها در استفاده از سلاح شیمایی کاملا مشهود است.

 

 

با این وجود، تاون حال تلاش کرده این جنایت را متوجه دولت سوریه کند و می نویسد: ایران در سه سال گذشته حضور کاملی در سوریه داشته و آمریکا حتی پس از استفاده از سلاح های شیمایی اقدامی انجام نداد. این درحالی بود که اوباما قبلا گفته بود، استفاده از سلاح های شیمایی خط قرمز آمریکا است و موجب مداخله نظامی این کشور خواهد شد؛ مداخله ای که بسیاری از قدرت های منطقه از جمله عربستان سعودی، ترکیه و تعدادی زیادی از کشورهای عربی خواستار آن بودند.

این گزارش می افزاید: آمریکا هیچ واکنشی نشان نداد و این اتفاق، آزمونی روشن برای قاطعیت در سیاست خارجی آمریکا بود اما هیچ نشانه از عزم و قاطعیت در سیاستمداران ایالات متحده مشاهده نشد و اسد و حامیان ایرانیش شجاع تر شدند.

 

 

تاون هال در ادامه به بحران داعش اشاره کرده نوشت: در برابر انفعال آمریکایی ها، داعش سربرآورد و وضعیت در سوریه و عراق را پیچیده تر کرد.

این گزارش در پایان به وضعیت عراق هم نگاهی داشته و با توجه به افزایش نفوذ ایران در این کشور، از شکست واشنگتن دربرابر تهران ابراز نگرانی می کند. تاون هال مدعی شده که ایران مسئول کشته شدن بسیاری از سربازان آمریکایی در عراق است.

 

 

 

 

 

111

 


6240639
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است