استانی 19:46 - 10 مهر 1399
استاندار کرمانشاه:
ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه بر لزوم استفاده از ظرفیت راه‌آهن کرمانشاه برای حمل بار تاکید کرد.

پیگیر استفاده از بخش باری راه‌آهن کرمانشاه هستم

هوشنگ بازوند در جلسه عصر امروز (10 مهر) شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت باری راه آهن کرمانشاه، افزود: این راه آهن با سرمایه‌گذاری حدود هزار میلیارد تومان به کرمانشاه رسیده که رقم سرمایه‌گذاری آن به نرخ امروز حدود پنج تا شش هزار میلیارد تومان است.

وی تنها راه توجیه اقتصادی راه‌آهن کرمانشاه و برگشت سرمایه‌گذاری صورت گرفته را استفاده از بخش باری آن دانست و ادامه داد: اتکای صرف به بخش مسافری نمی‌تواند برای کرمانشاه توسعه ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌هایی که برای فعال شدن بخش باری راه آهن از طریق وزیر راه و شهرسازی وقت صورت گرفت، یادآور شد: اینکه قرار باشد ایجاد شاخه و آنتن‌های فرعی تا واحدهای تولیدی را به گردن خود صنایع بیندازیم برای آنها توجیه ندارد و قطعا حاضر به هزینه کرد بیش از 15 ملیارد تومانی در این بخش نیستند، زیرا این هزینه کرد بعد از چندین سال حمل بار با ریل همچنان برای آنها جبران نخواهد شد.

بازوند اظهار کرد: دوباره پیگیری‌های لازم را برای این موضوع انجام خواهیم داد و در روزهای نخست هفته آتی ابتدا بازدیدی از آخرین وضعیت بخش باری راه آهن کرمانشاه خواهم داشت و در نهایت در روز دوشنبه (14 مهر) طی جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت راه آهن موضوع خطوط آنتنی راه آهن کرمانشاه برای بخش باری را پیگیری خواهم کرد.

بانک‌های کرمانشاه تمایل به پرداخت پول ندارند

وی در ادامه از مشکلات پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به بنگاه‌های تولیدی استان هم یاد کرد و گفت: متاسفانه در این زمینه از استان‌های دیگر عقب هستیم.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از اینکه ساختار بانکی در کرمانشاه تمایلی به پرداخت پول ندارد، یادآور شد: حتی اگر مدارک و اسناد متقاضی هم تکمیل باشد، باز هم با پروسه سخت‌گیرانه مواجه می‌شود و بانک‌ها آنقدر فرد متقاضی را می‌آورند و می‌برند تا در نهایت پشیمان شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها برای هر موضوعی یک بخشنامه و قانون رو می‌کنند، ادامه داد: مشکل اصلی آنجا است که ادبیات مشترکی بین بانک و بخش خصوصی وجود ندارد.

بازوند شرایطی که برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در نظر گرفته شده که وام گیرنده باید ظرف مدت یکسال وام خود را برگرداند را نقد کرد و افزود: در این شرایط اقتصادی و بحران بیماری کرونا امکان بازگرداندن یکساله تسهیلات برای هیچ بنگاهی فراهم نیست.

وی پیشنهاد کرد زمان بازگرداندن تسهیلات سرمایه در گردش به سه سال افزایش یابد و خواستار مطرح شدن و تصمیم‌گیری درباره این موضوع در شورای عالی بانک‌ها شد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: درخواست دیگر ما این است که خود کارخانه به عنوان تضامین از سوی بانک‌ها پذیرفته شود.

بازوند به مشکلات و محدودیت تامین مواد اولیه واحدهای تولید محصولات پلیمری هم اشاره کرد و افزود: اگرچه این مشکل مختص به استان کرمانشاه نیست، اما چون اختیارات کافی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این زمینه  داده شده تقاضا داریم با رویکردتسهیل گری به این واحدها کمک شود.

انتهای پیام


10743879
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است