استانی 17:12 - 17 اسفند 1399
استاندار کرمانشاه:
ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: اگر خطرات کرونای انگلیسی را جدی نگیریم، در پایان فرودین ماه باید منتظر خسارات سنگینی باشیم.

کرونا را جدی نگیریم باید منتظر خسارات سنگینی باشیم

هوشنگ بازوند در نشست امروز(17 اسفند) ستاد ساماندهی امور جوانان استان، بااشاره به شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا با نام کرونای انگلیسی، اظهارکرد: این نوع جدید از ویروس کرونا در کمین استان است تا به جنگ دو میلیون نفر جمعیت استان بیاید.

وی با اشاره به قدرت سرایت کرونای انگلیسی، گفت: شیوع این بیماری در استان می تواند خسارات سنگینی را به بار بیاورد، اما می توان آن را پیشگیری کرد.

استاندار کرمانشاه افزود: ما می توانیم  با کرونا زندگی کنیم و تحقق این امر هم دور از ذهن نیست و قابل اجرایی شدن است، کما اینکه زدن ماسک طی یکسال گذشته به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شده است.

وی با تاکید براینکه می توان جلوی کرونای جهش یافته را گرفت، اعلام کرد: این بیماری به جوانان و کودکان هم رحم نمی کند و می تواند کودک را ظرف سه ساعت از بین ببرد، بنابراین باید برای حفظ این سرمایه ها هرکس هشدارها را را در رابطه با این بحران به مردم گوشزد کند و اگر بی توجهی و ساده انگاری کنیم، یک هزینه سنگین را باید در پایان فرودین ماه بپردازیم.  

بازوند در بخش دیگری از سخنانش به نقش مهم جوانان در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: گام دوم انقلاب متعلق به جوانان است، جوانانی که باید انقلاب را در گام سوم به جوانان بعدی بسپارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب حدود 40 بار از جوانان نام برده اند که این نشان از اهمیت توجه به جایگاه جوانان در این مرحله از انقلاب دارد، اعلام کرد: گام دوم انقلاب باید توسط جوانان به حرکت در بیاید و سوختی که برای این حرکت نیاز است، خودباوری است.

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه با حرکت جوانان و پای کار آمدن مردم، کشور به توسعه می رسد، اظهار کرد: برای این توسعه باید شبانه روزی تلاش کنیم و انگیزه داشته باشیم، چراکه سرنوشت هر قومی را خودش تغییر خواهد داد.

وی با تاکید براینکه توسعه استان و کاهش نرخ بیکاری مستلزم پای کار آمدن مردم و سرمایه گذاری است، گفت: برای اینکه بتوانیم هر یک درصد نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم، به حدود هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

وی افزود: با توجه به هدفگذاری کاهش سالانه حدود سه درصدی از نرخ بیکاری استان، تحقق آن اعتبارات بالایی می خواهد که بخش دولتی نمی تواند منابع آن را تامین کند، در این راستا نیاز است که بخش خصوصی را پای کار بیاوریم.

بازوند اعلام کرد: برای اینکه بتوانیم سرمایه‌گذاران را به استان بیاوریم، باید موانع سر راه آنها را برداریم تا سرمایه گذاری صورت گیرد و وضع اقتصادی بهتر شود.

وی با بیان اینکه دولت ها هیچگاه متولی توسعه نبوده اند و متولی توسعه و نوآوری خود مردم هستند، اضافه کرد: سال 1396 نرخ مشارکت اقتصادی مردم کرمانشاه حدود 38 درصد بود و امروز این نرخ به 44.5 درصد رسیده که این موضوع حاکی از آن است که جوانانی که درخانه بیکار بوده اند، جویای کار شده اند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به کاهش شش درصدی نرخ بیکاری استان در دوسال اخیر اشاره کرد و افزود: هرچند در این مدت نرخ بیکاری کاهش یافته، اما هنوز دغدغه اصلی مردم بیکاری است، چراکه دپوی بیکاری چندساله ای را در استان داریم که همه باید برای برون رفت از این وضعیت تلاش کنیم.

وی به موفقیت برخی از استانها در پایین نگه داشتن نرخ بیکاریشان اشاره کرد و گفت: در برخی از این استان ها  ازجمله یزد، یکی از دلایل اصلی پائین بودن نرخ بیکاری وجود فرهنگ کار و تلاش بین مردم است، بنابراین تلاش یکی از اقدامات اساسی برای پیشرفت و توسعه است.

استاندار کرمانشاه در ادامه بااشاره به اجرای طرح های اخیر پتروشیمی و پالایشگاهی در استان، عنوان کرد: به هر استانی که به عنوان استاندار وارد شدم، تلاش کردم تا مقداری فتیله سیاسی آن استان را پایین بکشم تا سطح معیشت و اقتصاد را بالا ببریم، هرچند که در این راه نقدهایی بر من وارد شده است.

وی افزود: در کرمانشاه نیز این اقدام را انجام دادم و تلاش کردم تا برخی پروژه ها را همچون پالایشگاه  آناهیتا و پتروشیمی اسلام آبادغرب که تقریبا روی کاغذ بودند را به مرحله اجرا درآورم.

بازوند ادامه داد: همچنین برای میادین گازی استان هم پیگیری هایی را کردیم تا جایی که  وزارت نفت حدود دو میلیون دلار برای آن اختصاص داد و مطالعات آن‌هم درحال انجام است. همچنین قرار است در سه شهرستان اورامانات، سنقر و کنگاور صنایع پایین دستی هم داشته باشیم.

انتهای پیام


10981422
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است