سیاسی 08:11 - 29 بهمن 1397
آیت الله مکارم شیرازی:
آیت الله مکارم شیرازی، محصول تفکر سلفی گری و وهابیت را داعش، تکفیری‌ها و نابودی و کشت و کشتار دانست و افزود: اینها برای بقای خود در حال دست و پا زدن هستند و البته تلاش آنها نیز فایده‌ای نخواهد داشت و راه به جایی نخواهند برد.

عربستان زادگاه تروریسم تکفیری است‌

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و اعضای ستاد برگزاری همایش ملی نقد مبانی سلفی گری، با بیان اینکه مساله سلفیه و وهابیت از بلاهای بزرگی است که دامن‌گیر اسلام شده و همه باید در مقابل آن بایستند، تصریح کرد: سلفی گری و وهابیت در حقیقت ریشه آن در جمود و افراطی گری است و محصول آن نیز جز ویرانی، کشتار و مفاسد اخلاقی نیست.

وی تاکید کرد: وهابیت و سلفی گری را نباید تفسیری از اسلام دانست، اینها بر اثر جمود فکری و انتخاب گزینشی از آیات قرآن کریم، مطابق امیال خودشان عمل می‌کنند.

این مرجع تقلید، وهابیت و تکفیری‌ها را مصداق نؤمن ببعض و نکفر ببعض دانست و اظهار داشت: وهابیت، تحریف کاملی در اسلام بوجود آورده‌اند و ریشه آن نیز سیاسی است.

وی در ادامه با بیان اینکه پایان عمر سلفیت و وهابیت نزدیک است، گفت: ما ده سال قبل از فروپاشی شوروی کتابی تحت عنوان پایان عمر مارکسیسم نوشتیم، الان نیز می‌گوییم پایان عمر وهابیت و سلفیت نزدیک است.

مکارم شیرازی، محصول تفکر سلفی گری و وهابیت را داعش و تکفیری‌ها و نابودی و کشت و کشتار دانست و افزود: اینها برای بقای خود در حال دست و پا زدن هستند و البته تلاش آنها نیز فایده‌ای نخواهد داشت و راه به جایی نخواهند برد.

وی با تاکید بر لزوم مواجهه فعالانه با وهابیت و تکفیری‌ها، بیان کرد: محصول اندیشه وهابیت جز تخریب و نابودی نیست، جهاد نکاح یک رسوایی بزرگ برای وهابیت بود و دنیا نیز به این مساله پی برده است.

این مرجع تقلید، ارتباط ستاد برگزاری این همایش با دارالاعلام لمدرسه اهل البیت را ستایش کرد و گفت: این مرکز در نقد سلفیه و وهابیت، کارنامه و دستاوردهای ارزشمند علمی و تحقیقاتی دارد.

مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار مکتوب دبیرخانه کنگره جریان‌های تکفیری اشاره و تاکید کرد: شما می‌توانید از این آثار نیز بهره بگیرید؛ کتاب زادگاه تروریسم که از محصولات و آثار این کنگره هست، از هشتاد منبع و مدرک مستدل و از منابع اهل سنت بهره گرفته است.

وی تاکید کرد: بعد از اتمام برگزاری کنگره، فعالیت‌ها خاتمه نیافت و در حال حاضر دبیرخانه کنگره فعال است و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارند؛ شما ارتباط خود را با دبیرخانه کنگره بیش از پیش تقویت کنید.

مکارم شیرازی زادگاه تروریسم تکفیری را عربستان سعودی دانست و گفت: هر چند آنها در ظاهر می‌گویند تکفیری‌ها از ما نیستند، اما همه می‌دانند منشأ و خاستگاه تروریسم تکفیری کجاست.

انتهای پیام


10057559
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است