سیاسی 16:49 - 02 تیر 1397
بنیادی تاکید کرد؛
یکی عضو فراکسیون امید تشکیل احزاب رنگارنگ در کشور را ضروری دانست و گفت: متاسفانه در کشور هنوز احزاب به درستی با وظایف خود آشنا نیستند.

ضرورت تشکیل احزاب رنگارنگ در کشور

به گزارش ایسنا، بهروز بنیادی در همایشی که با عنوان نقش احزاب در توسعه پایدار با حضور مصطفی کواکبیان در محل تالار آریا کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه دموکراسی در ایران یک دموکراسی نیم بندی است و آن چیزی که شایسته بوده تاکنون اتفاق نیفتاده است، گفت: هنوز با دموکراسی که همه می‌خواهیم فاصله بسیاری داریم.



وی با اشاره به اینکه با افزایش سطح تحصیلات در جامعه، ارتباطات و علوم سیاسی مردم امروز بسیاری از خواسته ها به جد در حال پیگیری است و باید مجموعه حاکمیت در این زمینه فکر اساسی کند، افزود: اگر نتوانیم به سوالات نخبگان و تحصیل کردگان پاسخ درستی بدهیم به سمت خشونت پیش خواهد رفت.



این عضو فراکسیون امید با اعلام اینکه در این بخش باید بیش از گذشته ورود کرده و هر چه زودتر چاره ای بیندیشیم، بیان کرد: متاسفانه مردم در موضوع احزاب فقط دوره انتخابات را لمس کرده اند و بعد از آن از جمله در تعقیب خواسته ها، پرسش و پاسخ  و مطالبه گری بعد از انتخابات هیچ گونه نقشی نداشتند.



وی با بیان اینکه با این ساختار حکمرانی که امروزه در کشور داریم بسیاری از این مسائل قابل دستیابی نیست، افزود: به رغم اینکه در انتخابات سال های ۹۲ و ۹۶ دکتر روحانی به عنوان نامزد بسیاری از احزاب مختلف وارد صحنه شدند و قول هایی به مردم دادند ولی امروز برای اجرای کردن حتی یکی از آن قول ها اختیاراتی ندارند.

بنیادی با اشاره به اینکه این نشان دهنده ضعف ساختاری اساسی در کشور است، بیان کرد: اینکه احزاب در نزدیکی انتخابات چگونه شکل می‌گیرند و در ادامه آن به هیچ مسیری ترغیب نمی‌شود و یا هیچ گونه مطالبه گری حتی از کاندیدایی که خود ما حمایت کردیم صورت نمی‌گیرد، نشان می‌دهد خود ما هم دچار مشکلات و ایراداتی هستیم.



وی با اعلام اینکه می‌طلبد در این فضای قرن ۲۱ وجود حزب را ابتدا از خودمان سوال کنیم که برای چی است، گفت: هنوز در ایران نتوانستیم به این سوال پاسخ دهیم که قبل از ورود احزاب به فضاهای بعدی ابتدا چه کاری می خواهند انجام دهند و در توسعه چه نقشی دارند.



نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این ساختار در کشور فعلا فعالیت سخت خواهد بود، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه ها ورود کرده و قوانین خوب و متقنی را به تصویب برساند.



وی با اشاره به اینکه به رغم نوشته شدن برنامه ششم توسعه اما به هیچ عنوان مورد وثوق آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور نبوده و اعتراض دارند، گفت: جناب آقای روحانی به صراحت اعلام کرده اند که آنچه در برنامه ششم توسعه آمده هیچ کدام از تفکرات و شعارهایی که در دوران انتخابات زده‌اند نیست و حاضر نیستم آن را بپذیرم.



بنیادی با اعلام اینکه متاسفانه در این بخش ساختاری اجازه نداده‌ایم رئیس جمهور منتخب کشور که با تلاش همه احزاب و مردم به این قدرت رسیده‌اند برخی از شعارهای خود را عملیاتی کند، افزود: باید به احزاب فراتر از این مسائل نگاه کرد.



وی با تاکید براینکه توسعه تفکر سیاسی و سطح آگاهی سیاسی مردم را باید بالا برد، گفت: همه معتقد هستند تا وقتی احزاب قوی در کشور تشکیل نشود فضا به همین صورت ادامه خواهد داشت.



این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه هرچند امروز عراق در همسایگی ما که در تمامی جوانب دچار مشکل است ولی در انتخابات مجلس به راحتی احزاب با شناسنامه ورود کرده و مردم هم همچنان مطالبه گری خود را ادامه می دهند، اظهار کرد: متاسفانه در این خصوص کشور دچار مشکلاتی بوده و احزاب به درستی به وظایف خود عمل نمی کنند.



وی بیان کرد: بدون شک در کشور نیازمند احزاب رنگارنگ هستیم و باید اجازه دهیم این کار در کشور صورت گیرد.



انتهای پیام


9819874
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از بروز حادثه امنیتی و تهدید یک فرد به انفجار سفارت ایران در پاریس حکایت دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از بروز حادثه امنیتی و تهدید یک فرد به انفجار سفارت ایران در پاریس حکایت دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه این هفته برای قدردانی از دفاع مشروع سپاه و نیرو‌های مسلح و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شریف از دستور فرمانده کل سپاه برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه برای امدادرسانی به مردم سیل زده تا بازگشت شرایط عادی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حاج علی اکبری گفت: اگر صهیونیست‌ها  وارد ماجراجوی جدید شوند سیلی که خواهند خورد قابل مقایسه با چیزی که دریافت کردند نخواهد بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر حیدری گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» باهنر درباره الزام وحدت در مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است