ورزشی 00:46 - 17 اردیبهشت 1394
تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان که مردادماه امسال در آرژانتین برگزار می‌شود آماده می‌کند.

علیرضا دریابیگی سرپرست تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: خوشبختانه شرایط تیم از نظر فنی و جسمانی بسیار خوب است و مشکل خاصی احساس نمی‌شود. هم‌اکنون این تیم تمریناتش را در آکادمی ملی المپیک دنبال می‌کند ولی طبق هماهنگی‌های انجام شده در برخی روزهای هفته که بازیکنان باید تمرینات پرشی را انجام دهند به منظور جلوگیری از آسیب‌دیدگی ملی‌پوشان٬‌ کار را در سالن والیبال فدراسیون که دارای کف‌پوش استاندارد است٬ دنبال می‌کنند.


نوجوانان والیبالیست ایران در مسابقات لیگ برتر 1393 با نام تیم ارتعاشات صنعتی ایران حضور پیدا کردند و در طول این رقابت‌ها تعداد باخت‌های تیم بیشتر از بردهایش بود آیا این مساله باعث عادی‌شدن مقوله شکست در میان ملی‌پوشان نشد؟


 علیرضا دریابیگی پیش از پرداختن به این مساله و پاسخگویی به سوال از تاثیرات مثبت این حرکت فدراسیون گفت و افزود: حضور در مسابقاتی که سطح آن در حد قهرمانی مردان آسیاست و قرار گرفتن مقابل ستاره‌های ایران که هر کدام از آن‌ها هم اکنون در جهان والیبال حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و تلاش برای دفاع آن‌ها کار راحتی نیست ولی باعث شد تا نوجوانان ملی‌پوش به خوبی آب‌دیده شوند و برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان مشکل چندانی از نظر استرس و شرایط روانی نداشته باشند ولی در خصوص باخت‌های تیم در لیگ و پاسخ به این سوال باید بگویم که: شاید نتیجه بازی‌های ارتعاشات در لیگ به شکست نوجوانان در اکثر مواقع منتهی می‌شد ولی این باخت‌ها به هیچ عنوان یک‌طرفه نبود و بازیکنان این تیم به راحتی به بزرگتر‌ها امتیاز نمی‌دادند به طوری که در بازی‌های پایانی لیگ روی دور برد افتاده بودند. در همان برهه زمانی نتایج روی عملکرد و شرایط روحی تیم تاثیر منفی نداشت چه بسا بهترین بازده را در این مدت داشتیم و مشکل خاصی از این بابت پیش نیامد٬‌ بازیکنان نوجوان به هیچ عنوان به برد عادت نداشته و نخواهند داشت.


وی در خصوص دیدارهای تدارکاتی تیم ملی پیش از حضور در مسابقات جهانی اظهارداشت: چون قرعه مسابقات معلوم نیست هنوز برنامه‌ریزی خاصی در این خصوص انجام نداده‌ایم تمام رایزنی‌هایمان را برای انجام هرچه سریعتر مراسم قرعه‌کشی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم تا این کار هر چه سریعتر از سوی فدراسیون جهانی والیبال انجام شود.


سرپرست تیم ملی والیبال نوجوانان در ادامه یادآور شد:‌ طبق هماهنگی انجام شده دکتر واعظ موسوی رئیس آماده‌سازی ذهنی تیم‌های المپیکی و پاراالمپیکی هر هفته یک بار با ملی‌پوشان دیدار دارد و بازیکنان از مسائل خانوادگی و مشکلات شخصی خود با وی صحبت می‌کنند٬ تا اگر مشکلی خاص در تیم و بازیکنان احساس شد به سرعت برنامه‌ّای مربوط به رفع آن از سوی روانشناس تنظیم و اجرا شود. مسابقات قهرمانی جهان سطح بسیار بالایی دارد و ما باید آن‌چه که از دستمان بر‌می‌آید امکانات در اختیار تیم قرار دهیم تا در آرژانتین با مشکل خاصی برخورد نکنیم.


دریابیگی خاطرنشان کرد: نباید از ملی‌پوشان در این برهه زمانی توقع مدال‌آوری داشت. کادر فنی تیم ملی مسابقات قهرمانی اروپا را از نزدیک مورد بررسی قراردادند٬ تیم‌های قدرتمندی از این قاره به مسابقات جهانی راه پیدا کرده‌اند و به احتمال زیاد لهستان قهرمان اروپا با تیم ایران در مرحله مقدماتی هم‌گروه است. باید بگویم که ما تیم ضعیفی نیستیم و باید بازیکنان نهایت تلاش خود را برای غلبه بر حریفان به کار گیرند ولی داورزنی (رئیس فدراسیون) هم در جلسه‌ای که با ملی‌پوشان داشت به آن‌ها اعلام کرد که فشار قهرمانی روی دوشتان نمی‌گذارم ولی سعی کنید نتیجه مطلوبی را به دست آورید٬ انتظار قهرمانی را می‌توان از شما داشت.


انتهای پیام/

6328617
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا محمد گفت: فوتبال ایران نتیجه‌گرا است و قلعه‌نویی هم به دنبال این است که نتیجه را بگیرد و از جوانان کمتر استفاده می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است